Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede 17" laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• goede 17" laptop

De oude laptop van mijn dochter is stuk.
    Ze studeert laatstejaars architectuur.
    dwz: veel autocad - archicad - sketch up - photoshop - rhinoceros.

Normaal zou ik gaan voor een macbook pro - maar die is me nu toch een beetje te duur.
    Tevens is ze gewoon om met pc te werken.
    Wie helpt mij de bomen door het bos te vinden!

Zou dus wel een 17" moeten zijn ( vervanger desktop ) robuust, snel, goede grafische
    kaart, enz. Dus een degelijk product van een degelijk merk.

Dank bij voorbaat voor de reacties.
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Re: goede 17" laptop

Een tweedehands MacBook Pro!
    Als je al van plan was er zo eentje te kopen, zou ik niet meer van gedachte veranderen.
    Fuji FinePix S100fs

Comment

Pas op met AutoCAD en Mac! Enkel de laatste versie(s) zijn compatibel. Dus kijk je dat best eventjes na.
      Ik gebruik vaak AutoCAD, sketch-up en photoshop en dat draait hier vlotjes op een (intussen) matige configuratie:
      Dell Inspiron 9400 laptop:
      - Core 2 Duo Processor, 2.16 GHz
      - 17" Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife
      - 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM
      - 256MB NVIDIA GeForce Go 7900 GS
      - 160GB (5,400 rpm) Sata Hard Drive
      - Windows Vista Home Premium
      Ik heb mijn pc twee jaar geleden gekocht, maar tegenwoordig kost deze configuratie (en zelfs een betere) nog geen 1000 Euro.

Ik zou zeker eens kijken naar de XPS-reeks van Dell. Ook de beste uit de Studio-reeks zal zeker voldoen. Je kan dan zelf kiezen wat je belangrijk vindt en wat niet. Bovendien zijn hun prijzen behoorlijk competitief.

Grtz,
      Palladio
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Als ze gewoon is van met windows te werken, moet je niet naar Mac overschakelen als je nog vlot wil werken ( niet slecht bedoeld he, heeft niets met de Mac te maken maar met het manneke er achter ) . . . ik kan er van meespreken . . . Mac werkt heel vlot en soepel . . . als je het gewoon bent . . . éénmaal je windows gewoon bent zitten de "windows" gewoontes wat ingebakken en die geraak je niet op 1-2-3 kwijt. Er is wel degelijk een leercurve als je wil overschakelen . . . geen enkel probleem als je voldoende tijd hebt . . . maar anders ga je je in het begin ergeren. Eigenlijk een beetje een zure appel waar je moet doorbijten, daarna gaat het stukken vlotter )

Merken die in aanmerking komen : Acer en HP kan k zeker aanbevelen, met Dell heb je, ikzelf ondervonden, soms nogal last van oververhitting . . . ik heb ondertussen al zeker een 10-tal laptops moeten nakijken waar een kapotte ventilator het probleem was. ( laptop gaat niet stuk hoor maar slaat altijd af wanneer de temperatuur te hoog oploopt, wat natuurlijk vrij logisch is ) Het ventilator probleem komt vrij frequent voor.
        Last edited by Franciskine; 14 februari 2009, 22:13.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

klik

misschien is dit wel iets
          nikon stuff

Comment

Weet niet hoe dringend je vraag is, maar binnenkort is er weer een laptop in Aldi (details al te zien op site aldi-duitsland).
            En ja, ik weet dat er mensen zijn die allergisch zijn voor het woord ALDI.
            Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
            BD0993BE
            Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
              Pas op met AutoCAD en Mac! Enkel de laatste versie(s) zijn compatibel. Dus kijk je dat best eventjes na.
              Autocad werkt toch enkel onder Windows ??? Om eerst Windows XP op je mac te installeren om dat Autocad te gebruiken, lijkt me toch niet echt handig...

Ik heb enkele maanden geleden voor mijn zus een 17" HP laptopje (DV7-1140EB) gekocht met 4 GB ram. Photoshop en Lightroom draaiden daar behoorlijk vlot op (een pak beter dan op mijn oud ding hier met 1 GB ram). Ze is er behoorlijk content van (maar ze is wel geen power-user).
              Voor Autocad (zeker mocht je ook eens in 3D beginnen) neem je wel beter de versie met een 9600M-GT grafisch kaartje (kost wel een 150 € meer).
              Hoewel het er wel vanaf hangt of je ook 3D tekent. Voor architectuur heb je dan eerder Revit nodig zeker ???
              In 2D speelt die grafische kaart minder een rol. Thuis gebruik ik autocad op een ATI 9800 pro kaartje met 128 MB, en ik merk geen vertragingen. Hetzelfde kan ik niet zeggen van Inventor (en zeker niet bij Pro-engineer).

Voor CAD zou ik zeker GEEN Mac kopen. Er is geen enkel degelijk CAD-pakket dat draait onder OSX, dus waarom de moeite doen, en het is nog duurder ook...

PS heb net gezien dat je volgende week in de Makro de HP DV7-1145 kan kopen voor 845 €. Deze heeft wel ook die 9200M GS grafische kaart.
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Autocad werkt toch enkel onder Windows ??? Om eerst Windows XP op je mac te installeren om dat Autocad te gebruiken, lijkt me toch niet echt handig...
                Ik meende ergens opgevangen te hebben dat AutoCAD 2009 compatibel zou zijn. Geen idee of dat waar is; ik gebruik 't enkel onder Windows...
                Met parallells moet je op een Mac niet beginnen hoor! Dan koop je beter 'n pc.
                You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                  Een tweedehands MacBook Pro!
                  Als je al van plan was er zo eentje te kopen, zou ik niet meer van gedachte veranderen.
                  voila,
                  ik heb dit gedaan een maand geleden een 1 jaar oude macbook pro 17inch, 2,2 ghz gekocht voor 750 euro ...
                  was ter vervanging van mijn 4 jr oude ibookske

loopt als een tein!
                  Photography helps people to see
                  -Berenice Abbott-
                  BD1050BE

Comment

Ik ben content van m'n acer aspire 7520 17"
                    (aangezien ik het geheugen had kapotgemaakt, heb ik het door 4GB vervangen ipv 2GB).

Comment

een laptop als deze zou zeker meer dan volstaan
                      5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                      X