Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsstijging....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Prijsstijging....

Vandaag info gaan vragen over de Nikon D90.
    De verkopen beweerde hierbij dat ik me maar beter kon haasten als ik de aanschaf overwoog want dat, volgens hem, er tegen eind februari een serieuze prijsstijging te verwachten is...
    Hebben jullie hier ook al iets over vernomen of zou het een verkooptechniek zijn ?

Alvast bedankt !

Ann
    Katten zijn altijd fotogeniek.
    Ze doen nooit idioot als ze een lens zien...
    -Gladys Taber-

Re: Prijsstijging....

Het is waar voor zover dat ik ook al gehoord hebt dat fototoestellen en multimedia toestellen gaan stijgen ,weeral met het gekende woordje crisis .

Grtz
    Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

jammer maar waar hoor.
      zie meerdere berichten hier over in de nieuwsbladen en op TV.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        jammer maar waar hoor.
        zie meerdere berichten hier over in de nieuwsbladen en op TV.
        grt,bouk.
        Zal me dan precies moeten haasten...
        Spreken ze dan over enige percentages...
        Katten zijn altijd fotogeniek.
        Ze doen nooit idioot als ze een lens zien...
        -Gladys Taber-

Comment

Vorige week hing er bij een gekende fotozaak in Brugge een brief van Nikon aan het raam gericht aan de dealers met het bericht dat er een prijsstijging kwam vanaf 16 februari aanstaande en dat de nieuwe prijslijst zou opgestuurd worden. Dus waar rook is is vuur!!!

Mvg

Patrick
          Nikon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bormie Bekijk bericht
            Zal me dan precies moeten haasten...
            Spreken ze dan over enige percentages...
            Van 10 tot 20 % duurder. Als je nu al weet wat je morgen nodig hebt : niet aarzelen.....

Zie LINK
            " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Ik heb ergens gelezen dat de prijzen van camera's niet (wezenlijk) zouden veranderen maar dat lenzen, flitsen en andere accessoires wel 10 tot 20% in prijs zullen stijgen. Sorry, ik heb niet dadelijk een link bij de hand.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Ik heb mijn D90 vorige week gekocht. De verkoper, lokale fotohandelaar, wist me te vertellen dat er zeker 7% bijkwam in de zeer nabije toekomst, wat toch al gauw zo'n €60 is.
                Als je toch van plan bent om hem te kopen, denk ik dat het echt de moment is...

Comment

Het zou mij verbazen, met de crisis wordt er minder gekocht, dus men zou eerder de prijzen moeten laten zakken..........
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Verleden maand een nikon 18-200 vr bij konijn gekocht. 485 euro. staat daar nu al 559 en bij Grobet 665.
                    D850, D750, Nikon 24-70 VR, Nikon 70-200 vrii, Nikon 200-500, Tamron 15-30g2, Tamron 90 g2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                      Ik heb ergens gelezen dat de prijzen van camera's niet (wezenlijk) zouden veranderen maar dat lenzen, flitsen en andere accessoires wel 10 tot 20% in prijs zullen stijgen. Sorry, ik heb niet dadelijk een link bij de hand.
                      Dat is best mogelijk, als niemand nog een DSLR koopt omdat die te duur is, dan worden er ook geen lenzen verkocht.

Meestal wordt er eerst een DSLR met kitlens gekocht, en later wordt er meer geld aan lenzen uitgegeven dan wat er eerst betaald is aan die camera met kitlens.

(Vergelijk het met printers, die je soms kan kopen voor de prijs van de inkt die er al bijgeleverd wordt.
                      Als je die printer geregeld gebruikt, dan zal de printerfabrikant pas (heel veel) winst maken.
                      Daarom hebben ze ook allerlei truukjes bedacht om ervoor te zorgen dat je wel de originele inkt moet kopen, maar na een tijdje is er meestal wel een manier om dit te omzeilen.)

Ik ben net even op de website van Studio73 gaan kijken, ik heb al 310 euro uitgespaard door de 1D MKIII eerder te kopen.
                      De Canonlenzen zijn op dit ogenblik nog niet duurder geworden, maar ik denk dat ze allemaal wachten om dat op hetzelfde ogenblik te doen.

Dat is ook de reden waarom ik pas nog een 24-70 f2,8 L gekocht heb, als die 10% duurder wordt, dan is dat ook ruim 100 euro, en de 16-35 f2,8 L II heb ik zelfs voor 998 euro nieuw kunnen kopen, dat is ook al 200 euro onder de normale verkoopprijs van dit ogenblik.

Wacht dus niet te lang als je nog iets wil kopen...
                      Last edited by Black B@ndit; 4 februari 2009, 22:48.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        Het zou mij verbazen, met de crisis wordt er minder gekocht, dus men zou eerder de prijzen moeten laten zakken..........
                        Misschien de wet van vraag en aanbod. Veel verkopen ->goedkoper. Weinig verkopen -> duurder.

Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De wet van vraag en aanbod is net andersom:

Veel vraag: duurder, weinig vraag : goedkoper.
                          Blijkbaar is de vraag hoog genoeg, of zijn de kosten zo sterk gestegen dat ze het aanbod willen verlagen...
                          Ik vraag me toch af of ze dit lang gaan volhouden.

Als de japanse export in elkaar valt, dan zou de yen ook moeten zakken, en dan lost dit probleem ook op.

Comment

Het probleem zit 'm bij de dure yen...

Comment

Working...
                            X