Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV Vlaanderen en Vista mediacenter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• TV Vlaanderen en Vista mediacenter

Jongens, jongens...

Heb sinds vandaag TV Vlaanderen (gewonnen met een Eddy Wally wedstrijd op de site van TV Vlaanderen) en ga dus m'n Telenet abo opzeggen. Maar nu komt het. Ik heb een mediacenter staan met daarin twee TV tuners die dus waardeloos gaan zijn. Ik zou die MediaCenter willen gebruiken om satteliet TV mee op te nemen. Ik heb dus DVB-S kaart(en) nodig en dan nog zoiets als een CI en een CAM... En dat gaat boven m'n pet.
    Zijn er hier mensen die ook TV Vlaanderen hebben en hun mediacenter perfect kunnen laten werken (al dan niet HD-TV, Mediacenter EPG, enz..) zoals ik nu doe met m'n kabel abonnement?
    An  a day keeps frustration away!
    http://www.demey-deleus.be

Re: TV Vlaanderen en Vista mediacenter

Ik heb mij zelf recent verdiept in het mediacenter gebeuren (heb een pc'tje met AMD 780G chipset gebouwd hiervoor).
    Nu heb ik zelf geen aandacht besteed aan normale TV , maar vooral streamen van DVD en blu-ray over het netwerk was voor mij belangrijk.
    Digitale TV had ik ook wel interessant gevonden, maar aangezien Telenet het nodig vindt om hun special geencodeerd signaal te gebruiken, wat enkel met hun digiboxen gedecodeerd kan worden, was dit buiten de kwestie.

Ik kan je dus niet rechtstreeks helpen, maar raad je wel aan om eens op dit forum te kijken.
    Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
    Foto-Alex

Comment

Re: TV Vlaanderen en Vista mediacenter

TV Vlaanderen is "beleefder" dan Telenet. Bij Telenet wordt de versleuteling ook geënt op de hardware die je gebruikt. Je kan dus enkel het signaal "ontsleutelen" als je de hardware gebruikt die Telenet voorschrijft (dus die ene HD-box daar (trouwens dezelfde als bij INDI)°.

TV Vlaanderen gebruikt die koppeling met de hardware niet. Je hebt dus enkel een TV-Vlaanderen Smartcard nodig + een satellietontvanger (en schotel uiteraard) die dus moet uitgerust zijn met een smartcardlezer (het type en merk hiervan speelt dus geen rol (wat je bij telenet niet kan zeggen).

Bij sommige satellietontvangers hebt je nog een aparte kaart nodig voor dat decoderen (die dan ook is uitgerust met een smartcardlezer). Dat is die CI-module.
      Wel zorgen dat je het juiste type koopt, want er zijn verschillende soorten van versleuteling (ik dacht dat TV Vlaanderen Mediaguard gebruikt).

Meer Info kan je vinden op de site van TV Vlaanderen (link).

Ik zit bv met een Loewe TV die is uitgerust met een DVB-T en DVB-C tuner. Ik kan een hele serie zenders ontvangen van INDI (zelfs nu het is overgenomen door Telenet). EEN HD en Canvas HD is bv geen probleem, net als VTM HD. Heel wat andere zijn wel versleuteld, en daarvoor heb ik wel nog mijn INDI-HDbox nodig.
      Last edited by polleke_cgc; 12 februari 2009, 19:15.
      Groeten,

Polleke

Comment

Working...
      X