Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD importeren in iPod Touch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DVD importeren in iPod Touch

    Blijkbaar ben ik dit jaar braaf geweest, want de Kerstman heeft mij een mooi "speeltje" gebracht nl. een iPod Touch (2de generatie).
    Ik heb dit vernuftig "hebbedingetje" nu al enkele dagen kunnen uittesten en moet zeggen dat het mij wel erg bevalt. Je kan er, behalve muziek beluisteren, veel leuke dingen mee doen, zoals foto's bewaren en bekijken, internetten en e-mailen via WiFi, agenda en contacten beheren, leuke spelletjes mee spelen en nog zoveel meer.

    Een ding heb ik echter nog niet onder de knie (en misschien ook nog niet echt achter gezocht ); het moet nl. ook mogelijk om DVD's te importeren en daarna de film of video op de iPod Touch te bekijken.
    Ik heb ook al begrepen dat ik de DVD blijkbaar eerst naar een ander formaat (MPEG4 ?) moet omzetten voordat ik hem kan importeren.
    Hoe en met welke software doe ik dat het beste en waar kan ik zulk programma vinden?
    Alvast bedankt.
    Jan Akkermans
    (BD1097BE)
    Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

  • #2
    Re: DVD importeren in iPod Touch

    Jan, misschien kan je dit helpen:

    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: DVD importeren in iPod Touch

      Jan,

      Ik doe dit al een heel jaar op mijn ipod touch met dit programma : http://www.magicdvdripper.com

      Snel, goedkoop en zeer eenvoudig in gebruik, je kiest als output "Ipod Touch" en het programma doet de rest, echt een aanrader, je kan trouwens 20 output formaten kiezen, ik heb verschillende programma's getest maar dit kwam er als beste uit, waarschijnlijk zijn er wel gratis alternatieven maar 35$ of ongeveer 25€ is echt niet duur voor dit tooltje waar je echt veel plezier gaat aan beleven. Het programma heeft nog een ander pluspunt, je kan ook een backup maken van je DVD schijfjes, dus 2 vliegen in één klap.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: DVD importeren in iPod Touch

        Francis en Theo, bedankt voor de reacties.

        Dankzij de link van Theo had ik vanochtend reeds HandBrake (versie 0.9.3) gedownload. Dit is een programma met een gemakkelijke GUI interface en voorgedefinieerde presets voor o.a. iPhone & iPod Touch.
        Mijn eerste film staat inmiddels op mijn iPod .
        Wel heb ik gemerkt dat het omzetten van een film van +/- 1u30 toch al snel 45 min in beslag neemt.

        Francis, ik ga nu ook eens de trial van Magic DVD ripper eens downloaden en installeren. Indien dit inderdaad zo handig is als je vertelt en zoveel mogelijkheden biedt is het die 35$ wel waard.

        Wat ik me wel afvraag is voor welk output formaat ik het beste kies. M4V, MP4, MKV, AVI, OGM ....? Voor welke Video Codec ? H.264 (x264), MPEG4 (FFmpeg), MPEG4 (XviD), of VP3 (Theora) ? En voor welke Audio Codec ?AAC, MP3, Vorbis of AC3? En waarom precies?
        Bepaalde formaten zal mijn iPod Touch vermoedelijk niet ondersteunen, maar toch ben ik benieuw naar de verschillen in o.a. kwaliteit, duur van de omzetting, uitwisselbaarheod met andere devices etc.
        Indien ik de preset iPone/iPod Touch aanvink, dan kiest het programma automatisch voor M4V als outputformaat, H,264 als Video Codec en AAC als Audio Codec. Wat zij de voor en nadelen van de diverse formaten ?
        Ik had bijv. als outputbestand voor MP4 gekozen en dat ziet er ook voortreffelijk uit op m'n iPod Touch.
        Jan Akkermans
        (BD1097BE)
        Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: DVD importeren in iPod Touch

          Jan, bij het programma dat ik voorstel kies je gewoon als output : Ipod Touch, deze heeft dan het volgende profiel :

          profile "iPod touch".

          Video type : MP4
          Frame rate : Original
          Volume : Original

          Resolution : 480X272 (Wide Screen)
          : 424X320 (Full Screen)

          Video Codec : MPEG4
          Video Bitrate : 800 Kbps
          Audio Codec : AAC
          Audio Bitrate : 80 Kbps
          Last edited by Franciskine; 4 januari 2009, 13:51.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: DVD importeren in iPod Touch

            Francis,
            Bij HandBrake kan je via "presets" ook kiezen voor omzetting voor o.a. iPod Touch.
            Hij geeft dan dezelfde instellingen die jij opgeeft, behalve de outputfile, die is standaard dan niet MP4, maar M4V.
            Ik heb ze beide instellingen eens geprobeerd met dezelfde DVD.
            Persoonlijk zie ik geen zichtbaar verschil, noch op mijn iPod Touch, noch op het scherm van mijn PC.
            Het verschil dat ik wel gemerkt heb: MP4 neemt ongeveer 1.100 MB in beslag, termijl de M4V-file met helft (550 MB) tevreden is. Anderzijds duurt het converteren naar M4V 50% langer nl. +/- 60 min t.o.v. +/- 40 min voor MP4.
            Mijn (voorlopige) conclusie: als tijd belangrijker is dan schijfruimte, kies voor MP4, indien schijfruimte belanrijker is, kies dan voor M4V.

            Hoe zit het met de converteertijden van MagicDVDripper? Verschillend die erg met hetgeen ik hierboven vermeld ? (Voor een DVD van +/- 1u30)

            ( Mijn systeem: Intel Core2Duo CPU T9300 2.50GHz met 4 GB Ram en als OS Windows Vista Home Premium (SP1); videokaart: NIVIDIA GeForce 8600 M GT)
            Last edited by akkerjan; 4 januari 2009, 16:23.
            Jan Akkermans
            (BD1097BE)
            Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: DVD importeren in iPod Touch

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
              Hoe zit het met de converteertijden van MagicDVDripper? Verschillend die erg met hetgeen ik hierboven vermeld ? (Voor een DVD van +/- 1u30)

              ( Mijn systeem: Intel Core2Duo CPU T9300 2.50GHz met 4 GB Ram en als OS Windows Vista Home Premium (SP1); videokaart: NIVIDIA GeForce 8600 M GT)
              Hier ongeveer 40 min op een Vista Ultimate met een dual core P7350 @ 2.00 Ghz, 4 GB ramgeheugen met Nvidea Gforce 9400M ( Windows op een macbook dus )
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: DVD importeren in iPod Touch

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Hier ongeveer 40 min op een Vista Ultimate met een dual core P7350 @ 2.00 Ghz, 4 GB ramgeheugen met Nvidea Gforce 9400M ( Windows op een macbook dus )
                Dat klopt blijkbaar met mijn bevindingen voor MP4 bestanden.
                Bedankt voor de info Francis.

                Voor wat betreft de bestandsgrootte moet ik toch een correctie aanbrengen. Blijkbaar had ik de eerste keer "large file size" aangevinkt, dat zou speciaal bedoeld zijn voor "Apple TV" .
                Als ik "large file size" niet aanvink, dan ontlopen de MP4 en M4V bestanden elkaar niet veel in grootte (+/- 500.000 kB voor een DVD) en m.i. ook niet in kwaliteit.
                Jan Akkermans
                (BD1097BE)
                Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                Comment

                Working...
                X