Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M n m

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: M n m

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    En hoe leer jij nieuwe muziek kennen als je nooit naar de radio luistert?
    Door massa's internet-streams misschien ?
    Of door plaatjes (of cd's) te kopen via Itunes of in de platenzaak ?

Hangt allemaal af van wat je smaak is natuurlijk en eerlijk gezegd heb ik via de radio
    nog niet veel nieuwe muziek leren kennen waarvan ik vanachterover val...

Maar ik heb dan ook nogal nen "aparte" smaak

Waar ik vooral een hekel aan heb is dat ze tot 4x per dag dezelfde liedjes door je strot rammen (na 2 dagen ben je ze dan al beu, ook al zijn het mooie liedjes).

En dat geldt voor praktisch alle bekende zenders, ook voor StuBru
    En weten dat er wereldwijd zoveel talent aan te horen is maakt dat dubbel frustrerend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
      Door massa's internet-streams misschien ?
      Of door plaatjes (of cd's) te kopen via Itunes of in de platenzaak ?
      Ok, da's er ook een deel van natuurlijk. BTW, ken je Luisterpaal van de VPRO?

Toch komt een groot deel van mijn collectie rechtstreeks of onrechtstreeks van de radio en dan vooral van het hierboven reeds aangehaalde Duyster. Door dan te zoeken op Internet leer je uiteraard andere dingen kennen.

Maar de echte "popsongs" die ze 5 keer per dag spelen koop ik ook niet hoor. Niets irritanter dan grijsgedraaide nummers.

Comment

Van tijd tot tijd ben ik ook wel eens een zaag die "vroeger was het beter" roept. De ochtend met Peter Peter Peter... (ik ben zijne naam kwijt, diepe warme stem, en kwa gezicht een man met een baard), daarna Bert Geenen. Geen idee meer hou die zijn programma's precies heetten, maar ik heb er toch nog flarden van goede herinneringen aan.

Maar tegenwoordig is het toch niet zoooo slecht???? Muzikaal kom je op de vijf zenders samen al een virj groot spectrum van de hedendaagse muziek, en ook wel een greep uit de recente muziekgeschiedenis tegen. Er zitten heel wat presentatoren op de vijf zenders die ik absoluut niet horen kan, maar op de verschillende zenders zitten ook stuk voor stuk rasechte vakmensen. De een al wat 'aanweziger' dan de andere. MNM is zo ook heel wat meer als alleen Peter van de Veire, hoor. Karolien Debecker die je vlak na hem hoort... heerlijke radio (maar jammer genoeg niet mijn muziek).

Muziek ontdekken door naar massa's internet-streams te luisteren, daar heb ik het geduld niet voor, en internet-radio geeft me ook lang niet hetzelfde gevoel als echte radio.

Comment

En hoe leer jij nieuwe muziek kennen als je nooit naar de radio luistert?
          Mag ik ook antwoorden...? Door nooit m'n muziek in ketens te gaan kopen waar de verkopers geen moeilijkere muziek kennen dan Britney Spears en consoorten.
          Ik koop m'n CD's in een kleine cd-winkel waar de uitbater zelf enorme muziekliefhebber is en er ongelooflijk veel van kent
          'k zal zelfs meer zeggen: klanten die sommige populaire cd's willen moeten die zelfs bestellen mét voorschot, anders krijgt hij het té moeilijk verkocht.
          Die man weet de smaak van de meeste van z'n vaste klanten en weet me telkens ik binnenkom iets nieuws te presenteren. 't smaakt me niet altijd, maar 'k ben er al dikwijls buitengewandeld met pareltjes die ik -zelfs mocht ik 24/24u radio luisteren- nooit gekend zou hebben

Mvg,
          Frederic

Comment

Waar ik vooral een hekel aan heb is dat ze tot 4x per dag dezelfde liedjes door je strot rammen (na 2 dagen ben je ze dan al beu, ook al zijn het mooie liedjes).

En dat geldt voor praktisch alle bekende zenders, ook voor StuBru
            En weten dat er wereldwijd zoveel talent aan te horen is maakt dat dubbel frustrerend
            Bij StuBru mag een nummer maximaal 3x per dag geprogrammeerd worden
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
              Mag ik ook antwoorden...? Door nooit m'n muziek in ketens te gaan kopen waar de verkopers geen moeilijkere muziek kennen dan Britney Spears en consoorten.
              Ik koop m'n CD's in een kleine cd-winkel waar de uitbater zelf enorme muziekliefhebber is en er ongelooflijk veel van kent
              'k zal zelfs meer zeggen: klanten die sommige populaire cd's willen moeten die zelfs bestellen mét voorschot, anders krijgt hij het té moeilijk verkocht.
              Die man weet de smaak van de meeste van z'n vaste klanten en weet me telkens ik binnenkom iets nieuws te presenteren. 't smaakt me niet altijd, maar 'k ben er al dikwijls buitengewandeld met pareltjes die ik -zelfs mocht ik 24/24u radio luisteren- nooit gekend zou hebben

Mvg,
              Frederic
              Jamaar... ik zit op de tip van m'n stoel maar 't belangrijkste komt niet... WELKE winkel is dat? En vooral, heeft die ook vinyl?

