Ik heb een probleem met mijn Sony Vaio VGN-SZ2XP laptop. De ventilator zoemt en rammelt er maar op los, het is op zot van te worden Ik zou hem willen laten herstellen, maar de garatieperiode is om. Het is te zeggen, ik had extra garantie gekocht bij de dealer (4 jaar in totaal), maar die winkel is over kop gegaan (geen Sony center). Heeft er iemand ervaring met de hersteldienst van Vaio buiten garantie? Ik heb vooral interesse in de prijs. Zijn ze daar redelijk? Kan een Vaio ook elders hersteld worden? Het lijkt me duidelijk dat er enkel een nieuwe ventilator in moet.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Ervaring met Sony VAIO hersteldienst?
Collapse
X
-
-
Re: Ervaring met Sony VAIO hersteldienst?
extra bijgekochte garantie is toch niet gebonden aan een bepaalde winkel?
volgens mij is hij dus nog in garantie
de mogelijkheid zit er enkel in dat je een franchise moet betalen van 50 euro omdat je hem binnenbrengt in een winkel waar je hem niet gekocht hebt (was bij mij zo met mijn sony handycam)5DmkIII en wat glas
-
Ik vrees van niet. Hij is nu ongeveer 2,5 jaar en volgens Vaio was er maar 1 jaar fabrieksgarantie. Op recentere modellen is dat nu 2 jaar. De winkel waar ik hem kocht, een gewone computerwinkel, heeft me als extra 4 jaar garantie verkocht en dat staat ook op de factuur. Aangezien die winkel failliet is vervalt ook die garantie want de winkel stond daar persoonlijk voor in.
Niemand die ervaring heeft met de prijzen van herstellingen bij Vaio?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk berichtIk vrees van niet. Hij is nu ongeveer 2,5 jaar en volgens Vaio was er maar 1 jaar fabrieksgarantie. Op recentere modellen is dat nu 2 jaar. De winkel waar ik hem kocht, een gewone computerwinkel, heeft me als extra 4 jaar garantie verkocht en dat staat ook op de factuur. Aangezien die winkel failliet is vervalt ook die garantie want de winkel stond daar persoonlijk voor in.
Niemand die ervaring heeft met de prijzen van herstellingen bij Vaio?
je kan hem misschien eens voorzichtig proberen openhalen het hele circuit van de koellucht goed stofvrij maken.
misschien is het probleem dan opgelost5DmkIII en wat glas
Comment
-
Ik heb hem al open gedraaid voor zover ik kon en durfde. De ventilator zit goed verborgen, maar heb er toch een halve bus lucht op los gelaten. Het leek toen wat beter te gaan, maar lang heeft dat niet geduurd.
Comment
-
[mod] niet echt fotografie of BD gerelateerd, daarom versplaatst naar hierWil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk berichtextra bijgekochte garantie is toch niet gebonden aan een bepaalde winkel?
Maar soms is er ook hoop, soms wordt de extra garantie verkocht door de fabricant of groothandel (invoerder) en soms is dit gewoon een verzekering tegen schade ... dan kan je wel wat geluk hebben omdat het contract nog geldig is.
Als het echt de winkel zelf is dat het aanbiedt dan zit je meestal verkeerd. Maar als de gesloten winkel overgenomen werd, dan heeft de overnemer dit gedaan met alle bestaande voorwaarden en dus ook de garantievoorwaarden ... dus toch even informeren hoe het juist in elkaar zit kan toch nuttig zijn.
de mogelijkheid zit er enkel in dat je een franchise moet betalen van 50 euro omdat je hem binnenbrengt in een winkel waar je hem niet gekocht hebt (was bij mij zo met mijn sony handycam)
------------------
Nu als het een kleine ventillator is ... probeer hem desnoods zelf eens te reinigen of vervangen als er een vervanger voor bestaat. Desnoods laten herstellen want die werken met forfaitaire prijzen die je kan aanvragen.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Als je hem ergens binnendoet zou ik ervoor zorgen dat je een backup maakt.
Stel dat hij opgestuurd wordt en je krijgt niet dezelfde terug maar een andere herstelde ben je al je data kwijt.Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
Foto-Alex
Comment
Comment