Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pc upgraden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pc upgraden

afgelopen week mailde ik mijn computerwinkel met de vraag een offerte te maken voor een upgrade van mijn pc betreft extra geheugen en meer snelheid. Nu zat er bij de offerte opnieuw de prijs voor windows XP terwijl ik die al eens betaald had voor deze pc. Hun uitleg toen ik dit aankaarte : ja maar er komt een nieuwe processor in en dan moet je ook een nieuwe windows aankopen, anders zou Microsoft niet blij zijn.

Klopt dit of hoort dit thuis onder geldklopperij want wat kan mij Microsoft nu ??
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

Re: Pc upgraden

Bull****

Comment

als't enkel gaan om wa ramlatjes en eventueel en processor zie ik nie in wa een xp daan mee te zien heeft.

dus zever in pakskes
      nikon stuff

Comment

Ten eerste is de licentie gebonden aan één PC, hem aanpassen kan ten hoogste ervoor zorgen dat je hem moet heractiveren (soms met een gratis telefoontje).
        Ten tweede wil hij precies van zijn overstock XP's vanaf geraken daar deze officiëel niet meer mogen verkocht worden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Thuis al bij verschillende pc's processor upgrade gedaan en zelfde versie van windows behouden. Voor zover ik weet is dit ook geen probleem voor je windows licentie.
          Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
            Thuis al bij verschillende pc's processor upgrade gedaan en zelfde versie van windows behouden. Voor zover ik weet is dit ook geen probleem voor je windows licentie.
            en wat als moederbord wordt vervangen?
            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
            https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
              en wat als moederbord wordt vervangen?
              je zet een image van je oude PC op de nieuwe en forceert een nieuwe HAL detectie, Hardware Abstraction Layer .. niets aan de hand op nivo van licentie ..

Comment

Ik heb alle begrip voor de reacties hier, màààààààààààààr..... de winkelier heeft in feite gelijk.
                Het vervangen van belangrijke delen uit de PC (processor, moederbord) is volgens Microsoft een nieuwe PC. (ik vind die regel ook nogal belachelijk hoor).

Maar hoe je het ook draait of keert, als je die OEM versie terug gebruikt, ben je "zuiver juridisch gezien" illegaal bezig. En je zal ze wel terug geactiveerd krijgen, desnoods telefonisch, maar je bent volgens Microsoft illegaal bezig.

Ik heb het al eerder gezegd: je kan niet "een beetje" legaal bezig zijn.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Ten tweede wil hij precies van zijn overstock XP's vanaf geraken daar deze officiëel niet meer mogen verkocht worden.
                  Ik dacht dat het tot ergens in april nog wel mocht.
                  En moest Microsoft het niet forceren, dan vermoed ik dat er nog héél véél XP's zouden verkocht worden. Er is, dacht ik nog nooit een oud OS zo lang na de introductie van het nieuwe te koop gebleven. En er is nog niet dikwijls een opvolger zo snel aangekondigd als Windows 7 dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    En moest Microsoft het niet forceren, dan vermoed ik dat er nog héél véél XP's zouden verkocht worden. Er is, dacht ik nog nooit een oud OS zo lang na de introductie van het nieuwe te koop gebleven. En er is nog niet dikwijls een opvolger zo snel aangekondigd als Windows 7 dacht ik.
                    Bwa : windows 2000 werd lange tijd als zowat de beste versie bestempeld, en die heeft het maar 1 jaar volgehouden, tot XP op de proppen kwam. De eerste versie van XP was trouwens ook niet echt schitterend, en kreeg dezelfde commentaren als Vista nu.
                    Groeten,

Polleke

Comment

Was Windows 2000 niet de opvolger van Windows NT?
                      Was Windows Server 2003 niet de opvolger van de 2000? (Hoeveel SP's zijn daar niet van?)
                      En nu heb je Windows Server 2008, dacht ik toch?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb alle begrip voor de reacties hier, màààààààààààààr..... de winkelier heeft in feite gelijk.
                        Het vervangen van belangrijke delen uit de PC (processor, moederbord) is volgens Microsoft een nieuwe PC. (ik vind die regel ook nogal belachelijk hoor).

Maar hoe je het ook draait of keert, als je die OEM versie terug gebruikt, ben je "zuiver juridisch gezien" illegaal bezig. En je zal ze wel terug geactiveerd krijgen, desnoods telefonisch, maar je bent volgens Microsoft illegaal bezig.

