Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotohobyisten uit de buurt van Tervuren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fotohobyisten uit de buurt van Tervuren

Hoi,

Zijn er hier mensen van het forum uit de buurt van Tervuren?

Zou graag eens af en toe meegaan met mensen die wat meer kennis hebben als mij ivm fotografie. Lijkt me wel leuk met een paar mensen en zo kunnen we veel leren.

Of bv eens aanwezig zijn tijdens een portretfotografie sessie of dergelijks. Liefst iets luchtig waar er een beetje (of heel veel in mijn geval) geknoeid mag worden.

Ben vooral geïnteresseerd in landschapsfotografie, portretfotografie en eigenlijk ook macrofotografie (maar daar heb ik de juiste lenzen niet voor). Dieren fotografeer ik Eigenlijk ben ik in zowat alles geïnteresseerd.

Ik heb een D50 + 18-70 en 70-300VR (in aankomst) + een SB400 flitser.

mvg,
    Wouter
    Nikon D90 + 18-70 + 70-300VR + 50mm 1.8 + Sigma 10-20 + SB24 + SB400

Re: fotohobyisten uit de buurt van Tervuren

Je kan goedkoop met macrofotografie beginnen door een macro voorzetlens op je lens te schroeven. Dat is a.h.v. een leesbril (komt ook in +1, +2, +3) zodat je korter bij kan scherpstellen. Je kan meerdere lensjes op mekaar schroeven en de factoren optellen: +1 en +2 is een +3.

http://users.skynet.be/sky82221/lama/controller4a.jpg is met een macro voorzetlens op een nikon 28-70 (http://www.kenrockwell.com/nikon/1870.htm) gefotografeerd

Comment

Indien Halle niet te ver van Tervuren is, daar kan je eens langs gaan bij www.cameraclubhalle.be, de website is geen representatieve weergave :-) maar bevat wel de nodige contactgegevens.

Comment

Met in de buurt van Tervuren bedoelde ik eigenlijk dus pakweg +- 20 minuten rijden omtrek

Dus Leuven en dergelijke reken ik er ook nog bij.

Comment

fotoclub klik klak te Zaventem is mogelijks een optie, ik ken ze enkele van de expositie die je elk jaar in 't najaar doen, en heb er al mooi werk gezien.

Fotoclub Gamma net achter Leuven is mogelijks ook een optie, bij deze club ben ik nog niet naar de expositie kunnen kijken, maar heb wel al gehoord dat ze goede "cursussen" geven voor nieuwe leden die nog veel te leren hebben

Comment

Hey

Ben van Tervuren, gewoon wat in het park wandelen en je komt er zat tegen
            Vriendelijk een babbeltje slagen en je bent meestal vertrokken hoor.
            Zitten hier wel veel Engelse fotograven in het bos heb ik al gemerkt
            Maar bon mijn kennis, ben ook maar beginner
            Flickr

Comment

Wat is het nederlands toch moeilijk: Het meervoud van 'graaf' is 'graven'. Het meervoud van 'fotograaf' is dan weer 'fotografen'. Het enkelvoud van 'graven' is zowel 'graaf' als 'graf'. Ik graaf, wij graven.

btw, moet je zat zijn om er tegen te komen?
              Last edited by on_vier; 25 maart 2009, 14:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on_vier Bekijk bericht
                Wat is het nederlands toch moeilijk: Het meervoud van 'graaf' is 'graven'. Het meervoud van 'fotograaf' is dan weer 'fotografen'. Het enkelvoud van 'graven' is zowel 'graaf' als 'graf'. Ik graaf, wij graven.

En ik dacht dat btw iets met belastingen te maken had...
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on_vier Bekijk bericht

Mijn excuses voor het ongemak

En overdag vallen die mannen nog best mee
                  Flickr

Comment

misschien nog wel een goed idee... maar is toch wel altijd wat vreemd om zo iemand aan te spreken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wasser Bekijk bericht
                      misschien nog wel een goed idee... maar is toch wel altijd wat vreemd om zo iemand aan te spreken...
                      Zo vreemd zal het nu niet meer zijn dan hé
                      Flickr

Comment

Ik ben uit de buurt van Tervuren maar eigenlijk ook nog maar een goed jaar bezig met fotografie.

Eigenlijk aan het zoeken naar een goede fotoclub en raad je aan hetzelfde te doen. Moest je ooit eens op een mooie dag willen afspreken als je een ideetje hebt, laat maar weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wasser Bekijk bericht
                          Hoi,

Zijn er hier mensen van het forum uit de buurt van Tervuren?

Zou graag eens af en toe meegaan met mensen die wat meer kennis hebben als mij ivm fotografie. Lijkt me wel leuk met een paar mensen en zo kunnen we veel leren.

Of bv eens aanwezig zijn tijdens een portretfotografie sessie of dergelijks. Liefst iets luchtig waar er een beetje (of heel veel in mijn geval) geknoeid mag worden.

Ben vooral geïnteresseerd in landschapsfotografie, portretfotografie en eigenlijk ook macrofotografie (maar daar heb ik de juiste lenzen niet voor). Dieren fotografeer ik Eigenlijk ben ik in zowat alles geïnteresseerd.

Ik heb een D50 + 18-70 en 70-300VR (in aankomst) + een SB400 flitser.

mvg,
                          Wouter
                          Hi there.

Er is een internationale foto-club, waarvan ik lid ben, dat eens per maand samenkomt in the British School in Tervuren. De club heet "Viewfinders" (zie www.viewfinders.be). Voertaal is het Engels, maar het is geen uitsluitend angelsaksisch gebeuren - er zijn leden uit veel landen, oa Nederlands- en Franstalige Belgen.

Naast maandelijkse meetings, waarin regelmatig presentaties door Belgische en buitenlandse pro fotografen gegeven worden, presentaties door leden van hun eigen werk, korte workshops end, ... organiseerd de club regelmatige foto uitstapjes (een halve dag, hele dag), en ook eens per jaar een verdere foto-reis. Leden krijgen een maandelijkse nieuwsbrief in de (virtuele of reëele) brievenbus (van mijn hand). De club biedt ook een belangrijke korting voor leden voor workshops, dat regelmatig plaatsvinden. Volgende meeting is op 22 april, (nog)niet leden betalen slechts de 3€ voor een "proef" meeting.

De club is heel toegangkelijk, voor foto-liefhebbes van alle niveaus en interesses. Je kunt altijd eens langskomen om te zien hoe het er aan toe gaat.

Vriendelijke groet,
                          Alun.

Comment

hallo,

ik woon in Tervuren en wel geïnteresseerd om eventueel een fotoclub op te richten of er deel van uit te maken.

anderzijds is het wel interessant om eens te gaan kijken in de BSB .

Dirk

Comment

Ik botste bij toeval nog op dit draadje. Ik ook van de buurt van tervuren. Ik ga zelf de eerste keer naar een SD (zie hier op het forum), in de mijngebouwen van Waterschei. Die internationale fotoclub in de British School ga ik wel eens bestuderen. Mij pm sturen mag altijd.

Comment

Working...
                              X