Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe netbook: onmiddelijk HD upgraden ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe netbook: onmiddelijk HD upgraden ?

Na veel reviews gelezen te hebben en één ASUS 1000H-DOA achter de rug heb ik me tot meer dan volle tevredenheid uiteindelijk een SAMSUNG NC10 aangekocht.

Bij mijn nieuwe NC10 zitten twee CD's:

1) " Media voor systeemherstel"

2) "System software media"

Ik zou de harddisk graag upgraden van 160 GB naar 500Gb.

Kan ik de schijven swappen en met deze CD's terug de "kooptoestand" van de 160 GB originele harddisk verkrijgen ? ( maar dan op de 500 GB harddisk )

Want er is toch een klein gedeelte van de originele harddisk gereserveerd voor systeemherstel ????
    Is dat dan een systeemherstel zonder CD's ???
    Enfin, ik snap het niet helemaal...
    Last edited by Alfa Centauri; 6 maart 2009, 20:02.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Niuewe netbook: onmiddelijk HD upgraden ?

Zit er geen sticker die verhindert dat je de harddisk verwijdert ? In zo'n geval zou je je garantie kwijt zijn denk ik.

Ik zou proberen met de nodige converters de beide notebook schijven aan een desktop te hangen en dan met Ghost of gelijkaardige software de HD te clonen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Re: Nieuwe netbook: onmiddelijk HD upgraden ?

Beetje aan de luie kant Alfa Centauri?

Heb dit toestel ook en overweeg dit ook te doen, en heb hierbij volgende link (1st in google, vandaar mijn opmerking):

Laptop Mag reviews and benchmarks the latest laptops, tablets and 2-in-1s; takes you hands-on with new products; and helps you save time with smart tips.

Greetz
      Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
        Beetje aan de luie kant Alfa Centauri?

Laptop Mag reviews and benchmarks the latest laptops, tablets and 2-in-1s; takes you hands-on with new products; and helps you save time with smart tips.

Greetz

Nogal ja !

De Youtube-film had ik al gevonden, trouwens een HD in een laptop fysiek wisselen heb ik al verschillende keren gedaan. ( Je moet hem alleen weten te vinden )

Ik zat gewoon te piekeren over de soft, maar met Acronis moet het wel lukken.

Nu, ik heb hem nog NIET opgengehad. Jij wel ? En zit er inderdaad een stickertje op ?
        Kunt ge dat er niet voorzichtig in zijn geheel "afpulken" ?

Tja, want als je de garantie verliest, dan wacht ik misschien nog effe.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Nogal ja !

Nu, ik heb hem nog NIET opgengehad. Jij wel ? En zit er inderdaad een stickertje op ?
          Kunt ge dat er niet voorzichtig in zijn geheel "afpulken" ?

Tja, want als je de garantie verliest, dan wacht ik misschien nog effe.
          Zelfs al kan je het er af "pulken", dan zien ze dat "gepulk" wel mocht je hem ooit in garantie moeten laten herstellen. Dus vrij riskant.

Ik zit hier zo met de CPU fan van mijn notebook die lawaai maakt als ik de notebook start. Dat stopt als ik er een tikje op geef en blijft stil zolang de notebook aanstaat.
          Maar er zit ook een sticker op, ik zal hem dus noodgedwongen moeten laten oppikken.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
          X