Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Medion notebook of toch desktop??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Medion notebook of toch desktop??

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Sorry MarkEL, maar je vergelijkt appelen met peren. Vroeger was je gefrustreerd omdat je om de paar jaar je PC wou upgraden en dan ineens ongeveer alles moest vervangen.
    Nu koop je een Apple en ineens is dat upgraden niet meer nodig ?
    Als je een PC van een paar jaar oud draait met de software van een paar jaar oud, dan moet je ook niet upgraden denk ik.
    En binnen een paar jaar zal je huidige Mac ook wel aan vervanging toe zijn zeker ? Wegens te traag...
    Waarmee ik geen kritiek wil uiten op je keuze voor Apple hoor.
    't Gaat me hier niet om apple vs windows pc hoor Wat mij betreft lees je hier HP, Toshiba, Acer of wat dan ook i.p.v. Apple. Da's i.d.d. gewoon een persoonlijke keuze. 't Gaat mij er maar om dat een vaste pc voor mij in ieder geval eigenlijk weinig tot geen voordeel meer biedt ten opzichte van een 'high-end' laptop.....
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Maar TS heeft het niet op een High End notebook vs Desktop.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Maar TS heeft het niet op een High End notebook vs Desktop.
        't ging me inderdaad over deze ene aanbieding maar ik hoop als ik mijn huidige desktop vervang voor een gelijkaardig budget dat er wat meer in zit. Eerst nog wat info googelen en dan naar de PC-shop (bij ons is Forcom goed bereikbaar en deze heeft toch een goede reputatie). Ik baal wel een beetje van hele "Vista" gedoe dat naar 't schijnt behoorlijk snoept van het werkgeheugen; (momenteel XP zowel op laptop als desktop)

mvg, Luc
        'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
          Ik baal wel een beetje van hele "Vista" gedoe dat naar 't schijnt behoorlijk snoept van het werkgeheugen; (momenteel XP zowel op laptop als desktop)
          Omwille van de lage prijzen voor RAM-geheugen lijkt me dat niet echt een argument .
          about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
            Omwille van de lage prijzen voor RAM-geheugen lijkt me dat niet echt een argument .
            eigenlijk niet , maar 't idee om daarvoor nu meer geheugen te moeten nemen... bovendien pakken de "kant "n klaar" configuraties uit met een "groot" werkgeheugen zonder dat men beseft dat dit eigenlijk pure noodzaak is ...
            'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
              Ik baal wel een beetje van hele "Vista" gedoe dat naar 't schijnt behoorlijk snoept van het werkgeheugen; (momenteel XP zowel op laptop als desktop)
              Dat van "naar het schijnt" daar staat heel internet van vol ... da's zoals de belastingen die "naar het schijnt veel zullen verminderen" ... veel blabla maar weinig over geweten door de meesten.
              XP gebruikt bij de start wat minder geheugen dan Vista maar bij elke start van een service of programma wordt er wat extra gebruikt nadat alles in het geheugen geladen wordt. Vista beheert het geheugen anders en gaat de meest gebruikte zaken in het geheugen laden bij de start van de PC ... nadien starten de meest gebruikte zaken dus veel sneller op omdat ze al in het geheugen geladen zijn maar er wordt niet veel extra geheugen meer gebruikt op dat moment. Uiteindelijk is het beheer in Vista beter dan in XP al moet men om te starten met iets meer geheugen beginnen om comfortabel te werken.
              Mensen weten heel dikwijls niet wat ze willen, alles moet sneller gaan maar hetgeen dat daarvoor nodig is willen ze niet aankopen ... in dit geval wat extra geheugen dat de dag van vandaag niet eens veel meer kost.
              Wat uiteindelijk goed is, is eerder een persoonlijke keuze ... het is eigenlijk niet wat slecht of goed is maar wat je voorkeur geniet.
              Trouwens zal je XP in de meeste gevallen ook wat vlotter werken met wat meer geheugen (dan die standaard 1GB Ram die voordien in de meeste PC's zat) ... maar daar staan de meesten niet eens bij stil.
              Last edited by VerSeg; 27 februari 2009, 23:09.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Een OS met de relatieve slankheid van XP en het geheugenbeheer van Vista.

Meer zou Windows 7 voor mij niet hoeven te zijn.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...