Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CD's onleesbaar maken ......!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: CD's onleesbaar maken ......!

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
    met een mes er 4 GROTE krassen opzetten, als ik ne cd in de vuilbak gooi maar iets persoonlijk staat er toch nooit op )
    Doe dit dan wel langs de kant van de label hé ... de onderkant heeft niet veel zin. Die kan je nog steeds recupereren als je niet dwars door de laag zit.

Als je een CD in twee breekt, dan is die zeker onbruikbaar.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      ACME TNT

Wile E. Coyote

Microgolf daar niet zo geschikt voor hoor, gewoon verzamelen en als de oven ooit eens aanstaat met pot en al instoppen
      Komt een mooi DIK cd'tje uit dan

Comment

Gewoon met een viltstift op schrijven 'The best of Sam Gooris', niemand gaat die willen in een computer steken...

Comment

in tegenstelling, vermits de meeste mensen de leeskant zo clean mogelijk houden kan je beter de voorkant waar de reflectie laag zit beschadigen...
          gewoon met 'n stanleymesje of gewone schroevendraaier 'n deftig kruis op trekken....gegarandeerd onbruikbaar
          begin wel vanuit 't gaatje, want daar staat de bestandsindeling/fat op.

edit: verdomme, verseg z'n reply niet gelezen....maar 't is idd zo dat de reflectiekant veel delicater is als de leeskant...
          vroeger kende ik iemand die met 'n graveermachine al zijn cd's wou personaliseren....jawadde, hij heeft ze allemaal in de vuilbak kunnen gooien...
          Last edited by w00ha; 20 januari 2009, 12:07.

Comment

.. en ik wil een CD terug leesbaar maken .. niet omgekeerd .. wat nu ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              .. en ik wil een CD terug leesbaar maken .. niet omgekeerd .. wat nu ?
              als je geen eigen copy hebt gemaakt, wat legaal is.....terug het origineel kopen

ff ter info, welke leesfouten krijg je en in welke toestand is het origineel...er bestaan immers talrijke trukjes om evt te herstellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                als je geen eigen copy hebt gemaakt, wat legaal is.....terug het origineel kopen

ff ter info, welke leesfouten krijg je en in welke toestand is het origineel...er bestaan immers talrijke trukjes om evt te herstellen.
                OT ...
                de vraag was helaas eerder hypothetisch .. een CD met belangrijke studieinformatie (enkel data, geen programmas), ontvangen uit het buitenland bleek voor 45% onleesbaare bestanden te bevatten alhoewel vreemd genoeg er niets fout is aan de directory structuren en een readability test (surface scan) raporteert 'no reading errors' .. isobuster en badcopy er op losgelaten maar 't is boter aan de galg .. de bestanden zijn 100% unrecoverable ..
                als je nog iets efficienters weet hou ik mij aanbevolen want een nieuwe kopij aanvragen is waarschijnlijk "a job from hell"

Comment

Working...
                X