Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pas op voor oplichterij via telefoon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: pas op voor oplichterij via telefoon

    Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Ik neem nooit een telefoongesprek aan waarvan de nummerweergave geblokkeerd is.
    Ik ga ook niet met mensen in gesprek met een boerka of een bivakmuts voor hun gelaat.
    Ik wil weten met wie ik spreek.
    Hoe gaat dat op een forum dn in zijn werk?
    Mvg Tim

    Comment


    • #17
      Re: pas op voor oplichterij via telefoon

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Ik neem nooit een telefoongesprek aan waarvan de nummerweergave geblokkeerd is.
      Ik ga ook niet met mensen in gesprek met een boerka of een bivakmuts voor hun gelaat.
      Ik wil weten met wie ik spreek.
      Hola, dan ging ik al veel jobs mislopen hebben hoor.

      Je kan evengoed opnemen (zonder je naam te zeggen) en horen of er iets interessant uitkomt.

      Vorig weekend de Getuigen van Jehova aan mijn voordeur gehad, heb ook opengedaan maar direct vriendelijk gezegd dat ik geen interesse had en de deur terug dichtgedaan.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #18
        Re: pas op voor oplichterij via telefoon

        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Hola, dan ging ik al veel jobs mislopen hebben hoor.

        Je kan evengoed opnemen (zonder je naam te zeggen) en horen of er iets interessant uitkomt.

        Vorig weekend de Getuigen van Jehova aan mijn voordeur gehad, heb ook opengedaan maar direct vriendelijk gezegd dat ik geen interesse had en de deur terug dichtgedaan.
        doe ik ook altijd en telkens als ze hun voet tussen de deur zetten, heb ik er 'n schoen aan over gehouden...
        maar tot nu toe heb ik nog geen zelfde paar van mijn maat kunnen combineren...

        Comment


        • #19
          Re: pas op voor oplichterij via telefoon

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          doe ik ook altijd en telkens als ze hun voet tussen de deur zetten, heb ik er 'n schoen aan over gehouden...
          maar tot nu toe heb ik nog geen zelfde paar van mijn maat kunnen combineren...

          Bij ons is er nog geen enkele die zijn voet ook maar durft te naderen van de deur. (Hondje )
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #20
            Re: pas op voor oplichterij via telefoon

            Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Hoe gaat dat op een forum dn in zijn werk?
            Die zit

            Comment


            • #21
              Re: pas op voor oplichterij via telefoon

              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              doe ik ook altijd en telkens als ze hun voet tussen de deur zetten, heb ik er 'n schoen aan over gehouden...
              maar tot nu toe heb ik nog geen zelfde paar van mijn maat kunnen combineren...

              De ULTIEME manier om er voor lange tijd verlost te zijn van Jehova's getuigen : Zeg "mijn getal is 666,ik heb niets van jullie nodig".Toen wij hier 13 jaar geleden in ons nieuwe huis kwamen wonen moest ik elke zaterdag,onder het stof en met de boorhamer in de hand van de ladder komen omdat er gebeld werd."Meneer wij willen eens met u praten over de problemen in de wereld".Dat werd ik grondig beu.
              Maar je moet het een beetje menen hé,een beetje acteren,beetje doordringend hypnotiserend boos kijken.Ze zijn hier sindsdien niet meer geweest,maar wel bij mijn buren links en rechts van mij



              Walter
              D850

              Comment


              • #22
                Re: pas op voor oplichterij via telefoon

                Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                Blijkbaar is dit niet zo evident... de vraag die ik mij eerder stel is waarom blokkeren ze dit nummer niet automatisch voor iedereen op het netwerk van belgacom of telenet?

                kwestie van hun (trouwe) klanten te beschermen ? Ik kan me niet voorstellen dat er buiten de telco bedrijven iemand baat bij heeft dat zo'n constructies blijven draaien...

                grts,
                Rik
                http://www.robinsonlist.be/

                Misschien eens langs deze weg proberen?

                En volgens mij kan je gewoon Anonieme Oproepweigering activeren op je vaste lijn.
                Vergeet niet veel diensten zoals Skype hebben gewoon geen telefoonnummer.
                Last edited by Rikske_007; 27 februari 2009, 11:06.
                Flickr

                Comment


                • #23
                  Re: pas op voor oplichterij via telefoon

                  Gisterenavond iets voor 19u ook een scam-call gehad.
                  Ik nam op en er begon een bandje te spelen:
                  "Hello, you've just won a cruise to the Carribean. Press 9 to get your prize..."

                  En dan maar toegesmeten....

                  Comment


                  • #24
                    Re: pas op voor oplichterij via telefoon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
                    http://www.robinsonlist.be/

                    Misschien eens langs deze weg proberen?

