Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet Explorer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Internet Explorer

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    En ik snap niet wat iedereen goed vindt aan die Linux, Unix, MacOS, etc... (bij wijze van spreken).
    over linux en macos kan ik niets zeggen. Maar van unix moet ik zeggen dat ik er helemaal geen stress van krijg..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
      ik snap niet wat iedereen goed vindt aan die windows. Ik had het vroeger ook, en het voelde aan als autorijden in een gigantische file.
      Uw sleutels nemen, uw portier openen, instappen, de motor starten en uw gordel aandoen ... klaar om te vertrekken in +- 50 seconden? Da's dezelfde tijd als dat ik nodig heb om mijn PC met Vista te starten en gebruiksklaar te zijn.
      Hand op de versnellingspook zetten en die wat vooruit duwen om hem in versnelling te zetten en een seconde erna te vertrekken. Net als ik mijn hand op de muis zet, op een icoon klik en een seconde erna mijn mail openstaan heb.
      Goed vergelijk met die wagen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Maar stel nu dat er een Windows versie op de markt komt zonder IE. Je start je PC op, hoe geraak je nu op internet om een alternatief te downloaden?? Enfin, misschien stel ik hier een domme vraag maar 't lijkt mij toch wel essentieel om een browser te hebben om überhaupt een alternatief te kunnen downloaden, niet?
        - USB stick
        - Firefox/openoffice op cd bestellen
        - FTP programma
        - Firefox in je mailbox doorgestuurd krijgen
        - ...

Zelfde geldt waarschijnlijk voor andere alternatieven (Opera, Chrome, Safari, ...)

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Uw sleutels nemen, uw portier openen, instappen, de motor starten en uw gordel aandoen ... klaar om te vertrekken in +- 50 seconden? Da's dezelfde tijd als dat ik nodig heb om mijn PC met Vista te starten en gebruiksklaar te zijn.
        Hand op de versnellingspook zetten en die wat vooruit duwen om hem in versnelling te zetten en een seconde erna te vertrekken. Net als ik mijn hand op de muis zet, op een icoon klik en een seconde erna mijn mail openstaan heb.
        ... om dan te merken dat de handrem half aan staat. En die niet te ontspannen is. Daardoor kan je met je duurbetaalde snelle auto maar 75km/u rijden maximaal terwijl anderen met dezelfde wagen, sneller rijden

Toch absurd dat Vista in standaard instellingen trager is dan een goed geoliede Windowd XP.
        Last edited by caleido; 22 januari 2009, 16:47.

Comment

maar met de vergelijking die gemaakt wordt heb ik eerder de indruk dat je de oprit afrijdt, de motor valt stil, je moet opnieuw starten, valt weer stil, uiteindelijk ga je beter te voet..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            - USB stick
            - Firefox/openoffice op cd bestellen
            - FTP programma
            - Firefox in je mailbox doorgestuurd krijgen
            - ...

Zelfde geldt waarschijnlijk voor andere alternatieven (Opera, Chrome, Safari, ...)
            USB stick => moet je kopen
            Firefox/openoffice op cd bestellen => moet je eerst online voor zijn of je moet naar de winkel
            Firefox in je mailbox doorgestuurd krijgen => Een cleane Windows zonder IE is er ook eentje zonder mail hé ... maar je koopt dus eerst een mailprogramma.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Als je nu nog geen USB stick hebt, ligt dat aan jezelf. Schrijf dan een CD-R. Of koop zo'n peperdure USB stick van 4,99 euro

Firefox/openoffice op cd bestellen => moet je eerst online voor zijn of je moet naar de winkel
              Ik veronderstel dat je toch een sociaal leven hebt, iedereen kan dat bestellen online voor jou. Anders even naar de bib en zo besteld.

Firefox in je mailbox doorgestuurd krijgen => Een cleane Windows zonder IE is er ook eentje zonder mail hé ... maar je koopt dus eerst een mailprogramma. :
              Nog nooit gehoord van Outlook? Kunnen ze gerust laten werken zonder IE. Ook Thunderbird is gratis. En er zijn nog talloze freeware varianten.

