Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ken je deze film nog?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ken je deze film nog?

Speciaal voor "Popeye" Doyle, OK!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Meestal heb ik het hier over films die je niet in de videotheek terugvind
      En ook geen klassiekers .
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Uit 1971 vond ik deze een heel stuk beter.
        OK, top in zijn genre - maar op geen enkel punt te vergelijken met Malpertuis.
        Leve de film noir .

Comment

Wat velen misschien niet weten is dat ze bijna allemaal groot geworden zijn met leesvoer van de schrijver van het boek waarop deze film is gebaseerd! ... John Flanders was één van de meest actieve medeauteurs van de welbekende "Vlaamse Filmkes" (Averbode).

Gelukkig had ons moeder deze film niet gezien ... anders hadden we het alleen leesgeld voor "Zonnekind" mee gekregen!

Comment

Malpertuus is een knappe Cultfilm. Alhoewel hij nu wel erg gedateerd lijkt.
            The French Connection heb ik recent nog gezien. Schitterende film.
            Wat denken jullie van deze cult-film? :
            http://www.youtube.com/watch?v=T_hJV...eature=related
            Met adembenemende muziek van Ennio Morricone ! Voor mij één van de allerbeste schurkenfilms.
            Last edited by Peter K; 23 augustus 2009, 21:43.
            Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
              Wat velen misschien niet weten is dat ze bijna allemaal groot geworden zijn met leesvoer van de schrijver van het boek waarop deze film is gebaseerd! ... John Flanders was één van de meest actieve medeauteurs van de welbekende "Vlaamse Filmkes" (Averbode).

Gelukkig had ons moeder deze film niet gezien ... anders hadden we het alleen leesgeld voor "Zonnekind" mee gekregen!

Maar...Malpertuus,dat is van de schrijverJean Ray hoor.

Walter
              D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                Maar...Malpertuus,dat is van de schrijverJean Ray hoor.

Walter
                Jean Ray en John Flanders waren één en dezelfde persoon. Om het nog wat ingewikkelder te maken ... zijn echte naam was Raymond de Kremer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                  Malpertuus is een knappe Cultfilm. Alhoewel hij nu wel erg gedateerd lijkt.
                  Om nu Malpertuus te bestempelen als een 'cultfilm', neen dat denk ik toch niet. Daarvoor is zijn aanhang of impact te gering.
                  'Film noir' benadert dit genre beter of zelfs 'experimentele' film.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

mijne avatar komt uit dit 50's en 60's B films
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

zojuist deze film gezien http://www.digg.be/movie.php?id=1268

doet mij eraan denken: hoe heette die film weer waarin een vrouw en haar broer worden onthoofd omdat zij pamfletten hadden verspreid in de unif, in WOII ,
                      George Orwell

Comment

gevonden is deze: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sophie_Scholl
                        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          zojuist deze film gezien http://www.digg.be/movie.php?id=1268

doet mij eraan denken: hoe heette die film weer waarin een vrouw en haar broer worden onthoofd omdat zij pamfletten hadden verspreid in de unif, in WOII ,
                          Je bedoelt wellicht "Sophie Scholl - die letzten Tage", over de studenten-verzetsbeweging "Die weiße Rose" waarvan Hans en Sophie Scholl beiden lid waren. Het was een verzetsbeweging tegen de nazi's die al in 1942 op gang kwam ... dus geen "helden" van het laatste uur, toen alles al verloren was! (Verfilming naar het boek van hun zus Inge Scholl)
                          Schitterende en zeer aangrijpende film!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                            Je bedoelt wellicht "Sophie Scholl - die letzten Tage", over de studenten-verzetsbeweging "Die weiße Rose" waarvan Hans en Sophie Scholl beiden lid waren. Het was een verzetsbeweging tegen de nazi's die al in 1942 op gang kwam ... dus geen "helden" van het laatste uur, toen alles al verloren was! (Verfilming naar het boek van hun zus Inge Scholl)
                            Schitterende en zeer aangrijpende film!
                            Dank je, ik had het inmiddels ook al gevonden, maar het blijft idd. een schitterende en zeer aangrijpende film
                            En dan die verschrikkelijke Freisler .....
                            Last edited by toerist; 5 november 2009, 12:19.
                            George Orwell

Comment

Iemand heeft het hier over Le Clan des Siciliens en de prachtige muziek van Morricone. Mag ik je DIT stukje van de Italiaanse Meester (nog ?) eens laten horen ?
                              ---------------
                              Sans Mobile ApparentSenza Movente (France-Italy, 1971)

---------------
                              "Senza Movente" betekent : zonder motief.
                              ---------------
                              Het is een nogal rare film omdat het boek werd geschreven door de Amerikaan ED MCBAIN, die een hele reeks boeken over Bureau 87 schreef. Met Steve Carella als in specteur in de hoofdrol. Gehuwd met een mooie maar doofstomme meid, een tweeling. Nogal eigenaardige mede-inspecteurs (oa Meyer Meyer), etc. Het rare is dus dat het boek deel uitmaakt van een hele reeks (20-30-40 deeltjes ?) detectives maar dat de film op zichzelf staat, Frans-Italiaans is, zich afspeelt in het zuiden van Frankrijk en met in de hoofdrol Jean-Louis Trintignant.
                              ---------------
                              De veelschrijver Ed McBain publiceerde ook nog onder de nom de plume "Evan Hunter".
                              ---------------
                              Ik weet niet of ik de film nu ZO geweldig vond maar de tune vind ik super. Is nooit meer ergens te horen ; staat (voor zover ik het weet) op geen énkele cd van Morricone. Ik leerde het kennen op een dubbel lp van 35 jaar geleden : "I Film Della Violenza - Ennio Morricone - colonne sonere originali".
                              ---------------
                              En of het me bijgebleven is....

Comment

geen idee
                                www.elite-cards.be

Comment

Working...
                                X