Comment

Jamaar... ik zit op de tip van m'n stoel maar 't belangrijkste komt niet... WELKE winkel is dat? En vooral, heeft die ook vinyl?
                Je kunt van die tip van je stoel komen voor er ongelukken van komen
                Die winkel is Compact Center, gelegen langs de Vindictivelaan (grote baan langs het Mercatordok, vlak naast het College) te Oostende; ze hebben ook een vinylkelder, maar dat is meestal Dj-gericht. Elke CD is ook op vinyl te bestellen binnen redelijke leveringstermijn.
                Open van di tot zat van 10 tot 19.30, gesloten over de middag.

Mvg,
                Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                  De ochtend met Peter Peter Peter... (ik ben zijne naam kwijt, diepe warme stem, en kwa gezicht een man met een baard)
                  Even helpen: Je hebt het over Peter Verhulst, momenteel presentator van De Topcollectie op Radio 2, elke dag van 13 tot 16u, al is hij momenteel wel in vakantie en vervangen door Herbert Verhaeghe.

Mvg,
                  Frederic

Comment

Je kunt van die tip van je stoel komen voor er ongelukken van komen
                    Die winkel is Compact Center, gelegen langs de Vindictivelaan (grote baan langs het Mercatordok, vlak naast het College) te Oostende; ze hebben ook een vinylkelder, maar dat is meestal Dj-gericht. Elke CD is ook op vinyl te bestellen binnen redelijke leveringstermijn.
                    Open van di tot zat van 10 tot 19.30, gesloten over de middag.

Mvg,
                    Frederic
                    Niet echt bij de deur, toch bedankt. Ik wil meer dingen op vinyl kopen maar heb problemen om er aan te geraken. Als die gast dat kan is dat de trip wel waard. Hij moet natuurlijk in mijn type muziek thuis zijn. Hoe kunnen we dat toetsen? Heeft hij een wesite? Email adres?

Comment

Ok, da's er ook een deel van natuurlijk. BTW, ken je Luisterpaal van de VPRO?
                      Neen, maar ik luister wel regelmatig naar de dj-sets op 3voor12, de luisterpaal had ik nog niet ontdekt, goeie tip thanx, staat momenteel op
                      Ze profileren idd een heel uiteenlopend gamma van alternatieve originele muziek...

Systrum Sistum is een van mijn favoriete streams, maar ge moet er voor zijn hé

Music Man in Gent was mijn vaste platenboer, maar nu is het al een tijdje geleden dat ik er nog eens geweest ben...

20 minuutjes van jouw deur, Hans

Comment

... Systrum Sistum is een van mijn favoriete streams, maar ge moet er voor zijn hé
                        Daar mogen ze wel eens een virusscanner op loslaten.
                        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Music Man in Gent was mijn vaste platenboer, maar nu is het al een tijdje geleden dat ik er nog eens geweest ben...

20 minuutjes van jouw deur, Hans
                          'k kan verkeerd zijn, maar 'k denk niet dat Hans op zoek is naar dance en aanverwanten

Mvg,
                          Frederic

Comment

'k kan verkeerd zijn, maar 'k denk niet dat Hans op zoek is naar dance en aanverwanten
                            Als ik me niet vergis kan je in de MusicMan zowat alles bestellen, maar hetgeen ze in huis hebben is idd elektronisch gericht...
                            Maar daarvoor is het bijlange allemaal geen "dance" zelle

Misschien best eens een mailke doen & wat artiestennamen laten vallen die je op vinyl zoekt..., kost geen moeite hé...

Comment

Als ik me niet vergis kan je in de MusicMan zowat alles bestellen, maar hetgeen ze in huis hebben is idd elektronisch gericht...
                              Dat kan op de meeste plaatsen. 't grootste probleem is dat ze van de muziek die je er wilt bestellen geen beetje kennis van hebben, en je niet kunnen helpen qua raad bij je aankoop...
                              In dance en aanverwante genres kunnen ze dat wel en is het er inderdaad een goede winkel voor. Ging er destijds ook mijn DJ-vinyl kopen, net zoals in de Strictly Dance.

Mvg,
                              Frederic

Comment

Misschien best eens een mailke doen & wat artiestennamen laten vallen die je op vinyl zoekt..., kost geen moeite hé...
                                Dat kan ik doen, maar zoals Frederic zei, ik wil ook een beetje "gevoed" worden hé . Een beetje een menselijk versie van de Genius van iTunes .

Maar inderdaad geen Dance. Zoals ik boven al zei ben ik nogal een Duyster fan maar ben niet beperkt tot dat genre hoor.

Comment

Working...
                                X