Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft iemand ervaring met lamineertoestellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Heeft iemand ervaring met lamineertoestellen

Oorspronkelijk geplaatst door KatrijnMichiels Bekijk bericht
    2 jaar geleden heb ik zelf naamkaartjes afgedrukt en bij een drukker laten lamineren. Een jaar later ging ik terug maar toen vroeg hij 20 euro startkosten (wat een beetje veel was omdat ik maar 5 a4 pagina's met kaartjes had).

Ik kon wel mat laminaat kiezen én achteraf moest ik de kaartjes zelf snijden uit de a4. (uiteraard mooier dan met een stukje plastiek over de rand).

Nu vroeg ik mij af of dit met lamineertoestellen (die je tegenwoordig overal kan kopen) ook gaat. Kan je een a4 lamineren en dan snijden zonder dat het laminaat lostkomt?
    Ik druk mijn naamkaartjes op fotopapier, en ik lamineer ze alleen aan de bedrukte kant.
    Als je twee bedrukte bladen in de lamineerfolie steekt, telkens met de bedrukte kant naar buiten, dan komen ze los als je ze doorsnijdt.
    Op die manier heb je kaartjes waarvan de bedrukte kant gelamineerd is, en op de andere kant kan je eventueel nog iets schrijven (op de achterkant van Aldi-fotopapier kan je schrijven met een balpen, niet alle soorten fotopapier zijn even goed beschrijfbaar op de achterkant).

Het laminaat komt onder normale omstandigheden niet vanzelf los, en de kaartjes blijven er heel lang goed uitzien.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik druk mijn naamkaartjes op fotopapier, en ik lamineer ze alleen aan de bedrukte kant.
      Als je twee bedrukte bladen in de lamineerfolie steekt, telkens met de bedrukte kant naar buiten, dan komen ze los als je ze doorsnijdt.
      Tot hier volg ik je volledig.
      Op die manier heb je kaartjes waarvan de bedrukte kant gelamineerd is, en op de andere kant kan je eventueel nog iets schrijven (op de achterkant van Aldi-fotopapier kan je schrijven met een balpen, niet alle soorten fotopapier zijn even goed beschrijfbaar op de achterkant).

Het laminaat komt onder normale omstandigheden niet vanzelf los, en de kaartjes blijven er heel lang goed uitzien.
      Wil je nu zeggen dat je je laminaatvel doormidden snijdt om één zijde te lamineren?

Comment

Dat dacht ik wel, dat is ook logisch natuurlijk.
        Moest ik een naamkaartje langs twee kanten willen bedrukken en dan lamineren zorg ik er wel voor dat het op één vel papier staat.

Ik heb nu een tijd geleden naamkaartje laten drukken (40 euro voor 250 kaartjes), dus ik heb er nog wel voldoende. Maar ik zou ze wel willen lamineren.

Ik heb trouwens gezien dat deze week in de Lidl een toestel werd verkocht voor 15 euro. Ik denk dat ik dat ge halen (als er ergens nog één is). Als het dan niet zo goed zou werken heb ik toch niet teveel geld verspild
        www.katrijnmichiels.be | blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
          Tot hier volg ik je volledig.

Wil je nu zeggen dat je je laminaatvel doormidden snijdt om één zijde te lamineren?
          Neen, zo'n laminaatvel is dubbel, en als je daar één blad insteekt, dan wordt dat aan twee kanten gelamineerd.

Steek je twee bladeren tegelijk in zo'n laminaat"mapje", telkens met de bedrukte kant (naamkaartjes in dit geval) naar buiten (tegen de kleeflaag dus), dan kan je na het lamineren de bladeren uit elkaar halen als je de randen doorsnijdt.
          Dan heb je twee bladeren, waarvan telkens één kant gelamineerd is.
          Uit die twee bladeren moet je dan nog de kaartjes snijden, en dan heb je dus kaartjes die aan één kant gelamineerd zijn.

Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben, anders maak ik er wel een paar foto's van.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben, anders maak ik er wel een paar foto's van.
            Ow juist... ben mee (zal gisteren er wat dwaas bij te kijken ), maar je mag altijd een paar foto's van pakken, of desnoods een paar tekeningen

Comment

Working...
            X