Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te Koop: Logo LDD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Te Koop: Logo LDD

Was te verwachten eh.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Dit alles is gewoon een reclamestunt, bedisseld onder dedecker en schamp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Dit alles is gewoon een reclamestunt, bedisseld onder dedecker en schamp.
        Had daar ook al aan gedacht...

Staat weer in het middelpunt van de belangstelling op die manier.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

En Schamp zou nu de 5% comissie aan eBay moeten betalen se.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

In de 12 jaar dat ik werkzaam was in de reklame heeft het altijd geweest dat creaties, ontwerpen, logo's enz... gemaakt door het (een) bureau, eigendom blijven van het bureau, tenzij ook de rechten werden gekocht door de klant.

Vergelijk het een beetje met software, die koop je in de winkel, of op het net en is toch nooit je eigendom, nee want wat je koopt is een "gebruik van de software"

Just my2cents
            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              In de 12 jaar dat ik werkzaam was in de reklame heeft het altijd geweest dat creaties, ontwerpen, logo's enz... gemaakt door het (een) bureau, eigendom blijven van het bureau
              Zou mij verbazen dat dit impliceert dat een reclamebureau dan zomaar een ontwerp of logo dat door een bedrijf in gebruik is mag doorverkopen aan derden. Dat heb ik toch nog nooit gezien .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Zou mij verbazen dat dit impliceert dat een reclamebureau dan zomaar een ontwerp of logo dat door een bedrijf in gebruik is mag doorverkopen aan derden. Dat heb ik toch nog nooit gezien .

Fout ... je kan de rechten op het logo kopen, maar dat is niet begrepen in de ontwikkeling van het logo. Dus je kan eigelijk een logo gebruiken dat wel voor uw firma is gemaakt, maar waar je eigenlijk geen eigenaar van bent. De eigenaar blijft het bureau tot de rechten afgekocht zijn door de firma waarvoor het logo is gemaakt.

Wat nu juist de procedure is als iemand anders het logo koopt kan ik je niet zeggen.
                Maar puur theorie, is het bureau de eigenaar van hun creatie.

MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Fout ... je kan de rechten op het logo kopen, maar dat is niet begrepen in de ontwikkeling van het logo. Dus je kan eigelijk een logo gebruiken dat wel voor uw firma is gemaakt, maar waar je eigenlijk geen eigenaar van bent. De eigenaar blijft het bureau tot de rechten afgekocht zijn door de firma waarvoor het logo is gemaakt.

Wat nu juist de procedure is als iemand anders het logo koopt kan ik je niet zeggen.
                  Maar puur theorie, is het bureau de eigenaar van hun creatie.

MVG, Jeff

Jaja, ik snap wat je wilt zeggen. Maar dat neemt niet weg dat volgens mij zonder rechterlijke tussenkomst het reclamebureau al evenmin het recht heeft om een "logo in gebruik", om het zo te noemen, aan een ander merk te verkopen. Mijn simpel boerenverstand zegt dat dit niet kan. Anders zouden er meerdere merken met een identiek logo kunnen rondlopen.

Comment

Jaja, ik snap wat je wilt zeggen. Maar dat neemt niet weg dat volgens mij zonder rechterlijke tussenkomst het reclamebureau al evenmin het recht heeft om een "logo in gebruik", om het zo te noemen, aan een ander merk te verkopen. Mijn simpel boerenverstand zegt dat dit niet kan. Anders zouden er meerdere merken met een identiek logo kunnen rondlopen.

Ja het zal mierenneuken blijven hé, maar toch is zoiets in de fotografie ook bestaande, voorbeeld jij maakt een foto, dus jij bent eigenaar van dit beeld.
                    Een blad wil het beeld publiceren, ze koopt het beeld voor publicatie de prijs is in functie van de oplage van het blad en voor één uitgave.
                    Dus blijf jij de eigenaar van het beeld, de prijs die betaald is was voor het gebruik van het beeld in een bepaalde publicatie. Tenzij er ook de rechten werden overgedragen en verkocht, dan heeft het beeld een nieuwe eigenaar.

MVG, Jeff

Comment

Ja het zal mierenneuken blijven hé, maar toch is zoiets in de fotografie ook bestaande, voorbeeld jij maakt een foto, dus jij bent eigenaar van dit beeld.
                      Een blad wil het beeld publiceren, ze koopt het beeld voor publicatie de prijs is in functie van de oplage van het blad en voor één uitgave.
                      Dus blijf jij de eigenaar van het beeld, de prijs die betaald is was voor het gebruik van het beeld in een bepaalde publicatie. Tenzij er ook de rechten werden overgedragen en verkocht, dan heeft het beeld een nieuwe eigenaar.

MVG, Jeff
                      Jamaar, da's niét 't zelfde hé. Dit gaat hier over een logo van een bedrijf, niet over een fotootje in een magazine.

Comment

Jamaar, da's niét 't zelfde hé. Dit gaat hier over een logo van een bedrijf, niet over een fotootje in een magazine.
                        welja, er zijn vele mensen die hetzelfde denken ivm fotografisch werk. foto betalen = alle rechten krijgen
                        "hoezo, ik krijg 'mijn' negatieven niet? ik betaal er toch voor?"

die auteurswet stelt anders wél duidelijk dat contracten volledig moeten worden opgesteld voor de licentie/overdracht van vermogensrechten.
                        het kan dus best zijn dat een bedrijf niet veel wil betalen en dan maar een beperkte licentie krijgt ipv een volledige overdracht van de vermogensrechten
                        foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
                        X