Wel, dit is eens een apart windows probleem waar ik tot dusver niks kan vinden via google. En ik ben al een tijdje aan het zoeken.
Ik gebruik XP home SP3, volledig bijgewerkt en voor iemand op het idee komt, jawel, volledig legaal.
Mijn Windows map bevat 917 dll-files op overschot. De meeste in de system32 folder. Alles te samen 256 volle Mb ballast. De moeite.
De overtollige files zijn in de vorm naam(x).dll waarbij naam.dll ook voorkomt en x een cijfer is van 2 tot soms wel 7. Meestal, op enkele uitzonderingen na, zijn de x-files
identiek met de "1"-file qua grootte en datum, soms is de "1"-file wel een ander formaat (grootte). Wat me opvalt is dat de "1" files de datum 14/04/2008 hebben. Of dat voor allemaal zo is laat ik even in het midden. De x-files zijn (per dll dan) even oud, maar ouder dan de "1" file.
Mogelijk een gevolg van de installatie van SP3?
Soit. Blijkbaar heeft een of meer dan één bijwerking de dll files gedupliceerd en niet overschreven/gewist. Om welke reden dan ook.
Wat kan ik doen? Kan ik de overbodige dll's veilig wissen en hoe? Zonder mijn windows in de soep te draaien dus. Want die draait goed.
En even een aanvulling: explorer.exe heb ik ook 5 keer.
PS: antwoorden naar MacOS en/of linux helpen me echt niet verder
Ik gebruik XP home SP3, volledig bijgewerkt en voor iemand op het idee komt, jawel, volledig legaal.
Mijn Windows map bevat 917 dll-files op overschot. De meeste in de system32 folder. Alles te samen 256 volle Mb ballast. De moeite.
De overtollige files zijn in de vorm naam(x).dll waarbij naam.dll ook voorkomt en x een cijfer is van 2 tot soms wel 7. Meestal, op enkele uitzonderingen na, zijn de x-files
![Green](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/greenie.gif)
Mogelijk een gevolg van de installatie van SP3?
Soit. Blijkbaar heeft een of meer dan één bijwerking de dll files gedupliceerd en niet overschreven/gewist. Om welke reden dan ook.
Wat kan ik doen? Kan ik de overbodige dll's veilig wissen en hoe? Zonder mijn windows in de soep te draaien dus. Want die draait goed.
En even een aanvulling: explorer.exe heb ik ook 5 keer.
PS: antwoorden naar MacOS en/of linux helpen me echt niet verder
![Wink](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/wink.gif)
Comment