Comment

maar met de vergelijking die gemaakt wordt heb ik eerder de indruk dat je de oprit afrijdt, de motor valt stil, je moet opnieuw starten, valt weer stil, uiteindelijk ga je beter te voet..
                Welke reden haal je dan aan om dit te beweren?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Misschien die help files koppelen aan FF?
                  https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/3235
                  Neen,
                  Het gaat niet over het openen van .chm helpfiles in één of andere browser.
                  Sommige programma's hebben geen helpfiles aan boord en linken naar bv. een FAQ pagina op internet. Blijkbaar is die link zo geprogrammeerd dat die IE gebruikt en niet de standaard browser.
                  Wat is nu het probleem? Als windows gaat updaten, vink ik alle IE updates uit omdat ik die nooit gebruik en omdat mijn PC (>7 jaar oud) al boordevol zit. Die IE is dus wellicht niet heel veilig meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                    Als je nu nog geen USB stick hebt, ligt dat aan jezelf. Schrijf dan een CD-R. Of koop zo'n peperdure USB stick van 4,99 euro
                    Nu zit het er gewoon al bij ... zonder geloop of zo.

Ik veronderstel dat je toch een sociaal leven hebt, iedereen kan dat bestellen online voor jou. Anders even naar de bib en zo besteld.
                    Echt veel simpelder dan dat het er standaard bij zit.
                    Zelf een PC kopen maar eerst op een ander moeten gaan alvorens je er iets mee kan doen.

Nog nooit gehoord van Outlook? Kunnen ze gerust laten werken zonder IE. Ook Thunderbird is gratis. En er zijn nog talloze freeware varianten.
                    Klopt maar Outlook zit bij Office ... dat moet je dan eerst kopen.
                    Outlook express (of gelijkaardig) ... dat willen sommigen toch ook uit Windows zoals IE want er zijn alternatieven die beter zijn.
                    Met een cleane Windows heb je niets hé ... nikse communiceren met een ander.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                      Blijkbaar is die link zo geprogrammeerd dat die IE gebruikt en niet de standaard browser.
                      En ligt dat dan aan dat programma of aan IE?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Maar stel nu dat er een Windows versie op de markt komt zonder IE. Je start je PC op, hoe geraak je nu op internet om een alternatief te downloaden?? Enfin, misschien stel ik hier een domme vraag maar 't lijkt mij toch wel essentieel om een browser te hebben om überhaupt een alternatief te kunnen downloaden, niet?
                        Firefox in je mailbox doorgestuurd krijgen => Een cleane Windows zonder IE is er ook eentje zonder mail hé ... maar je koopt dus eerst een mailprogramma.
                        Ok,
                        Dit is correct als je in de woestijn woont en daar een satelietverbinding hebt om te surfen. Geen cd's, usb's, collega's, vrienden, ... in de buurt. In dat geval zou MS er best ook standaard een zonnepaneel op plaatsen. Soit, van mij mag die browser daar op staan hoor, maar ik zou hem er gewoon graag ook terug afkrijgen.

Comment

Nu zit het er gewoon al bij ... zonder geloop of zo.
                          als dat goed genoeg is voor jou, zoveel te beter.

Om toch in de sfeer van "vergelijken met auto's" te blijven.... je kan IE in windows vergelijken met een auto kopen (over hoe die dan rijdt even niet nagelaten) en zien dat er een niet zo'n goeie stereo in zit of je wilt gewoon een andere plaatsen, eentje waar je in je vorige auto al naar luisterde.
                          Maar! De fabrikant heeft ZIJN autostereo er zodaning ingewerkt dat je moeilijk zonder hamer en beitel die stereo eruit krijgt. En zelf al krijg je hem eruit, dan begint je auto beetje vreemd te doen.

En stel ook dat die autofrabrikant 80% van alle auto's maakt en verkoopt. En dat er paar bedrijven zijn die alternatieve, minstens even goede of zelf vaak betere autostereo's aanbieden en bouwen...

Zou jij dan niet protesteren? Mocht je graag een andere radiospeler wensen. Of zelf zo'n bedrijf zijn met betere radiospelers.

Comment

over linux en macos kan ik niets zeggen. Maar van unix moet ik zeggen dat ik er helemaal geen stress van krijg..
                            Ja ok, maar maak er dan een nieuw topic over, want dit had niks met de originele post te maken.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

En ligt dat dan aan dat programma of aan IE?
                              Wie beweerde dat dit aan IE lag
                              Feit is dat IE niet zou starten als het er niet op stond.

Kijk, FF kan je installeren, werkt perfect. Je kan het er terug afhalen, nergens een probleem. Zelfde met opera, chrome, ...

Waarom kan/mag dit met IE niet?

Comment

Tja, aan de alternatieven te zien is het maar goed dat Windows mét IE komt, dan heb je tenminste de kans om een alternatief te downloaden. Zonder is het nogal een dikke miserie zo te zien .

Comment

Working...
                                X