Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple Cinema Display 23" (s-ips) te koop wegens incompatibel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Apple Cinema Display 23" (s-ips) te koop wegens incompatibel

Beste allen,

Ik hoop dat deze post niet indruist tegen de forumreglementen, mods lees aub even verder...

Ik dacht daarnet een pracht-koopje gedaan te hebben (en dat is het waarschijnlijk ook):
    bij Saturn in Wilrijk het toonzaalmodel ACD 23" (1920x1200 etc, S-IPS panel) aangeschaft.

Tot mijn grote ontgoocheling blijkt mijn Tecra A9 laptop niet voorzien te zijn van een compatibele aansluiting wegens Intel chipset.

Ik breng de monitor dus eerstdaags terug naar Saturn (omruilgarantie), tenzij iemand hem wil overnemen.
    Ipv 799,- heb ik 299,- voor dit toonzaalmodel betaald.

Wil er iemand hem aan minstens die prijs overnemen, dan graag uw bod via pm.
    (Voor minder dan het aankoopbedrag doe ik het niet, dan gaat hij gewoon terug naar Saturn).

Nogmaals mijn excuus moest het 'ongepast' zijn om dit hier aan te bieden, maar het is en blijft een koopje dat ik het forum niet wil onthouden.

mvg

Jan
    Last edited by JVL; 3 januari 2009, 16:01.

Re: Apple Cinema Display 23" (s-ips) te koop wegens incompatibel

welke verbinding hangt er daar wel aan?

moet toch dvi of een hdmi ingnag hebben?
    of doet apple daar niet aan mee?
    PORTFOLIO: http://www.jangeloen.be
    BLOG: http://www.jangeloen.be/blog

Comment

De monitor heeft een DVI ingang (kabel), da's digitaal.
      De laptop heeft een VGA uitgang, da's analoog.
      Ook de docking station, voorzien v/e DVI connector geeft niks uit op de DVI connector als er in de laptop een Intel grafische chipset zit.

Ik heb het helaas ook maar vandaag ontdekt (je gaat er van uit dat als er een DVI connector op een docking station zit dat die dan ook werkt!).

Als er iemand een oplossing heeft, om de ACD alsnog aan te sluiten: graag.
      't Is echt met heel veel pijn dat ik de ACD terug zal zien vertrekken.

j.

Comment

Voor een tientje koop je een VGA - DVI verbindingsstukje.

Comment

Heb ik uiteraard geprobeerd. Zolang de analoge VGA signalen door dat verbindingsstukje niet op miraculeuze wijze digitaal worden komt er niks uit.

Zo simpel is het helaas niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JVL Bekijk bericht
            De monitor heeft een DVI ingang (kabel), da's digitaal.
            De laptop heeft een VGA uitgang, da's analoog.
            Ook de docking station, voorzien v/e DVI connector geeft niks uit op de DVI connector als er in de laptop een Intel grafische chipset zit.

Ik heb het helaas ook maar vandaag ontdekt (je gaat er van uit dat als er een DVI connector op een docking station zit dat die dan ook werkt!).

Als er iemand een oplossing heeft, om de ACD alsnog aan te sluiten: graag.
            't Is echt met heel veel pijn dat ik de ACD terug zal zien vertrekken.

j.
            Dat is vreemd en heeft niks met de Intel Chipset te maken. Werkt de uitgang wel op je laptop?
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Hmm,

Da's wel erg jammer voor je :/

Ik zou toch eerst nog effe rondsurfen voor die "tussenstukjes", apple store heeft er bvb een hele collectie en desnoods ben ik er zeker van dat je voor die prijs het scherm direct terug verkocht krijgt.
              Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

Comment

Ik kan het mij goed voorstellen dat indien je grafische chip (welke deel uitmaakt van je chipset in jouw geval) nog geen DVI interface ondersteund, de connector op je dockingstation ook niet gaat werken.
                Ik vindt het echter wel raar, aangezien DVI reeds enkele jaren ingeburgerd is zou je al een redelijk oude laptop moeten hebben vooraleer dit niet ondersteund zou zijn.
                Kan je misschien eens het type van je laptop posten, dan kan ik wel ff wat research doen...

