Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
zelf voel je er niets van is pijnloos,enkel zeer akelig
indien er eventueel een tumor zit die binnenkort moet weggenomen worden kost dit je nieuwe werkgever/ster een pak centen in de vorm van gewaarbord week/maandloon,en dan zijn personeel voor lange tijd kwijt zijn,dit zal wel de reden zijn vermoed ik
Deze professor was gisteravond te gast in het programma Phara. Volgens hem zouden ze via een scan kunnen zien of iemand wel voldoende sociale vaardigheden heeft. Zo zou men kunnen vermijden dat de verkeerde persoon een topfunctie zou bekleden. Zo heb ik het toch begrepen.
Mvg.
Robert
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
Deze professor was gisteravond te gast in het programma Phara. Volgens hem zouden ze via een scan kunnen zien of iemand wel voldoende sociale vaardigheden heeft. Zo zou men kunnen vermijden dat de verkeerde persoon een topfunctie zou bekleden. Zo heb ik het toch begrepen.
Gisteren op de radio gehoord...
Een professor stelt voor om in de toekomst iedere sollicitant een hersenscan te laten ondergaan om zo vast te kunnen stellen of de kandidaat-werknemer wel beantwoord aan het gezochte profiel...
Blijkbaar is men in Nederland al een stap verder en heeft men bij wijze van proef deze manier van recruteren al toegepast...
Ik ben hier radicaal tegen... zal mijn hersenen es laten scannen
Dan gaan we er nog vanuit dat ik die ook werkelijk zou hebben...
Ben gewoon es benieuwd in hoeverre mensen vandaag een hersenscan zouden willen ondergaan om aan een job te geraken...
Ben echt zeer benieuwd in hoeverre mensen toelaten dat hun integriteit geschonden wordt...
Groeten,
Peter
Met zo'n mentalteit van die firma... daar wil je natuurlijk voor werken. Zetten waarschijnlijk ook een camera op de WC om toch niet te veel rendement te verliezen . Zegt toch veel over de perverse gedachtengang van die managers. Brilliant. Ik stel voor dat hun opzeg premie met 15% verhoogd wordt.
Voor wie geinteresseerd is: in de Vacature van deze week (nog tot vaanvond gratis op veel plaatsen te krijgen, morgen komt een nieuwe uit) staan enkele bladzijden met uitleg, voorbeelden, interviews,... over deze technieken.
Ik zie er wel de voordelen van in: veel managers zijn nu personeelsleden die in hun job gegroeid zijn zonder echt een specifieke leidinggevende opleiding gehad te hebben en dat kan je er soms wel aan merken.
Een beetje zoals professoren die les geven omdat ze slim zijn in hun vakgebeid maar geen didactische talenten hebben.
En als ze tijdens het scannen een medische blunder doen?
j.
Die mogelijk bestaat uiteraad haha
Alleen ons dagelijk zorg valt in de handen velen psychopaten tegenwoordig.
Ik zal je een paar voorbeelden geven:
- Arts in almelo verzon 2000 patienten om zijn publicatie ondersteuning te geven
- Arts/psycholoog Enschede verklaarde gezonde patienten tot alzheimer patienten(uiteraad ook voor publicatie)
- Verpleegkundige in groningen(homosexueel)bespuitte mede homosexuelen met HIV virus gewoon voor de lol.
- Incidenten met kinderen zie je ook vaak meestal in landen als amerika waar de
kinderjuf of oppas zomaar tot een moord actie komt.
Ik ben niet bekend met scan technieken die er toegepast worden(en tot hoeverre
wat gedetecteerd kan worden). Bestaat er een methode die kan aantonen dat een persoon een verkeerde daad kan aanrichten dan vind ik dat de werknemer die risico niet moet aannemen.
Stel dat ze idd iets ongeneeslijks ondekken... De rest van je leven naar de
Terwijl je anders gewoon op een of ander moment doodgevallen was...
j.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. Nikon stuff
Met zo'n mentalteit van die firma... daar wil je natuurlijk voor werken. Zetten waarschijnlijk ook een camera op de WC om toch niet te veel rendement te verliezen . Zegt toch veel over de perverse gedachtengang van die managers. Brilliant. Ik stel voor dat hun opzeg premie met 15% verhoogd wordt.
-m-
Dit is geen utopie.
De Lidl in Duitsland is zo in opspraak gekomen....
Die maakte gebruik van camera's om personeel te controleren.
Of zo'n camera op de wc's was weet ik niet
Mijn IQ bedraagd 137, ik heb reeds een naamloze hersenscan laten maken, en deze staat nu te koop op internet,
zo kan ik mischien nog een euro bijverdienen op mijn pensioentje, maar je moet wel een hoog IQ hebben om zover te denken hé.
Onder die scanner mogen de "General Manager" en de "Fleet & Operations Manager" van het bedrijf waar ik werk ook passeren.... met graagte zelfs
Veel verschil zal het niet maken denk ik...
Je kan niet beschadigen wat iemand niet heeft
Groeten,
Peter
@ Theokus : Phara is te laat voor mij, ik moet 's morgens de baan op om 06h30 en ik heb nogal wat uurtjes slaap nodig ... anders ben ik niet te genieten
Mijn IQ bedraagd 137, ik heb reeds een naamloze hersenscan laten maken, en deze staat nu te koop op internet,
zo kan ik mischien nog een euro bijverdienen op mijn pensioentje, maar je moet wel een hoog IQ hebben om zover te denken hé.
Het gaat dan ook niet om IQ maar EQ.
En het is maar goed dat IQ en zonder fouten kunnen schrijven ook niets met mekaar hebben te maken.
Mvg.
Robert
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
-m-
Met zo'n mentalteit van die firma... Juist ja.
Als ze je niet alleen behandelen als nummer maar ook nog als een "machine" of een verzameling biochemische processen i.p.v. als een mens tussen de mensen... Laat ze maar doen.
Al die methodes die recruteringsfirma's gebruiken (en willen gebruiken), om geld te verdienen en zeker niet ten nutte van de economie of de klant, krijgen zo meer en meer perverse dimensies.
Het is niet voor niets dat er aan de ene kant zoveel werklozen zijn en aan de andere kant, ook in deze crisis, er zoveel firma's zijn die het gepaste profiel niet vinden.
Het "gepaste profiel" is wel een uitvinding van die recruteringsfirmas. Kassa kassa....
" Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )
Comment