Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Re: Lettertype op de site van "De Standaard"
Met het lettertype heb ik totaal geen probleem. 't Ja, dat is anders en het duurt even voor je dit terug gewoon bent. Ik vind de nieuwe lay-out een vooruitgang. Kleuren zijn beter en vooral minder opdringerig dan dat oranje-lichtblauw gedoe vroeger.
Ik heb veel meer problemen met andere wijzigingen die werden doorgevoerd.
ik ben heel blij dat ik niet de enige ben die zich ergert aan die vernieuwde krantensites...
zeker de lettertypes die ze gekozen hebben bij de standaard... zijn geen standaard voor webdesign..
goed voor boeken eventueel maar niet voor een website, geschreefde letters vermoeien de ogen te erg... gewone lettertypes als verdana en arial zien er moderner uit en beter voor de leesbaarheid...
ach, vernieuwing staat niet garant voor verbetering! is nog maar eens bewezen!
Vond het vorige letterype van DS veel leesbaarder dan het huidige
Blijkbaar is er een vernieuwing bezig bij de kranten, Gva, hbvl en De morgen hebben hun site ook vernieuwd.
Van Concentra was de eerste nieuwe versie ook niet om aan te zien, dat blijkt nu aangepast te zijn
Als ik me niet vergis kan je via je browser wel een site lettertype negeren en zelf een lettertype kiezen. Dat kan een oplossing zijn voor DS.
Vernieuwen om te vernieuwen, zonder verbetering, is zinloos. De nieuwe algemene, sobere, layout vind ik verfrissend. Maar het gebruikte lettertype is een lettertype dat, volgens de literatuur, onbruikbaar is voor een PC scherm. En dat zou de Standaard toch moeten weten.
Het is ronduit vermoeiend om die teksten te lezen.
Gelukkig is er nog het vriendinnetje van de Standaard.
" Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )
Layout van de website is de laatste dagen wel wat verbeterd. Eerst stond alles slordig onder elkaar, helemaal niet uitgelijnd (althans op Mac - Safari)
Of dat enkel een probleem was met de browsers op Mac weet ik niet, maar sinds gisteren hebben ze het blijkbaar ook gezien en opgelost en is ook op de Mac alles mooi gelijnd.
Nieuwe tendens, Het Nieuwsblad (yuk) is al even erg, de geschiedenis herhaalt zich etc. blah blah...ok ik ben ook een ouwe zak. Vroeger, op Fidonet, hadden we zo'n draadje, ouwezakken.be
Héhé... Dat doet deugd om een ex-Fido netter tegen het lijf te lopen.
Waar is de tijd met Algemeen.be en Rudi aan het stuur.
Terug on topic: wat voor soort lettertype is dit? 't Ziet er een beetje uit als de moderne versie van Times New Roman... Die ik verfoei!
Comment