Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed nieuws

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Goed nieuws

    Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
    wat is er mis ?
    1 je hebt ergens draden die geen isolatie hebben die tegen elkaar komen na een tijdje branden van de spotjes. hoe dit komt is heel eenvoudig door de warmte van de spotjes .
    draad die opwarmt beweegt en doet de blootliggende draden tegen mekaar of tegen het armatuur komen, gevolg zekering af of verliesschroomschakelaar slaat af.
    2 die spotjes zoals gezegt geven enorme hitte af meer dan 100 graden, spotjes zijn gemaakt om in valse flafonds te plaatsen met een ruimte erboven die ruim genoeg is om de warmte te verspreiden in een gewone woning is dat niet het geval daar zitten de spotjes opgesloten warmte kan niet weg met alle gevolg vandien.
    3 zekeringen vernieuwen van oude naar automaten is zeker een goed ding, maar hou je aan de amperage van de oude waarde, lichtkringen worden worden verzekerd met 10 Ampere de draad mag 1.5 mm zijn, meer is ook goed bv 2.5mm dan mag men zekeringen plaatsen van 16 ampere zeker niet meer omdat de gebruikerstoestellen, luchters en dergelijke berekend zijn op 16 max
    4 plaatst zeker nooit zwaardere lampen dan aangegeven in toestelen, luchters en dergelijke.
    5 schakelaars die niet werken duiden op draden die gebroken zijn of losgekomen zijn aan de schakelaar.
    6 draden die niet goed verankerderd zijn aan stopkontakten worden warm meer dan je denkt, dus eens om de 2 jaar elk vijsje eens proeven of de draad nog vastligt zou zeker geen kwaad kunnen.
    dit zijn simpel dingen die iedereen zou moeten weten, spijtig genoeg is dit zeker het geval niet.
    ik hoop dat ik voldoende info gegeven heb over een veilig gebruik van stroom in huis.
    Bedankt.
    Mijn zekeringen zijn dik in orde.

    Ga me iets zoeken met één lamp...
    Deze prul heeft alles naar de k**ten geholpen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: Goed nieuws

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Bedankt.
      Mijn zekeringen zijn dik in orde.

      Ga me iets zoeken met één lamp...
      Deze prul heeft alles naar de k**ten geholpen.
      Zoek een armatuur waarin je een spaarlamp kan gebruiken, dan ben je ook van die hoge temperaturen af, en heb je geen problemen meer met verbrande isolatie waardoor je kortsluiting krijgt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #33
        Re: Goed nieuws

        Theo,

        Laat je apparaten maar rustig in stand-by staan.
        Ik heb hier zo een contactdoos met schakelaar om alle troep bij de t v met 1 knop uit te zetten.Moet ik elke dag tussen het tv meubel en het stopcontact wringen om die schakelaar aan en uit te zetten.Dat is dan weer belastend voor mijne rug waardoor ik naar de dokter moet en mijn 30 euro besparing per jaar er aan is
        Tevens gaat mijn apparatuur misschien minder lang mee door die spannings pieken telkens bij het aanschakelen

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #34
          Re: Goed nieuws

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Zoek een armatuur waarin je een spaarlamp kan gebruiken, dan ben je ook van die hoge temperaturen af, en heb je geen problemen meer met verbrande isolatie waardoor je kortsluiting krijgt.
          Juist Bart.
          Bedankt.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment

          Working...
          X