Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet Explorer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Internet Explorer

Ik denk wel dat jullie iets missen, het is namelijk onmogelijk om op een normale manier internet explorer te verwijderen uit een windows installatie... en hier gaat het vooral om. ik gebruik IE nergens voor, en zou liever hebben dat het niet langer op mijn pc staat, en dit was vroeger onmogelijk!

mediaplayer hoeft voor mij ook helemaal niet in het OS te zitten, er zijn veel betere alternatieven (VLC) die veel meer formaten aankunnen.

Safari zit idd vast bij macos x, maar je kan het wel verwijderen dacht ik.

't is een beetje je gsm wet doorgedreven... men mag toestellen goedkoper aanbieden met een 3 jaars contract eraan vast, maar het moet ook mogelijk blijven om het toestel (gsm - operating system) te gebruiken zonder dat betreffende netwerk (of mediaplayer - browser)

Ik denk dat ze er zeker niemand kwaad mee doen om dit te verplichten, in tegendeel... hoe meer mensen permanent naar firefox grijpen, hoe beter deze zal worden
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
      Ik denk wel dat jullie iets missen, het is namelijk onmogelijk om op een normale manier internet explorer te verwijderen uit een windows installatie... en hier gaat het vooral om. ik gebruik IE nergens voor, en zou liever hebben dat het niet langer op mijn pc staat, en dit was vroeger onmogelijk!
      Wat is juist het probleem dat het er op staat?

Er zitten op mijn Macs ook dingen die ik niet gebruik maar daarom gooi ik ze er nog niet af toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Wat is juist het probleem dat het er op staat?
        In het geval van internet explorer kan je het beschouwen als een security risk
        Mijn foto's

Comment

Serieus, ook als je het niet gebruikt?

Comment

- Ik ben niet de enige gebruiker van mijn pc, soms krijg ik ook gasten over de vloer
            - sommige applicaties negeren de default browser voorkeur
            - als je in een (file) explorer een url plaatst start nog altijd IE op, tenzij je in het registry heel rare streken uithaalt

kan je trouwens een reden geven waarom je het niet zou moeten kunnen de-installeren?
            Mijn foto's

Comment

Het is niet de explorer dat het risico is maar de gebruiker.

En als ge dat knopke niet graag ziet staan, vink volgende optie dan eens uit.
              (Mits het probleem toch vooral psychologisch is door dat te zien staan.)

En terwijl je bezig bent ...

Last edited by VerSeg; 22 januari 2009, 15:57.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ja, want het niet-gebruiken heb je niet altijd zelf in de hand.

Ik start IE nooit zelf. Ik ben heel tevreden met FF en Opera en wat mij betreft neemt dat ding dus onnodig plaats in. Maar heel af en toe kom ik via één of andere link toch in IE terecht. Vraag me niet hoe, ik weet het niet. Ik vermoed dat bepaalde programma's die bv. hun help-info online zoeken, zodanig geprogrammeerd zijn dat ze IE openen en niet de standaard browser.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Het is niet de explorer dat het risico is maar de gebruiker.

En als ge dat knopke niet graag ziet staan, vink volgende optie dan eens uit.
                  (Mits het probleem toch vooral psychologisch is door dat te zien staan.)

Dat knoppeke is al lang weg, maar een oplossing is dat dus niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                    Dat knoppeke is al lang weg, maar een oplossing is dat dus niet.
                    Wat is het probleem dan nog?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Volgens mij moeten de regels gewoon voor iedereen gelijk zijn.
                      Vanaf wanneer heb je trouwens een monopolie ? En van wanneer ben je dat monopolie terug kwijt ? Is 80 % marktaandeel trouwens voldoende voor een monopolie ?
                      Volgens mij is een monopolie 100%.
                      De Europese wetgeving is voor iedereen gelijk, dacht ik.

100% marktaandeel is een 'zuiver monopolie'. Zoiets vind je zelden.
                      De Europese wetgeving is ruimer dan enkel zuivere monopolies voorkomen. Een monopolie van 80% kan hetzelfde effect hebben als een zuiver monopolie, dus het percentage is niet het belangrijkste. Ik ken de bewuste wetgeving niet, maar google vindt ze zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Wat is het probleem dan nog?
                        Dat staat 4 posts hoger beschreven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                          Dat staat 4 posts hoger beschreven.
                          Misschien die help files koppelen aan FF?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

ik snap niet wat iedereen goed vindt aan die windows. Ik had het vroeger ook, en het voelde aan als autorijden in een gigantische file.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
                              ik snap niet wat iedereen goed vindt aan die windows. Ik had het vroeger ook, en het voelde aan als autorijden in een gigantische file.
                              En ik snap niet wat iedereen goed vindt aan die Linux, Unix, MacOS, etc... (bij wijze van spreken).

Sommigen grijpen ook elk topic aan om op MS/Windows te bashen
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Maar stel nu dat er een Windows versie op de markt komt zonder IE. Je start je PC op, hoe geraak je nu op internet om een alternatief te downloaden?? Enfin, misschien stel ik hier een domme vraag maar 't lijkt mij toch wel essentieel om een browser te hebben om überhaupt een alternatief te kunnen downloaden, niet?

Comment

Working...
                                X