Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rename binnen 1 file

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• rename binnen 1 file

voor het renamen van verschillende files gebruik ik bulkrename, een prachtig progje met veel mogelijkheden.
    Ik zou echter dezelfde mogelijkheden willen om te renamen binnen 1 (of meerdere) files(s). ik weet dat je met search and rename één en ander kan, maar ik wil meer: bv verwijder op elke lijn van deze txt-file het vijfde en zesde karakter.
    mijn fotosite

Re: rename binnen 1 file

Kan volgens mij enkel via programmatje (VBA) te schrijven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
      Kan volgens mij enkel via programmatje (VBA) te schrijven...
      In Excel gaat dat heel makkelijk via, afhankelijk van wat je wilt, =left(), =mid() en/of =right().

Comment

Download Total Commander (www.ghisler.com) eens, daar zit een zéér uitgebreide hernoem-tool in. Misschien kan het ook met Free Commander.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik zou even de dos/windows versies van de unix utilities sed, grep en awk opzoeken. (zijn te downloaden als freeware)
          Je gaat wel even zoet zijn met regular expressions te leren, maar je gaat er wel alles me kunnen doen.
          j.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

Comment

een zeer uitgebreide rename-tool en freeware RENAME 1-4a - http://www.1-4a.com/rename/
            hiermee kan je op elke positie binnen een filenaam een wijziging aanbrengen per file of als batch.

Comment

Gaat het over de inhoud van het bestand, of de naam?
              Laten we dat eerst duidelijk stellen.
              j.
              Oorspronkelijk geplaatst door JanVG Bekijk bericht
              voor het renamen van verschillende files gebruik ik bulkrename, een prachtig progje met veel mogelijkheden.
              Ik zou echter dezelfde mogelijkheden willen om te renamen binnen 1 (of meerdere) files(s). ik weet dat je met search and rename één en ander kan, maar ik wil meer: bv verwijder op elke lijn van deze txt-file het vijfde en zesde karakter.
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                Gaat het over de inhoud van het bestand, of de naam?
                Laten we dat eerst duidelijk stellen.
                j.
                Over de inhoud. Voor de bestandsnaam heeft de TS al een oplossing. Zie #1.

Comment

vi / sed zijn ideaal voor dergelijke opdrachten.

Het vi commando om op elke lijn het 5e en 6e character te verwijderen bvb. is

:%s/^\(....\)../\1/

Comment

Ik zou dit ook met VI doen.

Comment

Je hebt Editpad Pro nodig.

Tom

Comment

Working...
                      X