Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet internet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet internet

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Ja maar zo mag je 't niet bezien eh..je krijgt door bv 25Mbps maar door protocoloverhead en dergelijke haal je maximaal maar 23Mbps.
    Bezie het een beetje zoals een auto of moto, aan de krukas 200 pk maar op de wielen misschien maar 170PK.
    170Pk tot 200Pk = 85%
    Alweer, ik ben niet onredelijk, met 85% kan ik leven, alhoewel
    En dan nog, word het geen tijd dat er eens realistische verwachtingen worden geschapen bij dit soort producten? (en ja ze hebben waarschijnlijk kleine lettertjes staan die zeggen dat het over gemiddeld verbruik gaat of zo)

En als ik nu draadloos of niet draadloos surf dan krijg ik krak dezelfde snelheid.
    En protocoloverhead snap ik aan geen kanten...

En ik wou echt deze thread niet kapen hoor, wou maar aantonen dat bij mij de snelheid tussen 20 en 10 niet veel verschilt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MI&MA Bekijk bericht
      170Pk tot 200Pk = 85%
      Alweer, ik ben niet onredelijk, met 85% kan ik leven, alhoewel
      En dan nog, word het geen tijd dat er eens realistische verwachtingen worden geschapen bij dit soort producten? (en ja ze hebben waarschijnlijk kleine lettertjes staan die zeggen dat het over gemiddeld verbruik gaat of zo)

En als ik nu draadloos of niet draadloos surf dan krijg ik krak dezelfde snelheid.
      En protocoloverhead snap ik aan geen kanten...

En ik wou echt deze thread niet kapen hoor, wou maar aantonen dat bij mij de snelheid tussen 20 en 10 niet veel verschilt.

Neen, je hebt gelijk natuurlijk, puur om te surfen is die 25Mbps niet nodig en is ze ook die 8€ meerprijs niet waard.

Ik heb het vooral gedaan voor volume en uploadsnelheid.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

PK van auto's zijn onderhevig aan allerlei factoren waarvan één gebruik van je auto zelf, niet onderhouden of wel, etc...
        Akkoord modems zijn ook onderhevig aan slijtage etc, maar een nieuwe modem, kabel, installatie die maar 65% levert van zijn vermogen???
        Met een auto kan je nooit de maximum haalbare snelheid rijden als er voor u file is en je het andere verkeer moet volgen, evenmin kan je dit op een baan in slechte toestand.
        Uw modem is net hetzelfde, die heeft een maximum dat hij kan halen maar is gelimiteerd door wat aangeboden wordt. Als je wil downloaden van een server dat maar 15KB per seconde upload toelaat en er zit 80 man van te downloaden dan zal jij daar inderdaad ook niet het maximum van je modem mee kunnen benutten.
        Dit heeft helemaal niets te maken met uw modem dat het niet aan kan maar met externe factoren waar uw provider geen invloed op heeft.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Op www.speedtest.net kan je testen naar verschillende servers over de hele wereld.

Naar "Mechelen" of Brussel haal ik met Telenet Turbonet steeds 22 à 23 Mbs download- en een uploadsnelheid tussen de 950 en 1000 Kbps. (Draadloos ongeveer 20 Mbps)

Naar San Diego (server van Smugmug) haal ik gemiddeld 10 Mbps en ook tussen de 950 en 1000 kbps uploadsnelheid.

Downloadsnelheden zijn inderdaad afhankelijk van de server waar je het materiaal van afhaalt. Het snelste dat ik recentelijk zag was 6 Mbps van de server van Garmin om een update van Mapsource op te halen.
          Peter
          2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
          gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

Op papier is Teleniet idd snel, maar de snelheid varieerd afhankelijk van hoeveel personen op de snelweg rijden. In druk bevolkt gebied ga je de 120 km/uur niet halen.

Bij ADSL heeft iedereen zijn eigen (kleine) veldweggeltje. Je bent de enige op die weg. Dus 70 km/h is 70km/h.

Nu is het bij Belgacom ook geen rozegeur en maneschijn hoor.
            Ik teken op een beurs een contract die me:
            - Meer upload snelheid geeft (belangrijk voor mij)
            - Digitale TV
            - Telefonie over TCP/IP.

Het eerste jaar is dat pakket zo'n, 50% goedkoper dan wat ik nu heb, voor meer! Het tweede jaar is de prijs dezelfde, maar wel voor meer en ik kan de kabel buitengooien (spaart me toch 160 euro).

