Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ip -

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ip -

Bvb. moderators kunnen je IP-adres checken. Ook zelf kan je je IP opzoeken.
    Je kan dat ook veranderen of zelfs constant laten veranderen met een bepaald programma.
    Ik meen ook begrepen te hebben dat dat nummer afhankelijk is van wie jouw internetleverancier is. Ik vraag me daarom dan ook af hoe het komt dat wanneer ik thuis mijn nr nakijk het hetzelfde is als wanneer ik bij mijn ouders hun wireless gebruik.
    Kan eender wie ook via bvb. mijn blogposts nakijken waar die vandaan komen of moet men dat opvragen ?

Re: Ip -

Er is een verschil tussen het interne ip dat door je router wordt gegeven en het ip-adres dat door de provider wordt verstrekt..... Het eerste kan hetzelfde zijn; het tweede is werkelijk uniek : Er is geen een hetzelfde in de ganse wereld.

Het nummer dat jij vergelijkt is er een in de range van 192.168.x.x of 10.x.x.x of 172.x.x.x . Dit zijn dus ranges die enkel worden gebruikt voor privaat verkeer. Dat van je provider verandert meestal slechts elke 30 uur; dus de kans dat je dat van je ouders hebt gekregen is mogelijk maar onwaarschijnlijk.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Comment

Het zou ons kunnen helpen als je wat meer informatie zou geven.

Wat is het IP-adres waar je het over hebt ? Als het niet begint met 192 of 10, zeg het dan gewoon, maar toon ons niet je hele IP-adres (je weet maar nooit wie er mee kijkt ).
      Wat is je situatie bij jou thuis (bij je ouders hebben ze wireless dus) ?
      Provider van u en van je ouders ?

Nu op dit moment is het een beetje raden naar wat je juist bedoeld.
      Mvg,David
      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

DIe IP's worden verdeeld door de DHCP server van je provider. Die hebben dus elk een bepaald bereik die ze dus "verdelen" aan hun klanten.
        Bij Skynet krijg je een nieuw IP bij elke inlog, of om de 36 uur (als je permanent online blijft).
        Bij Telenet is er dacht ik een lease time van 2 uur, maar meestal blijf je je IP (veel) langere tijd behouden.

Met je IP nummer kan men niet weten wie je bent. Men kan wel achterhalen bij welke provider. Die provider houdt logboeken bij (welke klant op welke IP zit). Deze is daartoe wettelijk verplicht.
        Het is echter enkel op politiebevel dat dergelijke info kan doorgegeven worden (en dan nog enkel aan de gerechtelijke instanties). Eens bellen naar Telenet om te weten wie 88.125.10.1 is zal dus niet lukken...

Bedrijven hebben meestal een vast IP-adres. Deze IP-adressen kan je wel linken via de informatie in de DNS-server.
        Dynamische IP's zal je dus gewoon de naam van de provider krijgen.
        Groeten,

Polleke

Comment

Wel het begint niet met 192 xxxx of 10 xxxx het is een reeks die er zo uitziet: xx xxx xx xxx. Mijn provider is buitenlands en verstrekt mij dus dit getal ? Bij mijn ouders in Belgie hebben ze wireless van (ik denk) telenet en toen ik daar mijn ip bekeek bleek dat hetzelfde, tenzij ik mij vergis natuurlijk.
          Normaal gezien doe ik geen illegale dingen ofzo maar niemand hoeft alles over mij te weten en daarom schrijf ik altijd anoniem, ook op mijn blogje (behalve voor wie mij persoonlijk kent natuurlijk). Al wat je zegt kan ooit tegen je gebruikt worden, toch.

Afgezien van bovenstaande vroeg ik me dus af hoe het komt dat iemand op een forum of blog kan nagaan of je dezelfde bent of niet. Kan ook ik nagaan dan wie reageerde op mijn posts of wie er die dag op dat moment is komen kijken.

Misschien ben ik niet duidelijk genoeg maar dat komt omdat ikzelf niet goed weet hoe het in elkaar zit. Stel maar vragen als dat moet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            ...
            Het is echter enkel op politiebevel dat dergelijke info kan doorgegeven worden (en dan nog enkel aan de gerechtelijke instanties). Eens bellen naar Telenet om te weten wie 88.125.10.1 is zal dus niet lukken...

.
            Daar moet je zelfs niet naar Telenet voor bellen ... een beetje Internet inventiviteit laat al uitschijnen dat dit een Frans "Tiscali" IP adres zou kunnen zijn

Host 88-125-10-1.rev.libertysurf.net
            Location FR FR, France
            City Gradignan, 97 -
            Organization Tiscali France

Comment

Niemand meer ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
                Niemand meer ?
                Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
                het is een reeks die er zo uitziet: xx xxx xx xxx.
                Je kijkt toch wel echt naar het IP-adres, he? Ik mis namelijk de punten in je format. Voor de rest is alles al uitgelegd hier, geloof ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Je kijkt toch wel echt naar het IP-adres, he? Ik mis namelijk de punten in je format. Voor de rest is alles al uitgelegd hier, geloof ik.
                  ja OP mist schijnbaar toch "iets" .. een internet IP adres is altijd xxx.xxx.xxx.xxx (IP4) zlfs al denkt hij dat het xxx.x.x.x is als hij naar localhost/loopback kijkt

Comment

Working...
                  X