Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe monitor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe monitor

Hey all,

Ik ben dringend op zoek naar een nieuwe monitor, moet enkel geschikt zijn voor fotografie en dus niet voor games en dergelijke.
    Budgetvriendelijk als het even kan.

Had gedacht aan deze klikkie

Wat denken jullie??

Of zijn er alternatieven die nog betaalbaar zijn??

Greetz
    NIKON D80 | Nikkor AF-S DX 18 - 135 F/3.5-5.6G | Nikkor AF 50 F/1.8D | Lowepro Slingshot AW200

...De wereld van de digitale fotografie aan het ontdekken...

Re: Nieuwe monitor

Ik heb me onlangs deze monitor gekocht. Super monitor met s-pva panel.
    De samsung die jij voorstelt is goed voor gewoon werk en games , maar niet voor fotowerk. Hiervoor ben je beter met scherm met s-pva of ips panel.

http://http://www.qsix.eu/product_info.php/cPath/21/products_id/32

mvgr
    PVA

Oorspronkelijk geplaatst door D. Serge Bekijk bericht
    Hey all,

Ik ben dringend op zoek naar een nieuwe monitor, moet enkel geschikt zijn voor fotografie en dus niet voor games en dergelijke.

Wat denken jullie??

Greetz
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

En deze ??
      NIKON D80 | Nikkor AF-S DX 18 - 135 F/3.5-5.6G | Nikkor AF 50 F/1.8D | Lowepro Slingshot AW200

Comment

En wat is het vershil hiertussen s-pva of ips panel??

Greetz

Comment

En deze ??
          1.680 x 1.050 is eerder een standaard resolutie voor 20" naar mijn smaak... de puntjes zullen nogal groot uitvallen... ook de vermelding "High-definition (HD) - Alles ziet er beter uit in HD." is goed voor een stevige lachbui ...
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Hey all,

Wat denken jullie??

Greetz
            Eventueel de Samsung T220.
            Voor mij speelde zo ook het budget en vooral de plaats een belangrijke rol.
            Eerst wou ik zo ook gaan voor een 24" scherm maar dat bleek toch wel iets te groot te zijn voor op m'n bureautje.
            En gezien het budget dat ik vrij had werd het een T220 zonder HD en van die friemels
            (gebruik het scherm wel als uitbreiding van bureaublad, dus staat die niet constant aan.Enkel als ik ga voor fotobewerking. Volgend jaar zal ik wel eens uitkijken als er vers kapitaal is naar een degelijk scherm specifiek voor fotobewerking)

Comment

Deze (http://shop.colourconfidence.com/pro...711&xSec=10427) is een goedje naar het schijnt voor fotowerk, wel aan de kleine kant, maar anders kijk je best naar samsung xl 20 of andere lacie's of Eizo's. De monitor showroom op deze site kan heel handig zijn om een keuze te maken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                Deze (http://shop.colourconfidence.com/pro...711&xSec=10427) is een goedje naar het schijnt voor fotowerk, wel aan de kleine kant, maar anders kijk je best naar samsung xl 20 of andere lacie's of Eizo's. De monitor showroom op deze site kan heel handig zijn om een keuze te maken...
                Als ik me niet vergis vroeg de TS een betaalbaar schermke...
                De T240 kost rond de 300- 330 euro en de enige die er rond zit is de Eizo 1721
                Al de rest kost pakker meer en start rond de 800 en hmz... 4850 euro (excl btw dan nog)

Comment

Ik probeer er nog steeds achter te komen hoe de kwaliteit is van een Eizo S2031 (voor serieuze fotobewerking).... maar kan nergens tests vinden of zinvolle gebruikersreviews.... Dus als iemand iets weet over dit scherm, please let me know
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
                  X