Krijg ik telefoon van Belgacom: sory meneer, maar in jouw straat kunnen we de technologie nog niet leveren

Maar ik heb het op papier Belgacom doet aan contractbreuk
            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Zojuist gemeten snelheid met Telenet speedtest:
              Last Result:
              Download Speed: 13710 kbps (1713.8 KB/sec transfer rate)
              Upload Speed: 259 kbps (32.4 KB/sec transfer rate)

Heb een test gedaan naar Gijon in Spanje met http://www.speedtest.net/
              Resultaten:
              download = 14330 kb/s
              upload = 452 kb/s
              Ping = 55 ms
              Distance = ~750mi

Ik heb expressnet.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Opletten met die speedtesters.
                Ik gebruik steeds deze:

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Met een auto kan je nooit de maximum haalbare snelheid rijden als er voor u file is en je het andere verkeer moet volgen, evenmin kan je dit op een baan in slechte toestand.
                  Uw modem is net hetzelfde, die heeft een maximum dat hij kan halen maar is gelimiteerd door wat aangeboden wordt. Als je wil downloaden van een server dat maar 15KB per seconde upload toelaat en er zit 80 man van te downloaden dan zal jij daar inderdaad ook niet het maximum van je modem mee kunnen benutten.
                  Dit heeft helemaal niets te maken met uw modem dat het niet aan kan maar met externe factoren waar uw provider geen invloed op heeft.
                  Het ging er mij om dat ik de TS wilde tonen dat in mijn geval er niet veel verschil is tussen de 10Mps en de 20Mps verbinding. m.a.w ik haal percentueel meer uit een 10Mps verbinding dan een 20Mps (zelfde modem, zelfde plaats)

M.a.w ook al haal je niet je maximum snelheid uit je modem (80 percent bij 10Mps) dan nog zit je met een groot verschil op de 20Mps (65 percent) hoe verklaar jij dit verschil?

Ik heb uiteraard mijn verbinding getest met onder andere speedtest en weet ook wel dat je niet je verbinding moet testen op het moment dat je windows 7 aan het downloaden bent hé

zelfde surfgedrag, zelfde tests, zelfde modem, zelfde plaats en toch een verschil van 80 tegenover 65 percent.

Stel, wij nemen beide dezelfde auto, rijden naast elkaar op de snelweg, hebben dezelfde file. Ik haal 80 percent vermogen uit mijn auto en jij maar 65 percent vermogen (terwijl jij wel meer betaald omdat je benzine/bandbreedte beter/ruimer is) wat zou jij dan denken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                    Hoeveel pk heeft jou auto volgens de brochure?
                    Hoeveel pk denk je dat hij haalt op een testbank?
                    Dat heb ik al eens gedaan. En.... ik had er 10 meer dan ik er moest hebben. En volgens de tester was dit absoluut normaal en kwam dit zeer regelmatig voor.

Comment

Het ging er mij om dat ik de TS wilde tonen dat in mijn geval er niet veel verschil is tussen de 10Mps en de 20Mps verbinding. m.a.w ik haal percentueel meer uit een 10Mps verbinding dan een 20Mps (zelfde modem, zelfde plaats)

M.a.w ook al haal je niet je maximum snelheid uit je modem (80 percent bij 10Mps) dan nog zit je met een groot verschil op de 20Mps (65 percent) hoe verklaar jij dit verschil?

Ik heb uiteraard mijn verbinding getest met onder andere speedtest en weet ook wel dat je niet je verbinding moet testen op het moment dat je windows 7 aan het downloaden bent hé

zelfde surfgedrag, zelfde tests, zelfde modem, zelfde plaats en toch een verschil van 80 tegenover 65 percent.

Stel, wij nemen beide dezelfde auto, rijden naast elkaar op de snelweg, hebben dezelfde file. Ik haal 80 percent vermogen uit mijn auto en jij maar 65 percent vermogen (terwijl jij wel meer betaald omdat je benzine/bandbreedte beter/ruimer is) wat zou jij dan denken?
                      Het is mogelijk dat de firmware of zelfs hardware van je router/kabelmodem die snelheden niet aankan.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Opletten met die speedtesters.
                        Ik gebruik steeds deze:

mir
                        Klopt gebruik deze ook mijn resultaat is
                        Last Result:
                        Download Speed: 24512 kbps (3064 KB/sec transfer rate)
                        Upload Speed: 930 kbps (116.3 KB/sec transfer rate)

Comment

Hier met ExpressNet :
                          Download Speed: 14420 kbps (1802.5 KB/sec transfer rate)
                          Upload Speed: 491 kbps (61.4 KB/sec transfer rate)

Maximum dat ze beloven is :
                          Download : 15Mbps (15360kbps) => 93,88%
                          Upload : 512 kbps => 95,89%
                          Last edited by VerSeg; 10 februari 2009, 12:19.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Working...
                          X