Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Water ontharden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Water ontharden

Hi aan alle loodgieters en aanverwanten

We zitten met teveel kalk in ons water en in onze doorstroomboiler (die hevig brandt) veroorzaakt dit veel kalksteen.
    Heeft er iemand een idee van een goede kalkontharder maar wel betaalbaar?
    Ik hoorde prijzen van 1700 en 1000 euro, maar bestaat er geen andere oplossing die goedkoper is? Een ontharder van 500 € ofzo of iets dat belet de kalk neer te slaan?

alvast bedankt
    Glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Re: Water ontharden

Wij hebben hier al enkele jaren een onkalker staan die werkt met van die zout tabletten.
    We hebben hem 2e hands gekocht van een sterfgeval.
    Ik heb net eens op 2dehands.be gekeken en zie dat er toch enkele te koop staan.
    Ik zou niet voor een nieuw toestel gaan,veel kan er aan zo een toestel niet mankeren.
    Als je toch een nieuw koopt zou ik voor de goedkopere modellen gaan met een mechanische klok.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

dubbel

Comment

effe geGooglet, een overvloed aan info hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Let op dat je niet je ganse circuit onthardt, het zou niet gezond zijn om constant te drinken van kalk (en magnesium) arm water.
          'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
            Hi aan alle loodgieters en aanverwanten

We zitten met teveel kalk in ons water en in onze doorstroomboiler (die hevig brandt) veroorzaakt dit veel kalksteen.
            Heeft er iemand een idee van een goede kalkontharder maar wel betaalbaar?
            Ik hoorde prijzen van 1700 en 1000 euro, maar bestaat er geen andere oplossing die goedkoper is? Een ontharder van 500 € ofzo of iets dat belet de kalk neer te slaan?

alvast bedankt
            Glenn
            Heb je een pm gestuurd
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Bedankt voor de reacties

@ bouk:
              dat weet ik maar ik zie door de bomen het bos niet meer.....

@Lucas:
              We drinken er niet echt van.

@ mir:
              Wat voor soort is het? prijsklasse?

@ destn:
              thx, net teruggemaild

mvg
              glenn
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                Let op dat je niet je ganse circuit onthardt, het zou niet gezond zijn om constant te drinken van kalk (en magnesium) arm water.
                Wordt jammer genoeg dikwijls verzwegen door de verkopers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Wordt jammer genoeg dikwijls verzwegen door de verkopers.
                  staat zon ontkalker niet gewoon daar waar je water binnenkomt?
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Bij ons is het grondwater,we drinken er niet van.Je kan dat instellen hoeveel kalk je nog in je water wenst te houden.
                    heb deze 2e hands gekocht 02/2005 voor 400 euro van een installateur met 2 jaar garantie!

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                      staat zon ontkalker niet gewoon daar waar je water binnenkomt?
                      Die zet je in principe waar je wilt, hangt af van hoe je interne waterverdeling opgezet is hé. Ik kan die (bijna) volledig opsplitsen zoals ik wil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                        Is dit wetenschappelijk onderbouwd? En ook, ik drink in elk geval niet constant water, dat laat ik aan de koeien. Wij hebben hier ook een ontkalker staan en alleen al de iets andere smaak houdt mij tegen daar veel van te drinken.

Wel is het zo dat de ontkalker moet afgesteld worden zodat er nog wat kalk overblijft. Dit ter bescherming van de leidingen die een dun kalklaagje mogen hebben wat hun levensduur verlengt.

Mvg.
                        Robert
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Is dit wetenschappelijk onderbouwd? En ook, ik drink in elk geval niet constant water, dat laat ik aan de koeien. Wij hebben hier ook een ontkalker staan en alleen al de iets andere smaak houdt mij tegen daar veel van te drinken.

Wel is het zo dat de ontkalker moet afgesteld worden zodat er nog wat kalk overblijft. Dit ter bescherming van de leidingen die een dun kalklaagje mogen hebben wat hun levensduur verlengt.

Mvg.
                          Robert
                          Met klassieke ontkalkers wordt Ca en Mg vervangen door een Na ion .. dwz dat je eiegnlijk meer Natriumzouten in het wat er krijgt (cardiologisch "incompatibel") ... tenminste als het ook voor drinkwater moet dienen. Voor een apart circuit dat enkel het "gebruikswater" bedient zijn er nog eenvoudiger systemen maar dat water is dan eigenlijk niet drinkbaar (fosfaten)
                          Bij mijn weten zijn systemen die volledig "demineraliseren" niet haalbaar voor huishoudelijk gebruik (prijs, onderhoud, etc)
                          FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            In sommige huizen trouwens een absolute noodzaak. Zo zijn bij mijn schoonouders alle waterleidingen nog uit lood. Stel je voor dat die een ontkalker zouden hebben en dat alle kalk uit de leidingen zou verdwijnen....

Comment

Plotse adepten van Saturnus ?

Comment

Working...
                              X