Los daarvan, er bestaan mogelijkheden om je VGA uitgang tot een DVI uitgang om te toveren, maar zoals reeds gezegd gaat hier een simpel adapterje niet voldoen.
                De signalen die uit je VGA connector komen zijn analoog, het scherm kan enkel digitale signalen verwerken. Andersom is het overigens een ander verhaal, indien je grafische kaart/chip enkel een DVI uitgang heeft, zal deze WEL zowel analoog als digitaal kunnen uitzenden, en volstaat een simpel adaptertje wel.
                Maar om dus zoals gezegd de conversie van analoog naar digitaal te doen, heb je een actief apparaatje nodig wat de conversie kan doen.
                FF zoekwerk leverde dit op:

De dingen zijn blijkbaar wel vrij duur en het zal waarschijnlijk geen oplossing voor je zijn
                Er zijn er goedkopere maar die ondersteunen maar een resolutie tot max 1600*1200, opletten dus...
                Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                Foto-Alex

Comment

Vyruz slaat de spijker op de kop.

De laptop is een Toshiba Tecra A9, nog geen jaar oud.
                  Video chipset: Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family

Toshiba vermeldt echter slechts 'en stoemelings' de onmogelijkheid om met een A9 die met een Intel grafische chipset is uitgerust een DVI poort aan te sturen... :

Moest er nu op de docking station geen DVI poort gestaan hebben, dan had ik me hier uiteraard niet aan laten 'vangen'. Maar de express port replicator wordt ook voor de A9's gebruikt met een nVidia chipset... achteraf kom je dat dus allemaal te weten

Verschillende mensen hebben me inderdaad al aanbiedingen gedaan, waarvoor ten zeerste dank. Ik hou echter - neem me dat niet kwalijk aub - eea nog enkele dagen in beraad... suggesties om hem op ebay te zetten zijn er ook, heb ik nog geen ervaring mee als verkoper, zal vandaag alles eens rustig bekijken.

mvg

Jan

Comment

Als de portable dergelijk prachtig scherm niet in native resolution 1920*1200 24bits kleuren kan aansturen, 'k zou het scherm niet terug doen, 'k zou de portable te koop zetten.

Tussenstukjes is enkel improviseren, en zelfs mocht het lukken, haal je geen opimaal rendement van dergelijk scherm.
                    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                      Als de portable dergelijk prachtig scherm niet in native resolution 1920*1200 24bits kleuren kan aansturen, 'k zou het scherm niet terug doen, 'k zou de portable te koop zetten.

Tussenstukjes is enkel improviseren, en zelfs mocht het lukken, haal je geen opimaal rendement van dergelijk scherm.
                      Ben volledig akkoord met jdm..
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Andere laptop is op dit moment helaas geen optie.
                        De hardware alternatieven zoals een converter zijn, naast prijzig, inderdaad onzeker van
                        kwaliteit.
                        Ik vrees dat er niks anders opzit dan naar een andere monitor over te stappen met meer aansluitmogelijkheden.

Wel jammer, vroeger (toen de dieren nog spraken) had je docking stations met de mogelijkheid om een grafische kaart in te bouwen. Niet zo in de Toshiba express port replicator.

mvg

Jan

Comment

Koop u een usb grafische kaart ? al weet ik niet hoe zo'n dingen presteren op zo'n resoluties, maar het bestaat dus wel ...

Wide selection of HDMI splitters, switches, adapters, cables and accessories for your home theater. Fast, free shipping and top notch technical support.

Hier staat een review van dit toestel

Bij nader inzien is dit misschien niet echt een volwaardige oplossing...
                          Last edited by RikH; 7 januari 2009, 09:00.
                          Mijn foto's
                          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Hallo
                            ik ben wel geintereseert in jou beeldscherm.
                            Zou jij mi een foto kunnen mailen dan weet ik of ik de juiste voor mij heb

met vriendelijke groet

Patrick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patrick-kaproduceert Bekijk bericht
                              Hallo
                              ik ben wel geintereseert in jou beeldscherm.
                              Zou jij mi een foto kunnen mailen dan weet ik of ik de juiste voor mij heb

met vriendelijke groet

Patrick
                              denk niet dat ge alleen ben
                              Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                              http://www.racenews.be

Comment

Working...
                              X