Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'k Voel me zééér triest.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 'k Voel me zééér triest.....

en ongelukkig als ik eraan denk dat er op dit moment miljoenen insecten sterven van de kou.
    Wat gaat er nog overblijven voor ons...macrofotografen?
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Re: 'k Voel me zééér triest.....

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
    en ongelukkig als ik eraan denk dat er op dit moment miljoenen insecten sterven van de kou. Wat gaat er nog overblijven voor ons...macrofotografen?
    Minder last van de muggen aan de visvijver.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Minder last van de muggen aan de visvijver.
      Liever aan de visvijver dan in mijn slaapkamer.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

en ongelukkig als ik eraan denk dat er op dit moment miljoenen insecten sterven van de kou.
        Och niet treuren. boek een reisje naar Alaska en laat je smaakvol opeten door de muggen. Ik verwacht een volledig fotografisch verslag. Men moet zijn grenzen kunnen verleggen vind ik.
        Blij dat die rotbeesten eindelijk eens van de kaart geveegd worden.

-M-
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Blij dat die rotbeesten eindelijk eens van de kaart geveegd worden.

-M-
          "If we and the rest of the backboned animals were to disappear overnight, the rest of the world would get on pretty well. But if they were to disappear, the land's ecosystems would collapse. The soil would lose its fertility. Many of the plants would no longer be pollinated. Lots of animals, amphibians, reptiles, birds, mammals would have nothing to eat. And our fields and pastures would be covered with dung and carrion. These small creatures are within a few inches of our feet, wherever we go on land - but often, they're disregarded. We would do very well to remember them."

Sir David Attenborough
          Mvg Tim

Comment

Haha, voor de ene is het een jammere zaak en voor de andere niet. Vele insecten zullen toch wel overleven denk ik...dus kop op er zullen nog wel vele beesjes zijn om te fotograferen!

Voor ons hier aan de westkust van Canada Canada is het een goede zaak als wij voor een tijdje zulk koud weer krijgen. Wij hadden half december zo'n koude temperaturen van rond de -15 's nachts en -7 graden overdag, dit heeft een goede week tot 10 dagen geduurt. Hopelijk is dit genoeg om van de Mountain Pine Beetle af te geraken. Dit is namelijk een kleine kever die hier alle naaldbomen aantast en vernietigt. In plaats van mooie groene wouden zie je groene wouden gemixt met bruin-rode wouden. In het midden van de zomer ziet het eruit alsof het herfst is omdat die bruin-rode bomen allemaal aangetaste zijn of dood zijn. En dat vind ik een hele triestige zaak. Het is een echte epidemie aan het worden, dus hopelijk heeft die koude wat afgedaan. Zo, dat is genoeg les over British Columbia, Canada voor vandaag en natuurlijk hoort er een foto bij.

De bruinige rode vlekken in deze foto zijn allemaal aangetaste/dode bomen (je kan zien dat het ver verspreidt is), dit is een foto die ik genomen heb in de zomer van 2008:

Groetjes uit Canada,
            Ann

PS: Voor een artikel (in het Nederlands) over deze kever kan je hier eens kijken: http://www.twanetwerk.nl/default.ashx?DocumentId=10852 en ik heb ook nog een artikel gevonden van het Nieuwsblad: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=g1417lj0s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
              Dit is namelijk een kleine kever die hier alle naaldbomen aantast en vernietigt.
              Precies ook redelijk veel.
              Hebben hetzelfde effect in onze haag van coniferen (Leylandi) ... die rode spin zuigt alles leeg en de rosse plekken zijn definitief dood. Heel vervelend als die vlekken redelijk groot worden ... sommigen zijn al enkele viekante meter groot.
              Een echt koude winterperiode is het enige natuurlijke middel dat kan helpen, dus daar is het goed voor.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

De insecten die hier thuis horen, die kunnen normaalgezien wel tegen deze temperaturen.

Ik weet niet of er hier ooit iemand tijdens de zomermaanden naar scandinavie is geweest (waarschijnlijk wel), maar ik kan je verzekeren dat muggen helemaal geen problemen hebben met een heel strenge winter...
                Als je daar in sommige streken rondloopt zonder je in te smeren met een insectenwerend middel, dan zie je zwart van de muggen (en een paar minuten later sta je vol bulten).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

@ Ann75, wij hebben hier in Mol de temperaturen geklopt hoor.
                  Vanacht was het -18°C en nu valt er lichtjes sneeuw.
                  Prachtige foto trouwens.
                  Ene @ TS, ga eens naar de Masuren in Polen, dan ga je je in de 7de hemel wanen.
                  Pertang, is het daar in de winter nogal wat kouder dan hier se.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Denk dat ze er best tegen kunnen. Integendeel zelfs, heb zo een vermoeden dat het hun wel eens deugd zou kunnen doen. 't Zijn de zachte winters die zorgen voor te vroeg uitkomende insecten die dan verzwakt de zomer ingaan. Ik vrees meer voor ons ijsvogel bestand, die hebben er meer last van.

Comment

triest.........over de daklozen met dit weer, ja, en voor sommigen is het dan weer uitkijken naar de elfstedentocht....'t is maar hoe je bekijkt, maar voor insecten
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        triest.........over de daklozen met dit weer, ja,
                        Niemand houdt je tegen om er een paar in huis te halen hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Denk dat ze er best tegen kunnen. Integendeel zelfs, heb zo een vermoeden dat het hun wel eens deugd zou kunnen doen. 't Zijn de zachte winters die zorgen voor te vroeg uitkomende insecten die dan verzwakt de zomer ingaan. Ik vrees meer voor ons ijsvogel bestand, die hebben er meer last van.
                          waar komt de naam ijsvogel dan vandaan!!
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Eindelijk eens een grote kuis in al die "bastards" die mijn sierplanten opvreten !!

Comment

zelfs kakkerlakken overleven nucleaire straling dus zal er altijd wel iets overblijven
                              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Working...
                              X