Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beveiliging tegen stroompieken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beveiliging tegen stroompieken

Wij zijn volop aan het verbouwen en zodoende ook stilaan alle toestellen aan het vervangen(TV,wasmachine,oven enz...)
    Nu wonen wij ongeveer 300 meter van een stroomkabine en van de week was er weer eens een stroompiek
    Gevolg: digibox,wasmachine,DVD recorder en TV om zeep alles nog geen maand oud
    Nu is mijn vraag, bestaat er iets waarmee ik mijn spullen hiertegen kan beveiligen?
    Bv. iets dat ik in het stopkontakt kan steken en daar dan de stekker van de betreffende toestellen in kan steken en dat ik gewoon terug op kan zetten na de overbelasting.

Alvast hartelijk bedankt voor Uw hulp.
    Ronald
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Re: beveiliging tegen stroompieken

Tuurlijk : klik

Comment

De piekstroombeveiligers van bvb APC
      APC Piekstroombeveiliging
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
        Wij zijn volop aan het verbouwen en zodoende ook stilaan alle toestellen aan het vervangen(TV,wasmachine,oven enz...)
        Nu wonen wij ongeveer 300 meter van een stroomkabine en van de week was er weer eens een stroompiek
        Gevolg: digibox,wasmachine,DVD recorder en TV om zeep alles nog geen maand oud
        Nu is mijn vraag, bestaat er iets waarmee ik mijn spullen hiertegen kan beveiligen?
        Bv. iets dat ik in het stopkontakt kan steken en daar dan de stekker van de betreffende toestellen in kan steken en dat ik gewoon terug op kan zetten na de overbelasting.

Alvast hartelijk bedankt voor Uw hulp.
        Ronald
        Is dat buiten een bovengronds net aan palen ? Dan is er veel kans dat de N geleider (de "neuter") hier of daar slecht kontakt heeft, waardoor het "nulpunt" van het driefazig net gaat zweven en je op bepaalde fazen véél hogere spanningen kan hebben dan 230V.
        Ik zou de netbeheerder eens aanspreken om het spanningsverloop bij u na te meten.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Bedankt voor de link's en de uitleg.
          De netwerkbeheerder eens aan zijn slip trekken
          Maar ik vrees dat zij nooit gaan toegeven dat het aan hun ligt
          Ondertussen ga ik zo snel mogelijk van die kontaktdozen plaatsen.
          Nogmaals bedankt aan de mannen die gereageerd hebben, het is fijn te weten dat er mensen zijn die iemand willen helpen als hij in de misérie zit.

Ronald
          Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

Working...
          X