Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet Explorer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Internet Explorer

Zoals jullie hier allemaal regelmatig kunnen lezen ben ik groot voorstander van 'Europa' maar ik zit toch wel in mijn maag met die Kroes.

AMSTERDAM - Microsoft moet besturingssysteem Windows en webbrowser Internet Explorer ontvlechten, eist de Europese Commissie. Zo krijgen andere browsermakers een eerlijke kans.

Vroeger moest je voor alles aparte software installeren, nu zit dat allemaal lekker in Windows. (Ja, ik weet dat je met 3rd-partysoftware meer mogelijkheiden hebt en dat ze vaak handiger werken maar dat is niet mijn punt.)

Wat er sinds Windows 3.11 bijgeleverd wordt:
    - Netwerkprotocollen en -services
    - software om snel afbeeldingen te zien
    - defragmenteerprogramma
    - firewall
    - Remote desktop
    - Internet Explorer
    - FTP-programma
    - Usenet
    - Zip-programma
    - Mediaplayer
    - RSS-reader
    - cd/dvdbrandsoftware
    ...
    (als me nog iets belangrijks te binnen schiet zal ik de lijst wel aanvullen.)

Nu komt de EC en zegt dat dat IE eruit moet omdat het de concurrentie belemmert. Ja, leuk, maar ik wil helemaal geen andere software moeten installeren. Ik werk al jaren met tevredenheid met wat er geleverd wordt. Heel soms mis ik WinZIP (auto-unzipbestanden maken, bijvoorbeeld) maar kan eigenlijk prima uit de voeten zonder. In elk geval ben ik blij dat ik dat steeds maar groter wordende gedrocht van Nero niet meer nodig heb.

Ik hoop dat Microsoft er onderuit kan komen zoals toen met Windows Media Player, door Windows uit te brengen met en zonder WMP (waarbij vervolgens niemand die versie zonder WMP koopt. ). Maar IE zit wel meer vervlochten in Windows dan WMP.

Wat vinden jullie hier nu van? Als ik een auto koop dan verwacht ik toch ook dat er een motor van dat merk en niet van een concurrent in zit? Of moeten auto's voortaan maar zonder motor geleverd worden? En wat dan met Apple met de iPhone? Moet je niet per se Apple Store gebuiken als je muziek wilt kopen of extra software installeren? Zit je in de meeste EU-landen niet vast aan een bepaalde mobieletelefoonprovider?

Voor een beginner is het toch ook veel handiger als 'alles' (al is het basic) aan boord zit? Of moeten we de kant van Linux op, waar voor elke toepassing wel 5 alternatieven worden meegeleverd en een beginner dus door de bomen het bos niet meer ziet? Ik zie het mijn tante niet doen.

Re: Internet Explorer

Ik ben geen voorstander van Europa zoals die nu bezig is...
    Maar je hebt gelijk: Europa en "Nelie" kunnen zich beter met andere zaken bezig houden dan
    met Internet Explorer van Mircosoft.

Verder ben ik wel voorstander van openbron software.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

De meeste mensen kopen een PC met Windows op omdat dit het hoogstnodige biedt in een pakket ... alles mooi ingewerkt.
      Niemand verbiedt u echter een andere browser of media-player te installeren.
      Zo kunnen ze evengoed de desktop verbieden ... die zou je ook van concurenten kunnen kopen.
      Eigenlijk een schande dat alle moederbordfabricanten een USB-poort, een SATA-controller, een BIOS, een netwerkconnector en dergelijke standaard voorzien, ten nadele van de afzonderlijke controllers van andere merken. Laat Europa dit allemaal verbieden.
      Ahhh ja ... laat ook de TV's zonder tuner verkocht worden ... zo kan je misschien nog een Telenet-box gebruiken.
      Het is inderdaad als een auto "moeten" verkopen zonder wielen of radio.
      Het wordt met de dag gekker en gekker.
      Ik vrees dat ze de consument er niet echt mee kunnen beschermen maar eerder benadelen ... hoe kom je anders aan die gratis Firefox of dergelijke als je niet eerst IE hebt om hem te downloaden? Via een betalend pakket dat je er even moet bij kopen?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        ... hoe kom je anders aan die gratis Firefox of dergelijke als je niet eerst IE hebt om hem te downloaden? Via een betalend pakket dat je er even moet bij kopen?
        Goed opgemerkt.
        Is simpel op te lossen.
        Microsoft mag IE gratis aanbieden maar op de Windows-DVD moeten bijv.alternatieven staan...
        Zoals FireFox, Opera enz.
        Bij de installatie van Windows krijg je dan de vrije keuze.
        Is niet perfect maar beter dan niks.