Ik heb het al eerder gezegd: je kan niet "een beetje" legaal bezig zijn.
                        Waarom zou je illegaal bezig zijn als Microsoft uw Windows zelf terug activeert door een code te geven?

Enkel het moederbord vervangen wordt in princiepe als een nieuw systeem aanzien waarbij uw licentie vervalt.
                        Het upgraden van geheugen, videokaart of CPU is geen systeemverandering en daarbij voldoet een gewone heractivatie en die is meestal pas nodig na meer dan 1 aanpassing.

Als je belt naar Microsoft en zegt dat je het moederbord moest vervangen wegens een defect dan heb je grote kans dat je zonder problemen een code krijgt.

Ja ik weet het, ge kunt ook wijsmaken dat je iets anders vervangen hebt en niet weet waarom die geblokkeerd is, dan kom je met een leugen aan een code maar da's niet de bedoeling.

Mits er in dit geval, zoals de TS aanhaalt, geen vervanging van moederbord gebeurt heeft de winkelier dus GEEN gelijk.

An upgrade of the motherboard is considered to result in a "new personal computer." Microsoft OEM operating system software cannot be transferred from one computer to another. Therefore, if the motherboard is upgraded or replaced for reasons other than a defect then a new computer has been created, the original license expires, and a new full operating system license (not upgrade) is required.

Klopt inderdaad dar er ondertussen een aanpassing is gebeurd afhankelijk van de situatie ... juiste voorwaarden en datums zijn bij verschillende bronnen anders, dus ja ...
                        Last edited by VerSeg; 16 februari 2009, 11:10.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Als je belt naar Microsoft en zegt dat je het moederbord moest vervangen wegens een defect dan heb je grote kans dat je zonder problemen een code krijgt.

Mits er in dit geval, zoals de TS aanhaalt, geen vervanging van moederbord gebeurt heeft de winkelier dus GEEN gelijk.

An upgrade of the motherboard is considered to result in a "new personal computer." Microsoft OEM operating system software cannot be transferred from one computer to another. Therefore, if the motherboard is upgraded or replaced for reasons other than a defect then a new computer has been created, the original license expires, and a new full operating system license (not upgrade) is required.
                          Als het moederbord niet vervangen wordt heeft de winkelier inderdaad ongelijk. Mea Culpa

Maar als je moederbord niet defect is en je het vervangt door een nieuw, met logischerwijze een totaal andere processor en geheugen, dan ben je "juridisch" illegaal bezig met dezelfde OEM versie. Ook als je automatisch geactiveerd wordt door Microsoft (en dat gebeurt soms hoor). Het is uitsluitend de licentie-voorwaarden die bepalen of je legaal werkt en niet het al of niet geactiveerd geraken.

Comment

Maar als je moederbord niet defect is en je het vervangt door een nieuw, met logischerwijze een totaal andere processor en geheugen, dan ben je "juridisch" illegaal bezig met dezelfde OEM versie. Ook als je automatisch geactiveerd wordt door Microsoft (en dat gebeurt soms hoor). Het is uitsluitend de licentie-voorwaarden die bepalen of je legaal werkt en niet het al of niet geactiveerd geraken.
                            Stel dat je het moederbord vervangt wegens een upgrade, je belt naar Microsoft en ze activeren je Windows opnieuw.
                            Tijdens de activatie krijg je altijd de melding dat er geen gegevens doorgestuurd worden ... hoe gaan ze dan op een legale manier bewijzen dat "jij" nu met een andere PC (ander moederbord) en dezelfde OEM-licentie bezig bent?
                            Vermoedelijk is dit de reden dat ze ooit eens aan een tijdschrift verklaarden dat de OEM-versies altijd in een grijze zone zitten en dat ze geen mensen vervolgen als ze de versie maar officiëel bekomen hebben (lees niet gecopiëerd).
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Was Windows 2000 niet de opvolger van Windows NT?
                              Was Windows Server 2003 niet de opvolger van de 2000? (Hoeveel SP's zijn daar niet van?)
                              En nu heb je Windows Server 2008, dacht ik toch?

Grtz, RF
                              Windows 2000 Professional was de opvolger van Windows NT 4.0. Windows 2003 server was de opvolger van windows 2000 server (dat is niet hetzelfde als Windows 2000 Professional). En Windows server 2008 is de opvolger van Windows 2003 server.

Windows XP was de opvolger van Windows 2000, en ook van Windows 98 (want die 16 bit rommel hebben ze dan eindelijk in de vuilbak gedropt).
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X