Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Water ontharden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Water ontharden

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    In sommige huizen trouwens een absolute noodzaak. Zo zijn bij mijn schoonouders alle waterleidingen nog uit lood. Stel je voor dat die een ontkalker zouden hebben en dat alle kalk uit de leidingen zou verdwijnen....
    Koper wordt ook aangetast als alle kalk uit het water gehaald is, en dat is ook niet gezond (ik heb zelf al koperen waterleidingbuizen gezien die helemaal groen waren aan de binnenkant).
    Bij de meeste nieuwe installaties wordt er Henco-buis gebruikt, en dan heb je geen problemen met oxidatie.

Als je de temperatuur van die doorstroomboiler niet boven de 60°C zet, dan zal die ook niet zo snel last hebben van kalkvorming in de leidingen.
    Last edited by Black B@ndit; 7 februari 2009, 21:36.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: Water ontharden

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Koper wordt ook aangetast als alle kalk uit het water gehaald is, en dat is ook niet gezond (ik heb zelf al koperen waterleidingbuizen gezien die helemaal groen waren aan de binnenkant).
      Bij de meeste nieuwe installaties wordt er Henco-buis gebruikt, en dan heb je geen problemen met oxidatie.

Als je de temperatuur van die doorstroomboiler niet boven de 60°C zet, dan zal die ook niet zo snel last hebben van kalkvorming in de leidingen.
      Dat is waar maar dan wordt mijn debiet zo klein als ik een heet bad wil dat ik lang mag wachten.....

mvg
      glenn
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

Comment

Working...
      X