Microsoft heeft ook Netscape de dieperik ingeholpen he...
        En ik heb de tijd nog meegemaakt dat Microsoft probeerde om het internet over te nemen.
        Dat waren de beginjaren van MSN.
        Waar waren die gasten mee bezig??
        Misschien heet Nelie toch gelijk.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Heb op een ander forum (zdnet) hierover een "geestige" opmerking gelezen.
          De oplossing bij media-player was : smijt het eruit. Laten we bij IE dus dezelfde oplossing gebruiken.

Alleen : met welke browser moet je dan firefox downloaden .

Eigenlijk vind ik Europa er deze keer fel over. Ze stellen dus dat je de bestaande software moet kunnen verwijderen, zodat je als consument meer geneigd zal zijn om andere software te gebruiken. Alleen :

Als iemand Photoshop gebruikt, gaat die dan Paint deïnstalleren ?
          Als iemand OpenOffice installeert, gaat hij dan Wordpad deïnstalleren ?
          Als iemand VLC gebruikt, gaat hij dan mediaplayer deïnstalleren ?
          enz...

Persoonlijk vind ik die grafische schil rond "DOS 7.0" in Vista en Windows 7 er ook al fel over. Persoonlijk wil ik ook nog de keuze tussen KDE ,Gnome of OS X, naast die Microsoft-"rommel".
          Dus van mij mogen ze die schil er ook afgooien : LEVE DE DOSPROMPT !!!
          K'zou Kroeske beter nog een tip geven zeker ???

Met Theocus z'n oplossing heb ik toch 2 problemen :
          - waarom zou Microsoft software van derden moeten verspreiden ? Je mag niet vergeten dat Microsoft support geeft op de software die ze verspreiden...
          - Als in de loop der tijden een leverancier op de proppen komt met een bijkomende browser, dan kan die Microsoft terug voor de rechter dagen, omdat hun software niet meegeleverd is, en Microsoft dus terug zorgt voor concurrentievervalsing.
          Last edited by polleke_cgc; 22 januari 2009, 00:17.
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Microsoft heeft ook Netscape de dieperik ingeholpen he...
            Klopt volledig in dit geval maar nu zijn de rollen even gekeerd ... MS en IE is er ondertussen al heel lang en er zijn nieuwe browsers bijgekomen die het roer willen overnemen.
            Ik zou aan de mannen van Firefox en dergelijke zeggen ... ontwikkel een goed OS waar jullie browser geïntegreerd is en probeer het aan de man te brengen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Klopt volledig in dit geval maar nu zijn de rollen even gekeerd ... MS en IE is er ondertussen al heel lang en er zijn nieuwe browsers bijgekomen die het roer willen overnemen.
              Ik zou aan de mannen van Firefox en dergelijke zeggen ... ontwikkel een goed OS waar jullie browser geïntegreerd is en probeer het aan de man te brengen.
              Mee opletten he: Nelie ligt op de loer
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Firefox is geïntegreerd in linux...
                Matthiasgybels.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karpie Bekijk bericht
                  Moet EU dat dan niet tegenhouden?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karpie Bekijk bericht
                    bah ja .. net zo goed geintegreerd als elke andere Linux applicatie ..

Comment

nee, want linux heeft geen machtspositie. Hetzelfde geldt voor apple. MS zijn de grootste op het vlak van OS, en gebruiken die machtspositie om de grootste te worden op elk vlak. En net dat mag niet vanuit het Europese mededingingsrecht.

Comment

Moet je dan volgens Europa éérst een browser afzonderlijk kopen in een winkel om op internet te kunnen . Goed nieuws voor Apple als Windows in de toekomst zonder browser op de markt komt .

Comment

Volgens mij moeten de regels gewoon voor iedereen gelijk zijn.
                          Vanaf wanneer heb je trouwens een monopolie ? En van wanneer ben je dat monopolie terug kwijt ? Is 80 % marktaandeel trouwens voldoende voor een monopolie ?
                          Volgens mij is een monopolie 100%.
                          Groeten,

Polleke

Comment

Man, ze blazen in Europa warm en koud tegelijk ... voor wat moest Van Quickenborne daar overlaatst zijn verbod op koppelverkoop terug inslikken op last van die Europese klooiers ?
                            Die Europese sukkels weten de helft van den tijd niet eens goed waarover ze aan 't bakkeleien zijn, laat staan dat ze 't al begrijpen .. maar gvd er zijn toch wel belangrijkere dingen op de sporen te zetten op Europees vlak dan een verbod op de geuze en de camenbert gebaseerd op debiele gezondheidsrisicos zeker ?

Comment

Hmm, Hmm, Safari zit ook standaard bij OS X.
                              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Working...
                              X