Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lacie Desktop Harddrive by Neil Poulton - 1 TB - USB 2.0 - 7200 rpm - 32 MB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lacie Desktop Harddrive by Neil Poulton - 1 TB - USB 2.0 - 7200 rpm - 32 MB

    Ik heb momenteel twee Lacies van 500 gb in gebruik, beide dit Niel design, en ik denk er serieus aan om twee 1TB's te gaan halen om verder uit te breiden.

    Die eSata cradle lijkt me wel goed, maar niet om continu te gebruiken ... krijg je geen problemen met stof op de lange duur ?

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #17
      Re: Lacie Desktop Harddrive by Neil Poulton - 1 TB - USB 2.0 - 7200 rpm - 32 MB

      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Die eSata cradle lijkt me wel goed, maar niet om continu te gebruiken ... krijg je geen problemen met stof op de lange duur ?

      Mark
      stof? waar stof? hoe stof?

      Comment


      • #18
        Re: Lacie Desktop Harddrive by Neil Poulton - 1 TB - USB 2.0 - 7200 rpm - 32 MB

        Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        Ik vind in de handleiding van mijn computer geen eSATA-aansluiting. Wel USB, HDMI, 1394-poort en een dockingpoort 3... Zit er een bruikbare tussen ???
        Ik weet niet welke computer je hebt maar als je een gewone tower hebt kan je daar een eSATA PCI kaartje insteken.

        Comment


        • #19
          Re: Lacie Desktop Harddrive by Neil Poulton - 1 TB - USB 2.0 - 7200 rpm - 32 MB

          Die Neil Poultons vallen niet in slaap als je je computer in slaap zet. Die blijven gewoon doordraaien, allez mijn 500GB exemplaar allezins. Ik heb er dan uiteindelijk gewoon een andere enclosure voor gekocht en de schijf erin gestopt.
          mijn website

          Comment


          • #20
            Re: Lacie Desktop Harddrive by Neil Poulton - 1 TB - USB 2.0 - 7200 rpm - 32 MB

            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Ik weet niet welke computer je hebt maar als je een gewone tower hebt kan je daar een eSATA PCI kaartje insteken.
            Euh, 't is een HP laptop... zal wel niet lukken zeker !?
            Zou het aansturen van die SATA Quickport DUO via de USB-kabel zoveel trager zijn ?
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #21
              Re: Lacie Desktop Harddrive by Neil Poulton - 1 TB - USB 2.0 - 7200 rpm - 32 MB

              Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
              Euh, 't is een HP laptop... zal wel niet lukken zeker !?
              Zou het aansturen van die SATA Quickport DUO via de USB-kabel zoveel trager zijn ?
              Greetz, Kariboe
              Niet trager dan die LaCie's.

              Comment


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Niet trager dan die LaCie's.
                OK, bedankt
                Ik stuur een mailke naar CODIMA Gent om er een te reserveren en om te vragen welke SATA HD's van 1TB zij voorstellen !
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #23
                  Re: Lacie Desktop Harddrive by Neil Poulton - 1 TB - USB 2.0 - 7200 rpm - 32 MB

                  Ik heb een lacie 500G, werkt prima. Maar er dat ding heeft geen aan/uit knop. Draait dus 24/24. Zou dat geen kwaad kunnen?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Lacie Desktop Harddrive by Neil Poulton - 1 TB - USB 2.0 - 7200 rpm - 32 MB

                    Oorspronkelijk geplaatst door HNO3 Bekijk bericht
                    Ik heb een lacie 500G, werkt prima. Maar er dat ding heeft geen aan/uit knop. Draait dus 24/24. Zou dat geen kwaad kunnen?
                    Dat is raar, ik heb nog een oudere Lacie van 500gb (Porsche design dacht ik) en dan twee nieuwere Niel 500gb units, en allemaal hebben ze een aan/uit switch achteraan, dat is een iets waar ik altijd op let eerlijk gezegd.

                    Ik heb ook nog eens twee WD MyBooks van 500gb gekocht ... die hadden geen switch en ik heb ze een dag later al teruggebracht, die sleep mode werkte gewoon niet, de schijven werden niet altijd 'wakker' als de PC ontwaakte ...

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Lacie Desktop Harddrive by Neil Poulton - 1 TB - USB 2.0 - 7200 rpm - 32 MB

                      Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                      Die Neil Poultons vallen niet in slaap als je je computer in slaap zet. Die blijven gewoon doordraaien, allez mijn 500GB exemplaar allezins. Ik heb er dan uiteindelijk gewoon een andere enclosure voor gekocht en de schijf erin gestopt.
                      Heb ook zo'n schijf... welke enclosure heb je genomen voor deze slaapstand te aktiveren ?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Lacie Desktop Harddrive by Neil Poulton - 1 TB - USB 2.0 - 7200 rpm - 32 MB

                        Als je niet graag extra toestellen bij op je bureau plaatst maar toch terrabytes nodig hebt en schijven wilt kunnen verwisselen, kan je ook opteren voor hot-swap drive bays die je in een cdrom slot kan monderen, hier kan je dan vervolgens met een hendeltje schijven uit halen en gewoon andere schijven insteken:

                        voor 4 disks: http://www.cooldrives.com/mr4drqu3mosy.html

                        voor 1 disk: http://www.theukhighstreet.com/5-25-...Bay_PJ16954646

                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                        Comment

                        Working...
                        X