Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

en toen was er nog maar 1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• en toen was er nog maar 1

hier zie

Gisterochtend is op 56-jarige leeftijd Billy Powell (links op de foto) overleden, toetsenist van de legendarische southern rockband Lynyrd Skynyrd. Powell belde gisterochtend met het Amerikaanse alarmnummer 911 nadat hij problemen kreeg met zijn ademhaling. De toegesnelde hulpdiensten hebben nog geprobeerd hem te reanimeren, helaas zonder succes. Vermoed wordt dat Powell aan een hartaanval is overleden.

Billy Powell begon zijn loopbaan bij Lynyrd Skynyrd aanvankelijk als roadie. Voor een optreden van de band zat hij eens achter een piano in de hoek zijn eigen versie van de klassieker 'Free Bird' te spelen en maakte daarmee indruk op leadzanger Ronnie Van Zant. Powell werd gevraagd om als toetsenist bij de band te komen en speelde zo vanaf 1972 in Lynyrd Skynyrd.

Powell was ook één van de weinige overlevenden van het vliegtuigongeluk in 1977, dat Van Zant, gitarist Steve Gaines en zijn zus en achtergrondzangeres Cassie Gaines het leven kostte. Nadat de band in 1987 een 'doorstart' maakte, speelde Powell tot zijn dood in Lynyrd Skynyrd, waarmee hij in 2006 toetrad tot de Rock and Roll Hall of Fame.
    Last edited by toerist; 31 januari 2009, 19:39.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Re: en toen was er nog maar 1

die groep ken ik totaal niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
      die groep ken ik totaal niet
      Dit nummer heb je vast al wel eens ergens gehoord:
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Yep, veelzeggende titel. Gary Rossington is de enige overlevende van de originele formatie
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Dit nummer heb je vast al wel eens ergens gehoord:
          http://www.youtube.com/watch?v=RHsDa9_HSlA
          nopes
          not my taste of music

Comment

nopes
            not my taste of music
            Het is wel "my taste of music".

Als je gisteren toevallig naar de film Sahara hebt gekeken op VTM, dan heb je het ook gehoord...
            Ik kan mij niet voorstellen dat je Sweet Home Alabama nog nooit hebt gehoord als je op dezelfde planeet woont als ik.
            Ik denk dat er niet veel radiozenders zijn die dat nummer nog nooit hebben gedraaid, en er zijn nog een paar films waarin je Sweet Home Alabama te horen krijgt.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

radio zet ik zelden op en dan is het meestal stubru
              vtm daar kijk ik ook al niet naar
              en zoals gezegd is het totaal niet mijn soort muziek, dus nog nooit van die groep gehoord

Comment

Dit heeft niks met vtm te maken , maar als je zoals ik, naar classic rock zenders luistert, dan weet je wel beter

en ja, ook stubru....

steeds op de autoradio...

thuis = klassiek!!!
                Last edited by toerist; 1 februari 2009, 12:38.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

radio zet ik zelden op en dan is het meestal stubru
                  vtm daar kijk ik ook al niet naar
                  en zoals gezegd is het totaal niet mijn soort muziek, dus nog nooit van die groep gehoord
                  StuBru zou nochtans beter meer zo'n muziek draaien dan de commerciële kak die ze tegenwoordig met bakken de ether inkappen... Dan zouden ze zichzelf tenminste opnieuw een rockzender mogen noemen, want die naam zijn ze al lang niet waardig meer.
                  Het strafst van al: dan durfden ze destijds nog uitpakken met zo'n reclamespots. Trop commercial, they can't be serious!?!!

Mvg,
                  Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    StuBru zou nochtans beter meer zo'n muziek draaien dan de commerciële kak die ze tegenwoordig met bakken de ether inkappen... Dan zouden ze zichzelf tenminste opnieuw een rockzender mogen noemen, want die naam zijn ze al lang niet waardig meer.
                    Het strafst van al: dan durfden ze destijds nog uitpakken met zo'n reclamespots. Trop commercial, they can't be serious!?!!

Mvg,
                    Frederic

volledig mee eens
                    George Orwell

Comment

Working...
                    X