Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PCI Geluidskaarten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PCI Geluidskaarten

Ik ben op zoek naar een geluidskaart om mijn stereo (enkel stereo gebruik, geen surround) aan mijn pc te hangen.
    Momenteel twijfel ik tussen M-Audio Audiophile 192 en E-MU 0404.

Iemand ervaring of betere aanbevelingen te doen in de zelfde prijsklasse (ts 100 200 €)?

tia.

Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Re: PCI Geluidskaarten

Dat zijn al serieus deftige kaartjes om gewoon je pc aan je stereo te hangen.

Het zijn beide wel heel goede geluidskaarten, maar ik vraag me af waarom zo'n dure kaarten? Voor 20 tot 50 euro heb je ook heel deftige kaarten waarmee je je pc ook aan je stereo kan hangen.
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Waarschijnlijk om de zelfde reden dat je toch liever deftig glas op een deftige body zet?

Is om een Cyrus versterker met B&W 683 's aan te sturen.

j.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

Comment

Ik kom van een pc met een AC97 soundchip op, en hierbij had ik last van allerhande storingen van de cpu of harde schijf, die zeer hoorbaar werden bij hogere volumes.

Echter, op mijn nieuwe pc met een onboard soundchip van intel (HD Audio - Realtek ALC889) heb ik hier helemaal geen last meer van. Hij is aangesloten op een Sony versterker met 4x100W surround opstelling van 4 B&W speakers.

'k denk dus echt niet dat je voor je pc op een deftige audio installatie aan te sluiten de beste geluidskaarten moet aanschaffen, zeker niet als je deze dan gaat gebruiken om enkel mp3 bestanden af te spelen, hier zit immers verlies op dat je waarschijnlijk eerder gaat horen dan het verschil tussen 16bit@44.1Khz en 24bit@48khz of hoger...

Als alle muziek op je pc met lossless codecs is opgenomen/ge-encodeerd dan heb je er natuurlijk wel baat bij

De emu0404 is wel een koopje voor de prijs (89$) die je ervoor betaald...
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
          Echter, op mijn nieuwe pc met een onboard soundchip van intel (HD Audio - Realtek ALC889) heb ik hier helemaal geen last meer van.
          Zelf zit ik nu met onboard ALC888 van een Shuttle SG33G6.

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
          hier zit immers verlies op dat je waarschijnlijk eerder gaat horen dan het verschil tussen 16bit@44.1Khz en 24bit@48khz of hoger...
          Als alle muziek op je pc met lossless codecs is opgenomen/ge-encodeerd dan heb je er natuurlijk wel baat bij
          Lossless nog niet het geval, maar wsl wel in de toekomst. Ben de 'rommel' van cd doosjes al lang beu.

Een ander voordeel zou de bescherming van de versterker ingang moeten zijn (plop!), bij het in de verkeerde volgorde aanzetten van pc/versterker

Jo.
          Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
            Waarschijnlijk om de zelfde reden dat je toch liever deftig glas op een deftige body zet?

Is om een Cyrus versterker met B&W 683 's aan te sturen.
            Ik had wel zoiets verwacht, maar wou het toch even zeker weten. Ik heb al iemand meegemaakt die ook zo'n duurdere geluidskaart wou kopen om aan zijn goedkope stereo aan te sluiten omdat hij dacht dat zijn huidige geluidskaart niet goed genoeg was.
            Heb zelf ook een Tascam geluidskaartje omdat ik niet op geluidskwaliteit wil inboeten, dus ik snap je wel.

En nu terug on-topic.
            Ik denk dat je met beide kaarten zeker geen miskoop doet. Het zal er vooral vanaf hangen hoeveel je juist wilt uitgeven. De EMU is ongeveer 70 euro goedkoper, dus lijkt me prijs/kwaliteit een ideale keuze.

Comment

je vermelde dat de kaart tussen de 100 en 200 euro moest kosten, maar de 0404 kan je voor minder dan 100$ online bestellen, en de M-Audio Audiophile 192 komt op iets van een 180$ ...

Ik zou als ik geen plannen heb om opnames te beginnen de knoop zéér snel hoorhakken hoor

Welke meerwaarde geeft die Audiophile je? Een 192kHz sampling rate brengt enkel op als je er de beste Shure (of andere topmerken) microfoons op aansluit, om opnames te maken... alles dat je digitaliseerd via audio-cd's komt niet in deze buurt...

Mijn persoonlijke conclusie: als je zelf muziek maakt of opneemt via audio-in is er eventueel een klein voordeel in de audiophile, op voorwaarde dat de rest van je opnameapparatuur/geluidsbronnen van dezelfde kwaliteit zijn.

Als je niet gaat opnemen maar cd's gaat digitaliseren (hier komt geen geluidskaart aan te pas), dan heb je er weinig aan denk ik...
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Een alternatief zou een spdif/analoog convertor zijn, maar dat heb ik nog niet veel gezien, behalve van merken zonder reputatie.

Jo.
                Nikon stuff

Comment

Ik heb ff gegoogled op de tascam, maar blijkbaar is er geen pci kaart meer actueel in het product gamma.

Maar de balans lijk idd naar de e-mu over te hellen....

Jo.
                  Nikon stuff

Comment

Ik heb een elite pro van creative , met daarop logitech 5500 series boxen .
                    Awel , das een discotheek
                    Kzou het nooit meer willen kwijt zijn .

Groeten ,

Rohnny
                    Groeten , VDSDigit@l

Comment

creative heeft idd een zeer goede reeks geluidskaarten.
                      klik

staat zeker wel iets tussen die kan dienen voor uw doeleinden
                      nikon stuff

Comment

Creative heeft goede geluidskaarten, maar als het echt kwalitatief moet zijn dan raad ik toch andere merken aan. Creative geeft goed geluid voor de doorsnee gebruiker die graag spelletjes speelt, gewoon muziek wil luisteren, enz. Maar voor een audiofiel kan ik me voorstellen dat deze kaartjes niet het onderste uit de kan halen.

Ik heb een creative kaartje gehad voor recording, en ik merk het verschil toch duidelijk met de meer 'professionelere' merken zoals tascam, emu, m-audio, ... Voor mij geen creative meer wanneer het echt goed moet zijn.

Comment

Geen ervaring mee, zullen best wel ok zijn, maar idd als het kwalitatief moet zijn, komen ze meestal niet op de eerste plaatsen uit in de vergelijkingen...
                          (Noem het de Tamron's van de audio kaarten , hoewel ik zelf de 180 mm van Tamron heb )
                          Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                          creative heeft idd een zeer goede reeks geluidskaarten.
                          klik

staat zeker wel iets tussen die kan dienen voor uw doeleinden
                          Nikon stuff

Comment

emu lijkt mij de beste oplossing ... als je de kaart alleen gebruikt om mp3kes of whatever af te spelen, dan heb je genoeg aan een digitale/analoge uitgang, en moet je noet op zoek naar een horde in en uitgangen nodig om te producen of te dj'en

Comment

Working...
                            X