Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's Dakar 2009

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's Dakar 2009

    Wat een mooie streek ginds..

    Zitten juweeltjes tussen:





    Kennis van mij doet voor de eerste maal mee en tot op heden nog steeds in koers (nr. 219).
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

  • #2
    Re: Foto's Dakar 2009

    .. enkel spijtig dat ze daar nu waardevolle plantenbiotopen grondig naar de kl....n aan het rijden zijn "for a fistfull of dollars" ... gezien de eco druk die er nu al op deze gebieden rust ivm oa klimaatswijziging herstelt de natuur zich daar waarschijnlijk nooit meer ... Dakar ? een gesofistikeerde vorm van modern barbarisme gefueld met veel geld voor een stel hersendoden .. och arme .. ik stel voor dat ze de volgende in Somalie houden, we zullen de lokale bewoners op tijd van het nodige moderne materiaal voorzien via een Belgisch, ministerieel goedgekeurd, exportplan "aan derden" !

    Comment


    • #3
      Re: Foto's Dakar 2009

      Regulus,

      Mijn oprechte dank om dit standpunt in te nemen en het ook te durven zeggen.

      Dat ze in hunnen eigen zandbak gaan rijden. Gewoon grote kinderen met teveel geld zijn het. Respect aan de bij die die piloot zijn oog een beurt gaf.
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        Re: Foto's Dakar 2009

        Ik ben bijzonder pissig over deze situatie omdat ik, als bewust succulentenliefhebber, dit gebied redelijk goed ken (zonder er zelf geweest te zijn, helaas, maar ik heb er duizenden standplaatsfotos van gezien en anderen die er wel waren brengen nauwgezet verslag uit !) en die biotopen zijn bijzonder kwetsbaar gezien hun uitzonderlijke geografische en klimatologische condities. Sinds 15-20 jaar hebben bezoekers (zeg maar "ontdekkingsreizigers") reeds vastgesteld dat de klimatologische omstandigheden zo drastisch veranderd zijn dat ganse populaties planten aan het uitsterven zijn .. en nu komen daar een stelletje idioten, niet geremd door enige vorm van kennis of verstand, een beetje doorrazen met de meest geavanceerde "ploegen" kwestie van daar alles eens goed om te woelen .. als ze echt een kick willen laat ze dan benji springen met een te lange elastiek .. djeezes dat ik pissig ben dat moogt ge aannemen !!!!

        Comment


        • #5
          Re: Foto's Dakar 2009

          iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen!!!!!!!!! ( moest het enkel voor liefhebbers van cactussen zijn het zou hier een droge stoffige boel zijn)
          Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

          Comment


          • #6
            Re: Foto's Dakar 2009

            Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
            iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen!!!!!!!!! ( moest het enkel voor liefhebbers van cactussen zijn het zou hier een droge stoffige boel zijn)
            ROTFL !
            Juist ja .. en dat wil zeggen dat ge er maar de zot mee moet houden op een kompleet geschifte en nutteloze manier ?
            Cute .. doe maar naar de kl.... morgen maken we wel een nieuwe ...
            hopelijk hebt ge geen kinderen want 't is maar zeer de vraag wat ge die gaat nalaten ... buiten de autowrakken en 't oud ijzer van den Dakar natuurlijk ..
            sjonge sjonge ...De huidige kortzichtigheid van JMDP blijft mij heden ten dage kompleet verbluffen ..

            ... enfin als ge zo nog wat verder bezig blijft gaat ge eens zien in wat een stoffige boel ge gaat moeten leven en ge gaat geen "zuivere lucht" (of water) meer moeten gaan kopen op een ander, er zal er geen meer zijn .. tenzij voor veel harde €€€ ... djeezes

            Comment


            • #7
              Re: Foto's Dakar 2009

              Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
              ...en de wereld is van iedereen!!!!!!!!!
              Klopt!

              Niet alleen van de mens. Maar ook van alle levende wezens bvb.

              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #8
                Re: Foto's Dakar 2009

                Hij is er..

                Een gewone metser in het dagelijkse leven, die keihard moet werken voor zijn brood, maar vandaag eerste Belg en een droom verwezenlijkt.

                Ben er best trots op!
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's Dakar 2009

                  Moesten ze mij nu maar eens een hoopje dollars geven voor de aankoop van zo'n prachtige rally bike. Ik zou er met veel plezier cactussen kapot gaan rijden hoor
                  Canon 5DII, 17-40 L F4, 70-200 F4, Sigma 50mm 1.4, 580EXII, Kenko 1.4x Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's Dakar 2009

                    Het comment heeft weinig met de foto's te maken, en als we dan toch bezig zijn becijfer de schade eens die 1OO.OOOden en meer iedere week toebrengen om plus min. één uur en 15min een stel voor een few dollars achter een bal te zien lopen, en zo kunnen we nog eindeloos doorgaan,
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's Dakar 2009

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      .. enkel spijtig dat ze daar nu waardevolle plantenbiotopen grondig naar de kl....n aan het rijden zijn "for a fistfull of dollars" ... gezien de eco druk die er nu al op deze gebieden rust ivm oa klimaatswijziging herstelt de natuur zich daar waarschijnlijk nooit meer ... Dakar ? een gesofistikeerde vorm van modern barbarisme gefueld met veel geld voor een stel hersendoden .. och arme .. ik stel voor dat ze de volgende in Somalie houden, we zullen de lokale bewoners op tijd van het nodige moderne materiaal voorzien via een Belgisch, ministerieel goedgekeurd, exportplan "aan derden" !
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                      Dat ze in hunnen eigen zandbak gaan rijden. Gewoon grote kinderen met teveel geld zijn het. Respect aan de bij die die piloot zijn oog een beurt gaf.
                      Yeaaah !!
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's Dakar 2009

                        idd soms zalige foto's.
                        13-19-20-23-27-28-29 vindt wel ferm de moeite
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's Dakar 2009

                          Hier nog enkele zeer mooie plaatjes van de Dakar 2010

                          Canon 5DII, 17-40 L F4, 70-200 F4, Sigma 50mm 1.4, 580EXII, Kenko 1.4x Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's Dakar 2009

                            Oorspronkelijk geplaatst door Olivier °o° Bekijk bericht
                            Hier nog enkele zeer mooie plaatjes van de Dakar 2010

                            http://www.boston.com/bigpicture/201...ally_2010.html
                            Inderdaad en wij maar softie plaatjes schieten,mooi, mooi, en dan eentje waar ik jakkes zeg en niet om de foto maar om de inhoud is nr 12,
                            https://ggpics.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's Dakar 2009

                              Ja, nummer 12 sprong bij mij ook het meest in het oog
                              Canon 5DII, 17-40 L F4, 70-200 F4, Sigma 50mm 1.4, 580EXII, Kenko 1.4x Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X