Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aldi scanner - ook dia's ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aldi scanner - ook dia's ?

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Mijn "Medion Brol" computer van meer dan 6 jaar oud (gekocht op 20/11/2002) werkt nog steeds perfect. Ik ken er een paar die toen een computer gekocht hebben bij een "computerboer", en die hebben hun computer al lang moeten vervangen omdat ze er teveel problemen mee hadden.

Ik heb er alleen maar een tweede harde schijf ingestoken voor de foto's, en wat meer werkgeheugen.
    Infobrix?
    Hahaha.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
      Het is nu eenmaal een feit dat het scannen van dia's veel moeilijker is dan het scannen van foto's. De densiteitsomvang van dia's is veel hoger, waardoor de CCD kwalitatief veel beter moet zijn met een hogere bitdiepte en betere signaal-ruis verhouding. De vergrotingsfactor is hoger waardoor de scherpte van de scanner beter moet zijn. Je krijgt sneller last van Newtonringen als de dia's tussen glas geklemd worden. Stof en krasjes zijn door de vergroting en door het feit dat je een doorlichtmodule hebt een veel groter probleem. Al die dingen zijn technisch op te lossen maar het is onwaarschijnlijk dat dit lukt met een scanner van 80 euro waarbij de dia-module niet meer dan een 'stukje erbovenop' is. Dat is geen kwestie van een glazen bol, maar van de ervaring vroeger honderden dia's gescand te hebben met een aantal toestellen die 10 tot 100 keer duurder waren.
      Ik had het niet over uw opmerkingen hoor, die zijn gegrond, maar over personen in het algemeen. Alles wat voor hen van de Aldi komt is brol. Ik weet wel beter.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

gebruik en kosten moeten ook met elkaar in verhouding staan natuurlijk!
        foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Mocht je hem gekocht hebben...
          Wel eens benieuwd naar het resultaat.
          Aanvaardbaar of net niet?
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
            Mocht je hem gekocht hebben...
            Wel eens benieuwd naar het resultaat.
            Aanvaardbaar of net niet?
            Geduld is een mooie deugd. Maar toch.....
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Hier een paar eerste resultaten:

Pentax SL, Super Takumar 55 1.8, HP4, ongeveer 37 jaar geleden gefotografeerd in Tirool

Bronica ETR, 75 mm Zenzanon 2.8, overjaarse Ilford Delta 3200 ISO, ontwikkeld in ID11, in drie stroken gescand en met Microsoft ICE aan mekaar geplakt:

Voor mij zijn prijs dubbel en dik waard.
              En dia's lukken dus ook, best wel als ze ingeraamd zijn zonder glas.
              Last edited by tozumi; 2 februari 2009, 16:21.
              Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Ziet er op het eerste gezicht toch niet slecht uit.Ingescand en terug hier gepost.
                Originele scan moet dan nog beter zijn?
                Worden sommige goedkope produkten dan toch te vroeg afgewezen?
                Of zijn we meer geneigd om "merkproducten" die, eventueel in dezelfde fabriek gemaakt zijn, te gaan kopen?

Van de TS geen reactie meer?
                D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                  Ziet er op het eerste gezicht toch niet slecht uit.Ingescand Van de TS geen reactie meer?
                  Jawel hoor, ik volg dit met grote interesse, maar de vraag kwam eigenlijk van mijn vader.
                  Die vroeg mij dit eens op enkele forums te vragen.

Ik heb geen tijd om mij met die dingen te amuseren; een gepensioneerde mens wel.

Maar uiteindelijk heeft hij hem niet gekocht. (Hij had al een gewone scanner en afgaande op de reacties over de kwaliteit, heeft hij het dus niet gedaan)

Kan ik dus niks aan doen hé.

Toch vriendelijk dank aan iedereen die reageerde. Ik denk dat dit altijd de moeite is om eens te bekijken.
                  Sommige dingen van de Aldi zijn gewoon goed, anderen zijn dan weer overroepen.
                  Maar daarvoor dienen fora als deze, om je een objectief beeld te kunnen vormen.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

Comment

Working...
                  X