Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenvoudig backup programma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eenvoudig backup programma

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Helaba...'t was wel Theo nie die die Synctoy voorstelde he
    Theo zal die kus misschien wel aan jou doorgeven als hij je tegenkomt.
    Mvg Tim

Comment

Tiens... en wie dan wel ?

Syncback ben ik tegen gekomen...
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        Niks van....
        Ik krijg zoal niks dus....
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht

Oejejoei, verkeerd gezien ? Ik dacht toch dat het Theo was , die hier eerst over sprak. Enfin, op ne kus zal't nie aankomen eh mannen, jullie krijgen er alle 3 ene en Theo 2, voor zijnen duidelijken uitleg .
          Marleen
          It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
          http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
            Oejejoei, verkeerd gezien ? Ik dacht toch dat het Theo was , die hier eerst over sprak. Enfin, op ne kus zal't nie aankomen eh mannen, jullie krijgen er alle 3 ene en Theo 2, voor zijnen duidelijken uitleg .
            Marleen
            Enneuuh... ik heb hier toch de verstandigtre vragen gesteld hé...
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
              Greetz, Kariboe
              Leer eerst schrijven jong, 'puh'....
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht

Die True Image software ligt hier ook al van oktober te verstoffen, omdat die uiteindelijk niet bleek te zijn wat ik zocht. Zo'n systeemimage zal er nu eindelijk eens van komen, de rest is al opgelost dankzij jouw SyncToy-tip.

Marleen
                Dat begrijp ik niet goed Marleen, ik maak een systeem image met True Image, maar ik kan ook gewone backups van bestanden nemen met dat programma. Syncback en SyncToy zijn enkel om bestanden te backuppen dacht ik?
                Last edited by Franciskine; 9 februari 2009, 17:09.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Tiens... en wie dan wel ?

Syncback ben ik tegen gekomen...
                  Marleen had het over SyncToy
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Dat begrijp ik niet goed Marleen, ik maak een systeem image met True Image, maar ik kan ook gewone backups van bestanden nemen met dat programma. Syncback en SyncToy zijn enkel om bestanden te backuppen dacht ik?
                    Francis, ik zocht naar een manier om "gewone" kopies te maken van mijn bestanden, die ik overal kan lezen; dus bvb. op ext.harde schijf kopiëren die ik dan kan aansluiten op een andere pc en dan de bestandjes gewoon kan openen en bewerken, enz.

Bij True Image is mij dat absoluut niet duidelijk of dat ook kan. Volgens wat ik in de - voor mij althans - ingewikkelde handleiding vind (ik ben daar echt een uil in hoor ! er zou voor mij zoiets voor dummies moeten bestaan ) , gaat het om back ups die moeten ontcijferd worden door True Image zelf, alvorens ze bruikbaar zijn.
                    En ik weet niet wat dat is met die Easy Computing programma's, maar bij mij schijnen die op de een of andere manier nooit naar behoren te werken. Nu ook, ik wilde vanmiddag een image maken van alleen mijn systeembestanden. Het zag er eerst vrij goed uit maar dan bleef hij maar staan op 0% voortgang en dat gedurende meer dan 1 uur. Leek mij niet normaal, wilde het proces annuleren maar het wilde niet sluiten. Heb de pc moeten afzetten. Ik denk dat ik allergisch ben aan die programma's

Marleen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                      Greetz, Kariboe
                      Verstandiger dan ik in elk geval, want ik ben in deze materie maar een oen.

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Leer eerst schrijven jong, 'puh'....
                      Daar heeft Theo natuurlijk ook een punt Maar ja, we zitten niet op school eh, dus voor Kariboe ook een kus maar geen bank vooruit

Marleen

Comment

Ik heb zéééééééér goed opgelet,euuuuuuuuu........
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Ik ben mommenteel aan het stoeien met Windows Home Server.
                          Makkelijk is het niet (voor een leek) maar eens het werkt is het wel betrouwbaar:
                          - Elke nacht wordt een backup van al mijn 'werkstation' pc's en laptops hun belangrijke files (documenten etc) gemaakt naar mijn windows home server.
                          - 1 x per maand wordt er automatisch een volledige drive image gemaakt van alle pc's

Er zit een opstart-CD bij waarvan je dus kan opstarten en een image terug over het netwerk kan restoren.
                          Maar goed, dit is dubbel en dik overkill als je maar 1 pctje hebt, en niet makkelijk te configureren
                          Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                          Foto-Alex

Comment

Zou dit ook lukken naar een NAS server ? Welk programma gebruik je om deze backups automatisch te laten uitvoeren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jandem Bekijk bericht
                              Zou dit ook lukken naar een NAS server ? Welk programma gebruik je om deze backups automatisch te laten uitvoeren?
                              Windows Home Server is eigenlijk een soort van uitgebreide NAS.

Als je je NAS gewoon als harde schijf kan benaderen moet het zeker lukken met SyncToy ;-).
                              about.me/stijnv

Comment

Working...
                              X