Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er is leven na de dood !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Er is leven na de dood !!!

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
    Enkele weken geleden al m'n foto's naar een 2de schijf willen kopieren maar op een gegeven ogenblik begon de bronschijf krassende en piepende geluiden te maken Het was gedaan met kopieren,geen enkele map kon nog gelezen worden en er werd aangegeven dat de mappen leeg waren.Regelmatig een poging ondernomen om de schijf aan de praat te krijgen.Niks....nada....nougabollen wou nog werken tot.....het lente werd ,vanmorgen dus.Bij de eerste poging kwam alles te voorschijn en momenteel ben ik de verloren foto's aan het overzetten.
    Weeral een lesje geleerd,steeds je gegevens op minstens 2 aparte schijven plaatsen voor je iets wist of opkuist.
    Nog een prettige lente verder !!!
    En nu zo snel mogelijk die "piepende en krassende" schijf vervangen zou ik zeggen. Ik zou ze niet meer vertrouwen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Onlangs wilde mijn pc niet helemaal opstarten,bleef iedere maal op dat punt hangen.
      In de pc heb ik hard disk voor de c-en hard disk -d- voor opslag fotos.
      Daarbij heb ik nog een externe HD.Ik was niets kwijt .
      De C heb ik verwijderd en een nieuwe XP-home install en geactiveerd.
      alles is ok maar het kan iedere dag iets haperen!
      grt
      Met Vele Groeten-Cuvoll-
      Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
      BD 1000BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Theo, laat die "liefst" aub weg, ik smeek je : ik heb ooit één keer een defecte PC voeding gehad waar de 230V op alle voedingsstekkers van HD en dergelijke terechtgekomen was. (gebeurt zeer zelden, maar het kan).
        Dan zit je daar met je backupschijf en je data schijf, beiden met een opgeblazen motor.
        Plus een interne schijf draait ALTIJD als de computer aan staat, een externe enkel als je een backup neemt
        Had ik al gedaan voor je jouw zegje deed
        Mijn externe backupschijf is "slechts" 200 giga groot.
        Het betreft een Maxtor aangekocht in de Carrefour en die is min. 5 jaar oud.
        Deze schijf draait enkel als ik een Backup maak.
        En daarna verdwijnt die in de kast.

Mijn enige ongeluk tot nu toe met een harde schijf betrof een HP SureStore van..... 1 giga.
        Een oud ding als je het vandaag bekijk.
        Dus dat is jaren geleden.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cuvoll Bekijk bericht
          Onlangs wilde mijn pc niet helemaal opstarten,bleef iedere maal op dat punt hangen.
          In de pc heb ik hard disk voor de c-en hard disk -d- voor opslag fotos.
          Daarbij heb ik nog een externe HD.Ik was niets kwijt .
          De C heb ik verwijderd en een nieuwe XP-home install en geactiveerd.
          alles is ok maar het kan iedere dag iets haperen!
          grt
          Geluk gehad
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            Ik krijg schrik als ik dergelijke verhalen lees.
            Ik heb een drie jaar oude Dell Dimension 3100 C en heb geen back-up van mijn foto's.
            Loop ik een groot risico?
            Dan heb jij al drie jaar heel veel geluk gehad.
            Je loopt helemaal geen risico, je hebt zelfs een zekerheid van ooit alles kwijt te zijn..
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik backup ook alles dubbel, op externe schijven. 1x Automatisch via Time Machine (apple) en 1x handmatig op een tweede externe schijf. Al mijn raw files worden dus 3x bewaard.

Zijn er hier ook mensen die ervaringen hebben met online opslag? Dat lijkt mij eigenlijk nog wel het mooiste en het meest veilige..
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Ik backup ook alles dubbel, op externe schijven. 1x Automatisch via Time Machine (apple) en 1x handmatig op een tweede externe schijf. Al mijn raw files worden dus 3x bewaard.

Zijn er hier ook mensen die ervaringen hebben met online opslag? Dat lijkt mij eigenlijk nog wel het mooiste en het meest veilige..
                Vriend van mij doet dit via idd. Apple.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Ook daar (minder maar andere) addertjes onder het gras, zoals met alles. Bezint eer je begint. Bvb Eens de deur uit is je data in handen van iemand anders en ook daar kan er iets mee fout gaan.
                  En voor een "simpele" ADSL- of kabelverbinding toch wel zeer traag als het over veel data gaat. Moet je zo'n backup eens proberen met zo'n 40GB langs zo'n "simpel" lijntje.
                  Maar met aangepaste infrastuctuur zeker te overwegen!
                  Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                  Oók wandelen met GPS?

