Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple Ipod Classic Problemen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Apple Ipod Classic Problemen...

Tussen Ipod en mij blijkt het maar niet te lukken

Eerste Ipod net na één jaar kapot. Buiten garantie dus voor de vuilbak.

Gisteren koop ik dan uiteindelijk een nieuwe de Apple Ipod Classic 120 GB.
    Alles schijnt vlot te verlopen. Tot ik zie dat een aantal artiesten die op mijn Itunes staan op mijn pc niet in mijn artiestenlijst staan op mijn Ipod. Na een beetje zoeken merk ik dat de albums en dus de liedjes wel op mijn Ipod staan, maar de artiesten verschijnen niet in de artiestenlijst. Ook wanneer ik de zoekfunctie de betreffende artiestennaam ingeef, vind hij die niet!

Ik heb de laatste versie van Itunes op mijn pc staan. Ik heb de diagnostische test uitgevoerd zonder dat hij problemen aangeeft. Ik heb de herstelfunctie verschillende keren gebruikt waarbij de software en de muziek opnieuw op de Ipod wordt geïnstalleerd, maar niets

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn ???

Ik heb wel maar 767 MB schijfruimte vrij op mijn harde schijf maar daaraan kan dat toch niet liggen. Of wel?

Re: Apple Ipod Classic Problemen...

Geen idee. Zelf heb ik 3 Ipod Classics & 4 Macs waarop iTunes geïnstalleerd staat met al mijn muziek. Ik gebruik wél TuneRanger om alles te synchroniseren.

Comment

Ik ga een open deur intrappen : zijn in de songs van de "onzichtbare" artiesten wel de namen ingevuld in het veldje "artist" ?

Comment

Ik sta al een stapje verder maar ik snap het niet

Alle muziek die op mijn Itunes staat, staat dus ook op mij Ipod.
        Alleen staan sommige artiesten niet vermeld in mijn artiestenlijst.

Ben is gaan kijken naar de structuur in Windows:
        mijn documenten>mijn muziek>Itunes>Itunes Music
        Onder Itunes Music heb je alle artiesten, met hun albums.
        De artiesten die niet verschijnen onder artiestenlijst zitten in een map "Verzamelingen", ook onder Itunes Music.
        Op de Ipod zitten die dus onder compilaties.

Het gekke is dat er dus albums bij verzamelingen/compilaties zitten die dat niet zijn. Bvb. Hotel New York van Anouk. En los daarvan zou het toch logisch zijn dat zelfs als het een compilatie is, het album in de artiestenlijst zou moeten terug te vinden zijn?

Comment

iTunes denkt ten onrechte dat bepaalde songs deel uitmaken van een verzameling.
          Bovendien kan het zijn dat de artiestenaam niet correct in de ID3 tags is ingevuld.
          Je moet dus in iTunes de info van elke onzichtbare song controleren en indien nodig afvinken dat de song geen deel uitmaakt van een verzameling.

Comment

Probleem is ondertussen opgelost. Songs één voor één info tonen, en "deel van verzameling" uitvinken zoal Tom zegt.

Hoe het probleem onstaat bergijp ik nog altijd niet maar bon...

Thanks

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Geen idee. Zelf heb ik 3 Ipod Classics & 4 Macs waarop iTunes geïnstalleerd staat met al mijn muziek. Ik gebruik wél TuneRanger om alles te synchroniseren.
              heb je 3 oren misschien?
              mijn fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanVG Bekijk bericht
                heb je 3 oren misschien?
                In elke auto een Ipod Classic en eentje die ik aan mijn ouders gegeven heb met muziek op (als kado) die aangesloten is aan hun Quad muziekinstallatie. Voor de rest op iedere Mac, eentje daarvan sluit ik aan op mijn muziekinstallatie (staat dan onder mijn platenspeler) : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/90036283

Comment

In elke auto een Ipod Classic en eentje die ik aan mijn ouders gegeven heb met muziek op (als kado) die aangesloten is aan hun Quad muziekinstallatie. Voor de rest op iedere Mac, eentje daarvan sluit ik aan op mijn muziekinstallatie (staat dan onder mijn platenspeler) : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/90036283
                  Nu weten we ineens waar de centen zitten

Maar ik heb zelf een paartje Quad's
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Voor zo een muziekinstallatie vind ik dat maar flauw boxkes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                      Tussen Ipod en mij blijkt het maar niet te lukken

Eerste Ipod net na één jaar kapot. Buiten garantie dus voor de vuilbak.
                      ...
                      Men heeft op consumerartikelen in België 2 jaar garantie ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                        Men heeft op consumerartikelen in België 2 jaar garantie ...
                        Tja. Tot als het zover is. Probeer maar eens bij de Fnac.
                        Die geven maar één jaar op Apple/Ipod/kleine consumenten elektronica.
                        Onwettig, maar ze doen het. Dat wordt dan procederen en wie begint daar aan?

Ik heb ondertussen de hele wetgeving uitgepluisd. Je hebt wettelijk 2 jaar garantie maar eigenlijk toch maar 6 maanden. Na zes maanden moet je kunnen aantonen dat het toestel niet kapot is door een verkeerd gebruik. Dat wordt dus een expert aanstellen en die kost ongeveer evenveel as een nieuwe Ipod. In een klantvriendelijke zaak doen ze dat niet. Dan geven ze bij een defect binnen de 2 jaar een nieuwe of gratis herstelling. In sommige zaken zoals Fnac misbruiken ze de wetgeving.

Gouden tip dus, als je een ipod of GPS of whatever wil kopen, vergeet Fnac, en ga kopen bij vandenborre of mediamarkt of een zelfstandige, daar geven ze je 2 jaar op aankoopbon/factuur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                          Voor zo een muziekinstallatie vind ik dat maar flauw boxkes
                          LOL

Comment

Gek toch, hoe mensen op dit forum zich telkens geroepen voelen om op een belachelijke vraag met een serieus antwoord te komen... en op een serieuze vraag belachelijke antwoorden te geven
                            mijn fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanVG Bekijk bericht
                              Gek toch, hoe mensen op dit forum zich telkens geroepen voelen om op een belachelijke vraag met een serieus antwoord te komen... en op een serieuze vraag belachelijke antwoorden te geven
                              Is dit een vorm van afgunst? Beetje zielig hoor.

Comment

Working...
                              X