Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Terrastegels

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Terrastegels

Hallo,

Wij gaan dit jaar ons terras aanleggen. Nu zijn we gisteren gaan rondrijden om een terrastegel te kiezen. Nu hebben we ons gedacht gevonden maar het is een vol keramische tegel van 11 mm dikte! Mijn grootvader (vroeger metser) die zei dat het beter was om een tegel te nemen van minimum 2cm dikte! Maar dat is meer zo van die blauwe steen en dat heb ik liever niet!
    Kan me iemand wat raad geven??? Waarom zou die vol keramische van 11mm niet goed zijn???

Alvast hartelijk dank

Re: Terrastegels

Uw schoonvader heeft wel gelijk, 2 cm en dat als minimum !!! 3 cm is beter. Wij leven hier wel in het land waar het veel heel veel regent. En met zo'n winter die we nu gehad hebben en nog hebben. De dikte van uw terrastegel beschermt uw terras tegen regen (vochtigheid) en winter (vriezen). Vorig jaar hebben wij ook een nieuw terras gelegd, 3 cm, 40/40 en blauwe steen, van Henegouwen. Ik zou persoonlijk geen keramische tegels liggen op een terras omwille van regen en vorst. Als je toch niet graag blauwe steen ziet, ga dan eens kijken naar www.marlux.be. En vergeet zeker niet 30/40 cm stabilisé van goede kwaliteit er onder te leggen. Blauwe steen komt van bij ons en keramische tegels uit het zuiden ! U weet beslist maar het verschil zit !
    Last edited by Grupello; 22 februari 2009, 10:50.

Comment

en waarom geen betontegels? veiliger voor de vorst en betaalbaar alternatief voor blauwe steen. Is daarom niet perse lelijk. Hangt er van af hoe de stijl van het huis is natuurlijk.

Comment

zeer degelijke betontegels zijn te vinden bij
        Een uitgebreid aanbod van terrastegels, klinkers en tuinafwerking en meer dan 100 jaar aan expertise. Dat is Marlux.

Comment

Dank voor jullie reactie!
          Ik heb eens gekeken en idd er staat moois bij!
          Mijn voorkeur ging gisteren uit naar Daurgres ancientstone nero maar ik ga er toch is over nadenken! We hebben maar een terras van 20vierkante meter. Ik zie graag een donkere steen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
            Uw schoonvader heeft wel gelijk, 2 cm en dat als minimum !!! 3 cm is beter. Wij leven hier wel in het land waar het veel heel veel regent. En met zo'n winter die we nu gehad hebben en nog hebben. De dikte van uw terrastegel beschermt uw terras tegen regen (vochtigheid) en winter (vriezen). Vorig jaar hebben wij ook een nieuw terras gelegd, 3 cm, 40/40 en blauwe steen, van Henegouwen. Ik zou persoonlijk geen keramische tegels liggen op een terras omwille van regen en vorst. Als je toch niet graag blauwe steen ziet, ga dan eens kijken naar www.marlux.be. En vergeet zeker niet 30/40 cm stabilisé van goede kwaliteit er onder te leggen. Blauwe steen komt van bij ons en keramische tegels uit het zuiden ! U weet beslist maar het verschil zit !
            idd ben met eens over de dikte van de tegels en dit tegen het opvriezen ervan.
            maar stabilisè van 30/40 cm is reeds te veel voor een terras zo een dikte is aangewezen als er op gereden wordt met een wagen. tussen 15/25 is meer dan voldoende.
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
              idd ben met eens over de dikte van de tegels en dit tegen het opvriezen ervan.
              maar stabilisè van 30/40 cm is reeds te veel voor een terras zo een dikte is aangewezen als er op gereden wordt met een wagen. tussen 15/25 is meer dan voldoende.
              Ik vroeg me ook al af of die terras ergens op een autosnelweg zou komen te liggen.
              Bijkomend: zeker geen rijke(natte) beton gieten onder het terras. Een fout die nog dikwijls voorkomt.
              Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
                Ik vroeg me ook al af of die terras ergens op een autosnelweg zou komen te liggen.
                Bijkomend: zeker geen rijke(natte) beton gieten onder het terras. Een fout die nog dikwijls voorkomt.
                Geen probleem hier hoor als je tenminste planken liefs spar of wilg in de beton plaatst
                Heb bij iemand een oprit gelegd waar er een beton onder ligt van 35cm
                Moet er over met een camion zie je en daar gebruik gemaakt van elke 2 meter een plank te plaatsen ,
                ligt er nu al meer dan 20 jaar en daarboven een tegel van 40x40x6 en nog geen enkel gebarsten ofzo dus
                Maar inderdaad voor buiten kan je beter geen 11mm nemen liefst met cm'ers werken
                Vorst en zon (warmte en koude) zijn grote boosdoeners die je terras omhoog laten komen.
                En als je dan een dunne tegel gaat gebruiken gaat die gegarandeerd barsten

Comment

Wel, er ligt al stabilisé. Ze hebben dat gedaan, eerst steenpuin, stabilisé (of omgekeerd) dan zo een ijzeren net en dan terug stabilisé! Dit voor 20cm maar we hebben nu nog 10cm over!

Comment

Working...
                  X