Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er is leven na de dood !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Er is leven na de dood !!!

Enkele weken geleden al m'n foto's naar een 2de schijf willen kopieren maar op een gegeven ogenblik begon de bronschijf krassende en piepende geluiden te maken Het was gedaan met kopieren,geen enkele map kon nog gelezen worden en er werd aangegeven dat de mappen leeg waren.Regelmatig een poging ondernomen om de schijf aan de praat te krijgen.Niks....nada....nougabollen wou nog werken tot.....het lente werd ,vanmorgen dus.Bij de eerste poging kwam alles te voorschijn en momenteel ben ik de verloren foto's aan het overzetten.
    Weeral een lesje geleerd,steeds je gegevens op minstens 2 aparte schijven plaatsen voor je iets wist of opkuist.
    Nog een prettige lente verder !!!
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Re: Er is leven na de dood !!!

mijn pc heefd reeds twee maal de geest gegeven
    eerste keer was ik echt alles kwijt foto's alles
    mijn schoonbroer heeft hem toen onder handen genomen en met een program alle foto's kunnen terug halen van de harde schijf
    maar ook de de foto's die je binnen kreeg via internet
    dus kon ik alles gaan na zien om mijn eigen foto's terug te krijgen tussen 43.000 en nog wat een hele tijd ingestoken hoor
    slimmer geworden en extern harde schijf aangekocht
    tot vorig jaar mijn pc weer niet wou opstarten
    hand juist mijn vakantie foto's er opgezet en wou de verzamling van de zomer omzetten
    goeie raad duur alles geprobeerd maar niets hielp
    pc kast open gedaan en uitgespoten met hogedruk reiniger van op afstand
    stof dat zich daar in verzameld had
    dan maar opnieuw proberen en wonder boven wonder alles ging weer normaal
    dus heb reeds twee maal mijn les hier uit getrokken alles op tijd omzetten en je pc regelmatig open doen
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Hey juppekes

Lente

Ben je niet een week of drie te vroeg
      Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
        Hey juppekes

Lente

Ben je niet een week of drie te vroeg
        Dat dacht ik zo ook.... nu al lente zou nogal rijkelijk vroeg zijn

Comment

Op 1 maart begint de meteorologische lente !!!
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
            Op 1 maart begint de meteorologische lente !!!

Ik had nu niet gedacht dat je dat ook wist
            Bootjes

Comment

Ik krijg schrik als ik dergelijke verhalen lees.
              Ik heb een drie jaar oude Dell Dimension 3100 C en heb geen back-up van mijn foto's.
              Loop ik een groot risico?

Comment

Vraag je af: als hier binnen 10 seconden mijn PC crasht en ik ben dan alles definitief kwijt... hoe erg is dat .
                Als je daar kan mee leven... neem dan gerust geen backups.
                IK kan daar niet mee leven .
                Wellicht overdrijf ik? RAW's en foto's staan op harde schijf 1 (extern of intern... maakt weinig uit). Backup elke maand van alle RAW's en foto's en elke week van de nieuwe naar schijf 2. (Die frequentie is voor mij voldoende want ik neem niet dagelijks nieuwe foto's.) En als ik ongeveer 4GB nieuw materiaal heb: branden RAW's op DVD. Mijn oude backups gooi ik dan met een gerust gemoed weg.
                Ben ik gek met 3 keer hetzelfde? Wellicht wel . Maar het geeft zo'n zalig veilig gevoel.
                Meestal kom je zo'n crash-zonder-backup maar één keer in je leven tegen !
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

Comment

Ik heb hier 2 externe (lacie) draagbare harde schijven.
                  Eentje wordt hier thuis bewaard, andere ligt op een ander fysisch adres goed opgeborgen.
                  Regelmatig backuppen via syncback.
                  www.digitalclickx.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    Ik heb een drie jaar oude Dell Dimension 3100 C en heb geen back-up van mijn foto's.
                    ik hoop toch dat je hier een grapje maakt En zo niet, dan ga je best morgen naar de dichtstbijzijnde computerwinkel en haal je een externe HDD ven een TB of zo (zoiets bijv.). en dan direct al je foto's backuppen...
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Een risico is er altijd. Nieuw of 3 jaar oud.
                      Ik zou zeggen koop maar vlug een externe HD, en kopieer hier alles op.

Ikzelf heb thuis een servertje staan waar er 2 HD in mirror op draaien. Dan heb ik nog op een externe HD een copy staan van al mijn foto´s. En ik heb ook nog een andere externe hd waar ook alles op staat, en deze bewaar ik zelfs niet thuis. Je weet maar nooit (diefstal ,brand, ...)
                      Ik neem het zekere voor het onzekere.
                      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Data die je maar op één plaats bewaart ben je vroeg of laat kwijt

Voilà, meer moet dat niet zijn.

Ongelooflijk hoe mensen het lot willen tarten.
                        Ik denk zeker 75% koopt een kolossale externe schijf en zet dan alles over van de PC naar die schijf. Vals gevoel van veiligheid natuurlijk, want alle externe schijven gaan vroeg of laat ook kapot.

Dus, wat hebben we vandaag geleerd ?

Punt 1: je koopt een externe harde schijf met grote capaciteit.

Punt 2: indien je interne computerschijf te klein is voor al je data koop je een losse harde schijf van ongeveer dezelfde capaciteit dan je externe, je bouwt ze in je PC in, en je plaatst daar al je belangrijke data op.

Punt 3: Je kopieert de inhoud van je interne data schijf op je externe HD (maar je laat die data ook staan op je interne schijf !)

Punt 4: je neemt regelmatig een reservekopie van nieuwe bestanden die op je interne data schijf terecht komen.

Heel goed gezegd, en nu mag je eens proeven van een grotere zekerheid.
                        Last edited by nete; 1 maart 2009, 12:27.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Jouw belangrijke data op 2 aparte schijven zetten.
                          Bijvoorbeeld:

- 1 > C-schijf > alleen programma's.
                          - 2 > D-schijf > data.
                          - 3 > aparte externe data-schijf als backup.

Installeer SyncToy: van Microsoft en gratis.
                          Gebruik dan de optie "echo" om jouw data vanaf de D-schijf naar die externe schijf te kopiëren.
                          Gaat er iets mis met de pc dan is de data op die externe schijf nog bereikbaar via een andere pc.

Dit is een eenvoudige opstelling die volstaat voor de meeste gebruikers.
                          Last edited by theokus; 1 maart 2009, 12:38.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Vals gevoel van veiligheid natuurlijk, want alle externe schijven gaan vroeg of laat ook kapot.
                            Dat heb ik zelf ook al gemerkt, maar ik had meer dan één back-up.

Tijdens het lezen van dit topic dacht ik eraan dat ik nog geen back-up had gemaakt van de laatste foto's, en dat heb ik meteen in orde gebracht.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Jouw belangrijke data op 2 aparte schijven zetten.
                              Bijvoorbeeld:

- 3 > aparte data-schijf als backup, liefst extern.
                              Theo, laat die "liefst" aub weg, ik smeek je : ik heb ooit één keer een defecte PC voeding gehad waar de 230V op alle voedingsstekkers van HD en dergelijke terechtgekomen was. (gebeurt zeer zelden, maar het kan).
                              Dan zit je daar met je backupschijf en je data schijf, beiden met een opgeblazen motor.
                              Plus een interne schijf draait ALTIJD als de computer aan staat, een externe enkel als je een backup neemt
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                              X