                    En volgens mij kan je gewoon Anonieme Oproepweigering activeren op je vaste lijn.
                    Vergeet niet veel diensten zoals Skype hebben gewoon geen telefoonnummer.
                    Ze negeren deze lijst volledig, en alle nummers zonder id blokkeren gaat nogal ver, omdat je idd misschien wel eens een noodzakelijk gesprek zal missen..
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                    Comment


                    • #25
                      Re: pas op voor oplichterij via telefoon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                      Hoe gaat dat op een forum dn in zijn werk?
                      Op dit forum zijn de deelnemers bekend bij de moderator die indien nodig kan ingrijpen.
                      Mijn voorkeur heeft dat iedereen alleen met hun echte naam aan een forum kan deelnemen.
                      Wanneer aan de deur gebeld wordt kijk ik ook eerst voordat ik de keus maak om al dan niet open te maken. In de meeste keren dat je opgebeld wordt door iemand met een geblokkeerd (onbekend) nummer zijn het lieden die je lastigvallen. Bij lastigvallen door iemand waarvan het nummer kenbaar is kan je maatregelen nemen.
                      Last edited by Binnenuit; 27 februari 2009, 12:36.

                      Comment


                      • #26
                        Re: pas op voor oplichterij via telefoon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Op dit forum zijn de deelnemers bekend bij de moderator die indien nodig kan ingrijpen.
                        Mijn voorkeur heeft dat iedereen alleen met hun echte naam aan een forum kan deelnemen.
                        Wanneer aan de deur gebeld wordt kijk ik ook eerst voordat ik de keus maak om al dan niet open te maken. In de meeste keren dat je opgebeld wordt door iemand met een geblokkeerd (onbekent) nummer zijn het lieden die je lastigvallen. Bij lastigvallen door iemand waarvan het nummer kenbaar is kan je maatregelen nemen.
                        Gooien jullie dan te pas en te onpas jullie nummer te grabbel op het net of zo?

                        Ik heb al een 10 jaar mijn zelfde GSM nummer en krijg daar zelden tot nooit zo'n calls op.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #27
                          Re: pas op voor oplichterij via telefoon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Gooien jullie dan te pas en te onpas jullie nummer te grabbel op het net of zo?

                          Ik heb al een 10 jaar mijn zelfde GSM nummer en krijg daar zelden tot nooit zo'n calls op.
                          Telefoonnummers van bedrijven (in mijn geval) staan in de goude gids

                          't is niet echt in het voordeel van een bedrijf om je overal te gaan laten verwijderen...
                          Mijn foto's
                          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                          Comment


                          • #28
                            Re: pas op voor oplichterij via telefoon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            Op dit forum zijn de deelnemers bekend bij de moderator die indien nodig kan ingrijpen.
                            Mijn voorkeur heeft dat iedereen alleen met hun echte naam aan een forum kan deelnemen.
                            Wanneer aan de deur gebeld wordt kijk ik ook eerst voordat ik de keus maak om al dan niet open te maken. In de meeste keren dat je opgebeld wordt door iemand met een geblokkeerd (onbekend) nummer zijn het lieden die je lastigvallen. Bij lastigvallen door iemand waarvan het nummer kenbaar is kan je maatregelen nemen.
                            Neen fout, Moderators hebben enkel een IP adres that's all
                            Flickr

                            Comment


                            • #29
                              Re: pas op voor oplichterij via telefoon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Mijn voorkeur heeft dat iedereen alleen met hun echte naam aan een forum kan deelnemen.
                              Waarom doe je dat dan zelf niet, of is "Binnenuit" je echte naam?

                              _______________________

                              Veel bedrijven hebben een geblokkeerd nummer omdat naar buiten toe enkel het nummer van de centrale zichtbaar is. Als persoon A van dat bedrijf dan vb een klant opbelt en die klant is er niet maar die belt dan later het nummer terug dan komt die klant bij de centrale (of bij een andere persoon van dat bedrijf) terecht en dan weet de centrale toch niet wie er die klant opgebeld heeft, ofwel is persoon A is er dan net niet. Dat zorgt alleen voor lange wachttijden en frustraties. Heb ik zelf, als klant, al meerdere malen ervaren. Dan is het beter dat er geen nummer verschijnt zodat je niet geneigd bent om terug te bellen. Neen, ik vind het logisch dat veel bedrijven hun nummer verborgen houden juist omdat ze anders constant teruggebeld worden en dat ze in veel gevallen de mensen toch niet kunnen helpen.
                              Last edited by hvr_oosterzele; 27 februari 2009, 16:57.

                              Comment


                              • #30
                                Re: pas op voor oplichterij via telefoon

                                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                                Gooien jullie dan te pas en te onpas jullie nummer te grabbel op het net of zo?

                                Ik heb al een 10 jaar mijn zelfde GSM nummer en krijg daar zelden tot nooit zo'n calls op.
                                Da's omdat bellen naar een GSM veel te duur is hé
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X