Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HP-printer(s) op iMac

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HP-printer(s) op iMac

Twee iMacs hebben onlangs mijn Windows-laptops verdreven.

Mijn HP-printers heb ik wel behouden.
    Het is een oude en een steenoude: een Photosmart 7550 en een Deskjet 880C.

De Photosmart (haast enkel gebruikt voor afdrukken op fotopapier) werkt nu hééél traag en drukt ook maar een deel van een foto af. Het beeld is ook nog zeer korrelig bovendien.

De 880 (voornamelijk voor gewone tekst op papier gebruikt) haalt zijn "normale" printsnelheid. Maar een foto is (op fotopapier) vrij donker en ook korrelig.

Ik weet dat er zoiets als kleurprofielen bestaan, maar momenteel werk ik nog zonder een grafisch programma.
    En maak ik afdrukken gewoon vanuit een Word-document (Office 2008 voor Mac).
    Dat moet toch kunnen?
    Dat lukte toch aardig onder Windows. Met enkel het standaard RGB kleurprofiel dat bij de printer zat gaf dat weinig "verkleurde" en scherpe afbeeldingen vanuit Word.

En het "echte" werk was met PaintShop Pro Photo X2. En daar was enkel een (eenvoudige) kalibratie van het beeldscherm mee uitgevoerd.

Op het scherm van de iMac zie ik trouwens dezelfde kleuren weergegeven als ik een foto vergelijk met een vrij recente afdruk.

Moet ik misschien andere drivers gebruiken?

Voor de beide verloopt dit via de Gutenprint v5.1.3 (automatische keuze bij installatie denk ik).

Francis
    Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

Re: HP-printer(s) op iMac

Twee dingen zou ik eerst toch eens proberen.
    1 Kijk bij HP voor de juiste printerdrivers en niet generieke die je nu gebruikt.
    2 Gebruik NOOIT word om foto's af te drukken. Word en grafisch is als water en vuur.

Comment

Ik heb een gelijkaardig probleem, maar bij mij is het wel al een vrij oude printer.
      HP Deskjet 720c.
      Hiervoor zijn helaas geen drivers beschikbaar voor mac, maar goed dat ik de printer niet zoveel gebruikte, maar toch...
      www.katrijnmichiels.be | blog

Comment

Misschien biedt Gutenprint een oplosing?

Comment

Ik heb eerst de HP-drivers gezocht en geprobeerd.
          Ofwel werden ze niet geïnstalleerd wegens voor een te oude OS X.
          Ofwel werden mijn printers niet gevonden.

Dan maar de laatste Gutenberg (5.2.3) geïnstalleerd. Dat lukte wel.

De oudste printer werkt op normale snelheid, maar de afbeeldingen zijn veel te donker.
          De Photosmart blijft zeer traag printen: één print-beweging van de printkop, 6 seconden wachten, dan pas de volgende beweging!

Voor de volledigheid, die 2 printers zijn via een USB-hub (met eigen stroomvoorziening) aan de Time Capsule aangesloten. Maar dat maakt toch niets uit?

Met al dat installeren van drivers, zitten er nu wel overbodige "ergens" op de Mac.
          Waar zou ik die ergens kunnen vinden, want ik vind geen aanduiding?
          Het vervelende is dat, telkens ik de Mac start, er nog een vraag opduikt om een setup van HP te voleindigen.
          Die is afkomstig van een HP-driver voor Photosmart (HP_Photosmart_Installer_10.2-10.4.dmg)
          Die setup KON niet voleindigd worden, omdat de driver geen printers vond. Maar wil toch weer verder. Hoe raak ik die nu kwijt?

Nu is die Photosmart wel niet meer piepjong (6 jaar oud), maar leverde toch nog prima werk en mooie resultaten voor de Mac's hier waren.
          Moet ik die nu gaan vervangen?

Onlangs dacht ik daar wel even aan.
          Een Canon PIXMA iP3600 is er reeds voor 89€. Al weet ik niet of deze printer een goede keuze is.
          Als ik tweemaal mijn inktpatronen voor de Photosmart vervang ben ik al ongeveer aan dat bedrag. En die Canon heeft gescheiden inkttanks, dus iedere kleur kan worden opgebruikt.
          Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

Comment

HP-software en Mac, huiver huiver.
            My Flickr page!

Comment

Working...
            X