Comment

Toch raar dat iedereen backups op mediums zoals dvd en hd maakt, terwijl het enige professionele is om tape te gebruiken. Heel dikwijls raakt data corrupt bij het kopiëren over netwerk en usb is hierin nu ook niet onschuldig. Kijk maar wat Vista doet als je een device via usb aankoppelt..... Zeker voor de mensen die back-uppen op dvd's zou ik toch aanraden om extra parity-bestanden aan te maken.
                    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                    Flickr____No place to be

Comment

"Wij zijn in staat om 6000 jaar oude papyrusrollen te lezen, maar niet in staat om een 10 jaar oud computerbestand te lezen".

Een quote die ik hoorde, toen ik nog professioneel actief was, op een seminar over data backup.

Een ander anecdote: ik had de werkgegevens van enkele jaren gebackup-t op een optische schijf. Schijf netjes in de kast, enkele keren meeverhuisd, je weet hoe dat gaat. Tot ik nog eens wilde checken wat ik allemaal op die optische schijf had staan. Bleek dat er in heel onze firma geen toestel meer was die dergelijke schijven las!

Ik werk thuis met Macintosh, en gebruik ook Time Capsule voor een automatische backup van mijn interne harde schijf. Dit gebeurt eenmaal per uur, haast onopgemerkt in de achtergrond. Het enige dat ik hoor is de externe harde schijf die op snelheid begint te draaien...
                      Daarnaast back ik regelmatige de foto's (jpg's en RAW apart) up op CDs of DVDs. Er zijn foto's die waarschijnlijk 5-6 verschillende kopies hebben: op de externe harde schijf, op een CDRom volgens thematische indeling, op een DVD volgens chronologische indeling, enz.

Voor de wat oudere Macs (twee G4s) heb ik een externe harde schijf (met Firewire-connectie), waarmee ik ongeveer eens per maand een "bootable clone" maak van de interne harde schijven. Na het maken van die clone, zal ik altijd proberen van de externe harde schijf op te starten. Totnogtoe is dat altijd gelukt.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        "Wij zijn in staat om 6000 jaar oude papyrusrollen te lezen, maar niet in staat om een 10 jaar oud computerbestand te lezen".

Een quote die ik hoorde, toen ik nog professioneel actief was, op een seminar over data backup.

Een ander anecdote: ik had de werkgegevens van enkele jaren gebackup-t op een optische schijf. Schijf netjes in de kast, enkele keren meeverhuisd, je weet hoe dat gaat. Tot ik nog eens wilde checken wat ik allemaal op die optische schijf had staan. Bleek dat er in heel onze firma geen toestel meer was die dergelijke schijven las!

Ik werk thuis met Macintosh, en gebruik ook Time Capsule voor een automatische backup van mijn interne harde schijf. Dit gebeurt eenmaal per uur, haast onopgemerkt in de achtergrond. Het enige dat ik hoor is de externe harde schijf die op snelheid begint te draaien...
                        .
                        ja, volledig mee eens. dit time machine of capsule is het ei van colombus.
                        Velen sycroniseren hun schijven (al dan niet extern) maar hiermee kan je niet op zoek naar een bestandje die je enkele weken geleden onopgemerkt en per ongeluk gewist had.
                        Ik heb een 1,5TB externe harde schijf aan mijn airport express gekoppeld.
                        Daarbij komt nog dat je in combinatie met mobile me een webdisk van ernstige grootte aanmaakt (is pas een nieuwe feature) zo kan ik nu probleemloos bestanden tussen lokaties overzetten via het web. Gisteren eens geprobeerd met een map van 500 MB en twee uurtjes later was die thuis.)
                        Ook kan je met die time capsule meerdere computers naar een schijf backuppen.
                        Wanneer zal microsoft naar goede traditie dit copieren, want dit zou pas voor iedereen van groot nut zijn en veel ellende wegnemen.
                        Happy to be a MACcie
                        Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Working...
                        X