Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bestelling geplaatst...levering blijft uit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bestelling geplaatst...levering blijft uit

    Méér dan een maand geleden ( !!!) heb ik een bestelling geplaats bij een grote Belgische computerwinkel. Winkel is in Antwerpen, maar heeft filialen in Gent en Leuven. ( Een goede verstaander weer over welke shop het gaat )

    Als je naar de site van de winkel gaat zie je een indicatie van hun stock.
    Er zijn 5 niveau's:

    1) Op voorraad
    2) Pre-order ( 1-5 werkdagen)
    3) 1-5 werkdagen
    4) 5-10 werkdagen
    5) 10+ werkdagen


    Mijn item stond onder 2 ( pre-order)

    Ik heb dit besteld in het filiaal te Leuven.

    Na méér dan 1 maand is het item nog steeds niet geleverd.

    Is dat geen misleidende info ? Ze dekken zich wel in door te zeggen dat deze info indicatief is en niet bindend, maar als er iets gemerkt staat aan 1-5 werkdagen, zou dat toch ZEKER binnen 1 maand moeten kunnen geleverd worden ?

    Computerstuff daalt van dag tot dag in waarde....

    Iemand enige raad ?

    Kan ik de verkoop alsnog annuleren ( wel een bestelbon ondertekend... ) ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Bestelling geplaatst...levering blijft uit

    Hey,

    Normaalgezien moeten dat soort zaken zeker in de gebruikersovereenkomst of algemene voorwaarden of iets dergelijks staan. Zo is het bij sommige winkels dat je bestelling automatisch geannuleerd wordt na 30 dagen.
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Bestelling geplaatst...levering blijft uit

      in Nederland kan je zo wie zo een (ook betaalde) order afzeggen, binnen een bepaalde tijd en/of van een koop afzien (valt dan onder impulsaankoop).
      weet niet hoe het in België is, maar veel kan/zal dat toch niet verschillen met Nederland.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Bestelling geplaatst...levering blijft uit

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        in Nederland kan je zo wie zo een (ook betaalde) order afzeggen, binnen een bepaalde tijd en/of van een koop afzien (valt dan onder impulsaankoop).
        weet niet hoe het in België is, maar veel kan/zal dat toch niet verschillen met Nederland.
        grt,bouk.
        Dat is ook zo in België bij online aankopen (tot 7 dagen na ontvangst dacht ik), maar hoe het bij gewone aankopen zit weet ik niet precies.
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: Bestelling geplaatst...levering blijft uit

          Heb je al een mailtje gestuurd om te vragen waarom je bestelling nog niet is aangekomen?

          Ik heb vorig jaar (waarschijnlijk bij dezelfde winkel) een draadloos klavier + muis besteld, en daar heb ik een paar weken op moeten wachten. Op de website stond ook aangeduid dat het in voorraad was, maar dat was niet het geval.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Bestelling geplaatst...levering blijft uit

            Als ik bij mijn "huisleverancier" kijk zie ik méér zaken "op bestelling te verkrijgen" staan dan "op voorraad".

            Die cowboys (als het bewust zo handelen is) krijgen dan wel een pak bestellingen binnen. Want snelle levering, weet u wel......

            Indien je ook nog vooraf moest betalen (indien het een online bestelling was): wat kan het hen dan schelen dat het niet geleverd wordt.

            Langs de andere kant heeft geen enkele shop enige vat op levertermijnen van computer-stuff. Moet tenslotte vanuit China komen.
            Last edited by nete; 25 februari 2009, 17:57.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment

            Working...
            X