Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet Mobile

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet Mobile

Even polsen als er hier mensen zijn die een GSM-abonnement hebben bij Telenet, en wat de tevredenheid daarvan is, zowel qua service als qua kostprijs.
    Zelf ben ik al 10 jaar Proximus-gebruiker, maar 'k vond m'n laatste facturen toch behoorlijk hoog in vergelijking met het weinige bellen en sms'en.

Even aan toevoegen: voor m'n internet ben ik al Telenetklant.

Mvg,
    Frederic

Re: Telenet Mobile

daar kunde alleen maar mee bellen .. ik gebruik mijn sim meer om te surfen dan te bellen .. dus voor mij geen teleslet in m'n simslot

Comment

Telenet Mobile maakt gebruik van het Mobistar netwerk.
      Dus wat netwerk betreft zit je even goed als een Mobistar klant maar wat service betreft zit je op een lager niveau ... er zijn minder mogelijkheden dat ze toelaten en dit komt mede door het feit dat je geen abonnement betaalt en ze dus wat willen recupereren.
      Als het is om gewoon af en toe eens (weinig dus) te bellen zit je goed, bel je veel dan ben je er minder goed mee af.
      Ik zit zelf met alles bij Telenet behalve met de GSM ... geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt dit te doen. Specifieke aanbiedingen zoals je bij Mobistar hebt kan je niet krijgen bij Telenet.
      Maar ja, iedereen zijn situatie is anders ... je moet zien wat je echt nodig hebt.
      Last edited by VerSeg; 18 januari 2009, 00:06.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
        daar kunde alleen maar mee bellen ..
        Dat is ook m'n bedoeling

Mvg,
        Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Telenet Mobile maakt gebruik van het Mobistar netwerk.
          Dus wat netwerk betreft zit je even goed als een Mobistar klant maar wat service betreft zit je op een lager niveau ... er zijn minder mogelijkheden dat ze toelaten en dit komt mede door het feit dat je geen abonnement betaalt en ze dus wat willen recupereren.
          Als het is om gewoon af en toe eens (weinig dus) te bellen zit je goed, bel je veel dan ben je er minder goed mee af.
          Ik zit zelf met alles bij Telenet behalve met de GSM ... geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt dit te doen. Specifieke aanbiedingen zoals je bij Mobistar hebt kan je niet krijgen bij Telenet.
          Oei, dat wist ik niet... Maar mobistar spreekt me sowieso niet aan. 'k hoor teveel klachten van vrienden die Proximus waren, overstapten naar Mobistar en zo snel weer naar Proximus gingen omdat de verbinding soms alles behalve was...

'k zoek gewoon een betaalbaarder alternatief voor Proximus.
          Op m'n laatste factuur betaalde ik voor 199 min bellen (waarvan 50% in de daluren) en 80 smsjes zomaar eventjes 54 euro...

De factuur daarvoor: 7 min gebeld tijdens de daluren nèt over de grens: 7.50 euro...

Mvg,
          Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
            'k zoek gewoon een betaalbaarder alternatief voor Proximus.
            Op m'n laatste factuur betaalde ik voor 199 min bellen (waarvan 50% in de daluren) en 80 smsjes zomaar eventjes 54 euro...
            De factuur daarvoor: 7 min gebeld tijdens de daluren nèt over de grens: 7.50 euro...
            Zou Telenet Mobile goedkoper uitkomen? Even vergelijken.
            Telenet Mobile heeft geen piek- en daltarieven. Hiervoor geldt een standaardtarief. Of je nu overdag, 's avonds of in het weekend belt of een sms verstuurt, het tarief is altijd hetzelfde, elke dag van het jaar, de klok rond.
            Activering sim-kaart (per kaart) € 5,00
            Naar mobiel (per minuut) € 0,20
            Naar vast (per minuut) € 0,15
            SMS versturen € 0,15
            Klantendienst bellen : Met je gsm in België (per minuut) € 0,15
            Data : Vanuit het binnenland (per MB) € 2,50
            MMS : versturen € 0,25

Met dit tarief :
            80 SMS = 12€
            199 minuten bellen (indien 100% naar GSM) = 39,8€
            Totaal : 51,80€

Uw 7 minuten vanuit het buitenland = 3,85€

Hierbij komen geen abonnementskosten. Ik weet niet of je die nu wel hebt (vermoedelijk niet).
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Totaal : 51,80€

Uw 7 minuten vanuit het buitenland = 3,85€

Hierbij komen geen abonnementskosten. Ik weet niet of je die nu wel hebt (vermoedelijk niet).
              't verschil is inderdaad te verwaarlozen... + dat ik nu gratis naar de klantendienst bel en nog punten spaar bij Proxiclub.
              Ik betaal wel degelijk abonnement, maar dat zat inbegrepen in m'n totaal factuurbedrag.

Naar 't buitenland is inderdaad iets duurder bij PM, maar zoveel bel ik die vrienden ook niet. 't meeste contact gaat via mail.

'k zal dan maar blijven waar ik ben, vrees ik. Ofwel even laten uitrekenen als via een pay&go-kaart voor mijn belgedrag goedkoper zou uitvallen.

Alvast bedankt voor de waardevolle reply!

Mvg,
              Frederic

Comment

Er zijn nog wat andere formules maar dan zit je ook weer met een vaste maandelijkse kost erbij ...persoonlijk zou ik het niet doen (mijn mening hé).
                Iemand dat maar 5 minuten belt per maand die moet daar natuurlijk niet veel mee inzitten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Mijn vrouw heeft een Telenet SIm kaart.
                  Je betaalt daarmee enkel voor de gesprekken en SMS berichtjes.
                  Zolang je weinig belt is dit OK, en je moet geen pay en go kaarten kopen of bijladen.
                  En als je niet belt betaal je niks. (enkel voor Telenet klanten, maar als ik niet bij Telenet zat, dan zou ik het ook niet doen.)

Om minder te betalen moet je gewoon de klantendienst van Proximus bellen, ze zijn dan verplicht om je de goedkoopste formule aan te bieden.
                  Toen ik bij Telenet belde en vroeg of mijn 'Anytime' 24h nog zin had, zeiden ze me dat ik in de laatste 6 maanden maar één keer beter af zou zijn geweest. En toen heb ik ze laten schrappen.

Comment

www.simyo.be.

Onklopbaar als je regelmatig al eens naar een vaste lijn belt. (5 cent per minuut).
                    Eén enkel tarief, dus niet eerst een doctoraat halen om uit de tarievenjungle van bv. Mobistar uit te geraken.
                    Wel alles via internet te regelen.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                    X