Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen geld namaken met CS3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geen geld namaken met CS3

Vandaag had ik een proefopstelling gemaakt om de scherpte van mijn objectieven eens te testen. Aan mijn proefopstelling had ik een paar eurobiljetten toe gevoegd omdat deze fijn gedetailleerd zijn.
    Na wat foto's gemaakt te hebben deed ik deze foto's open in Adobe camera raw(in PSCS3).
    In ACR deed ik wat aanpassingen en vervolgens deed ik de foto open in Photoshop CS3.......en nu komt het. De software verwittigde mij via een pop-up dat ik de foto's van de bankbiljetten wel kon bekijken en aanpassen , maar dat het onmogelijk zou zijn om er ook afdrukken van te maken. Ik was echt stomverbaasd....hoe herkend CS3 bankbiljetten welke slechts gedeeltelijk op de foto staan. Om te bewijzen dat ik geen blaaskes verkoop een printscreen van mijn pc scherm. Hebben er nog mensen ooit zo'n verwittiging gehad???

En hier de foto die ik opende.

Last edited by RUPSELKOPKE; 12 februari 2009, 19:03.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Re: Geen geld namaken met CS3

Das is bekend hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Das is bekend hoor
      Merkwaardig...............ik heb toch geprobeerd of het me zou lukken om de foto af te printen. Vanuit Cs3 lukt het alvast niet...terug een verwittiging dat het verboden is.
      Met andere software lukt het wel.....en ook via een scanner kan je een biljet gewoon kopieren en afdrukken.

Hier is de site waarop je terecht komt als je in Cs3 op de informatietoets klikt;
      http://www.rulesforuse.org/pub/index.php?lang=nl

Wat een belachelijke maatregels.....een echte vervalser laat zich hier niet door afschrikken lijkt me.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

De firma waarvoor ik werkte verkocht ook copiërs en in de aandrijfsofware waren setups ingevoerd ter herkenning van o.a. Euro's. Een speciale afdeling in onze maatschappij stond in voor de regelmatige upgrade van die herkenningspatronen.
        Ik veronderstel dat ook andere producenten van copiërs en aanverwante beeldbehandeling dergelijke verplichtingen hebben.
        Zelfde restricties waren (zijn) aanwezig in photoprinter apparatuur.

Henri
        lidnummer: BD0435BE

Comment

Ja lap, daar gaan mijn plannen om snel rijk te worden
          Iemand interesse in een paar meter bankbiljettenpapier?

Comment

Gewoon op A4-tjes afdrukken zo is de portefeuille direct vol!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
              Ik veronderstel dat ook andere producenten van copiërs en aanverwante beeldbehandeling dergelijke verplichtingen hebben.
              Zelfde restricties waren (zijn) aanwezig in photoprinter apparatuur.
              Dit klopt volledig en is inderdaad een verplichting voor recente machines.

Binnenkort camera's die bepaalde gebouwen herkennen ... zodat je het atomium of dergelijke niet meer kan fotograferen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Binnenkort camera's die bepaalde gebouwen herkennen ... zodat je het atomium of dergelijke niet meer kan fotograferen.
                Dan is er ook geen reden meer om ze te bezoeken hé. 't Zal rap gedaan zijn met hun rechten-gedoe...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Dit klopt volledig en is inderdaad een verplichting voor recente machines.

dan zal ik ook geen ijsje mogen fotograferen met een bol of 8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                    dan zal ik ook geen ijsje mogen fotograferen met een bol of 8
                    Als dit ijs van Ijsboerke is niet inderdaad ... ook deze zouden in de lijst opgenomen worden.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Working...
                    X