Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nuttige Vista Sidebar applicaties?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nuttige Vista Sidebar applicaties?

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Wat verdwijnt?
    sorry voor de onduidelijkheid, de gadgets natuurlijk
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
      Beter nog, 2 identieke kaarten, 't zijn wel maar 20" schermen en 1x 32" televisie in native resolutie. als ik lightroom of photoshop open verdwijnen ze automatisch.

Ik kan nog 1 digitaal en 2 analoge beeldschermen extra aansluiten...
      Ach ja dat is ook waar...
      (even vergeten )

Maar hoe plaats je 2 kaarten op het moederbord?
      SLI en crossfire ken ik wel maar dat zal het wel niet zijn zeker?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

OT: Leonidas, met het gratis "displayfusion" kun je 1 achtergrond voor 2 schermen instellen. Best leuk tooltje, bijvoorbeeld als je van pano's houdt.

Ik heb de sidebar meestal wel aan staan. Mailchecker, klok, weer, miniradio, minitv, sysmonitor, dat soort dingen. En inderdaad, het scheelt wel in geheugengebruik, maar als je genoeg hebt, maakt dat niet uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
          Maar dat verlies heb ik goed gemaakt met de automatische indexering uit te schakelen, en wat andere grafische tielantijntjes.
          Zo gebruik ik al een tijdje geen virusscanner meer. Voor de rest alles standaard. Bevalt prima...

sorry voor de onduidelijkheid, de gadgets natuurlijk
          Ah, ik was al bang voor je schermen. Bij mij verdwijnen de gadgets ook. Naar de achtergrond.

Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
          OT: Leonidas, met het gratis "displayfusion" kun je 1 achtergrond voor 2 schermen instellen. Best leuk tooltje, bijvoorbeeld als je van pano's houdt.
          Bedankt, ik ga eens kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Maar hoe plaats je 2 kaarten op het moederbord?
            SLI en crossfire ken ik wel maar dat zal het wel niet zijn zeker?
            SLI en crossfire = gamer-toestanden

hier heb je niets aan als je computer niet continu héél zware 3d berekeningen moet uitvoeren in hoge resolutie (dan neemt elke kaart een deel van het beeld voor zijn rekening), dus je gebruikt meerdere vga kaarten voor 1 scherm aan te sturen

Echter voor meerdere schermen aan te sluiten doe je het omgekeerde, twee kaarten die elk minstens 1 scherm aanspreken... de kaarten werken onderling niet samen om te berekenen wat er op alle beelden moet komen, maar 1 kaart berekend de monitors die op die kaart aangesloten zijn.

Aangezien ik geen (zware) games speel, maakt het voor mij dus niet uit
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Wat ik een super handige plugin vind, is de AppLauncher. Een soort Quicklaunch, maar dan in de Sidebar. Ik heb er mijn 20 meest gebruikte applicaties in gestoken en kan zo altijd snel mijn applicaties terugvinden.

Sinds Windows 2000 plaats ik zo mijn Quicklaunch als "Sidebar", ondertussen is dat toch al dik 7 jaar geleden

Ik heb er ook een klokje en foto-slideshow insteken, maar dat is meer voor de fun
              ---
              Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
              http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

ik gebruik de quicklaunch daarvoor, maar de taak balk staat wel bovenaan bij mij.
                Zo komt deze over de titlebar van het actieve window (wat eigenlijk geen functie heeft en anders verloren ruimte is.)

ff wennen, maar best practisch als je het gewoon bent (en ergerlijk voor andere mensen )

j.
                Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                Sinds Windows 2000 plaats ik zo mijn Quicklaunch als "Sidebar", ondertussen is dat toch al dik 7 jaar geleden
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                  Sidebar op de laptop:
                  Een klok, het weerbericht, een fotoshow en de allerhandigste, een knop om de laptop af te zetten. Onwaarschijnlijk hoe ver weg ze die shut down knop hebben gestoken in Vista.
                  Ik heb de knop afsluiten er bij gestoken, maar telken ik nu op afsluiten druk is de applicatie ook verdwenen, enig idee wat ik verkeerd doe?
                  (Weerbericht-klok- en hopelijk de off knop )
                  Canon Powershot G3

Comment

Op mijn pc hier op't werk is't idem, alles uit en de droge XP stijl zonder gadgets...

Nu heb ik sinds vorig weekend thuis echter een quadcore i7 met 6gb ram heb staan en maken die gadgets echt niets meer uit, en zoek ik uit of er ook echt nuttige bestaan
                    Laat gadgets nu één van de zaken weinige zijn die ik als echte "winst" beschouw onder Vista.
                    Op mijn notebook heb ik Vista vervangen door XP en met de prestatiewinst van de "slankere" XP heb ik ook daar gadgets geïnstalleerd. ze werken wel niet allemaal onder XP.
                    Nuttig vindt ik: de kalender, een gadget die mij toont wie er online is van mijn Skype contacten, de klok en het weer in New York ( waar mijn zoon verblijft), een "afteller" naar een komende gebeurtenis.
                    Op mijn dektop onder Vista komen daar nog bij: wie online is van mijn MSN contacten, een gadget die me de momentele euro-dollar koers opgeeft.

Zo zie ik dat het momenteel -6° is in New York en dat John Smith uit Nieuw Zeeland online is op Skype....

Maar van de standaard gadgets in Vista vind ik het overgrote deel nutteloze "spielereitjes".
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Maar van de standaard gadgets in Vista vind ik het overgrote deel nutteloze "spielereitjes".
                      Spiegeleitjes?

De 'Yahoo Widgets' kan je gebruiken XP.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Working...
                      X