Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IE loopt vast op BD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: IE loopt vast op BD

Ik heb het eens anders geprobeerd ... die flash zit hier in de banners ... dus even de adserver geblokkeerd om te testen. En ja ... tot nu toe geen vastloper meer gehad op BD.
    Ik wacht nog even af of dit zo blijft ... dan ligt het duidelijk aan de flashplayer.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ik wacht nog even af of dit zo blijft ... dan ligt het duidelijk aan de flashplayer.
      Ik had eergisteren alles wat maar "flash" in de naam had van mijn harde schijf gezwierd en IE liep niet meer vast.
      Gisterennamiddag moest ik op een site zijn, waarvoor een flashplayer moest gedownload worden en gisterenavond was 't weer van dat
      Ik ga een tijdje overschakelen naar Safari denk ik...
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Ja hoor, ik heb ondertussen al genoeg op het forum gesurft om met zekerheid te kunnen vaststellen dat de adobe flash player upgrade van 9 naar 10 de oorzaak blijkt te zijn. Sinds de downgrade naar versie 9 geen problemen meer ondervonden.

Groetjes
        K@rel
        Is this the real life? Is this just fantasy?
        Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Mijn test lukt redelijk goed ... het blokkeren van de adserver verhindert de flash in de banners en dus ook geen enkele vastloper meer op BD.
          Op andere sites met flash heb ik ondertussen nog wel een vastloper gehad.
          Ik had het op deze manier gedaan om het "toeval" van de installatie van flash uit te schakelen.
          Ik denk dat het samen met de andere resultaten hier wel duidelijk is waar de oorzaak ligt ... flashplayer (tot het tegendeel bewijst dat het niet zo is).
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Bij #74 had ik de oplossing al aangereikt.
            Adobe Flash Player 10 verwijderen en het probleem is opgelost.
            Sindsdien heb ik ook geen vastlopers meer.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Bij #74 had ik de oplossing al aangereikt.
              Adobe Flash Player 10 verwijderen en het probleem is opgelost.
              Sindsdien heb ik ook geen vastlopers meer.

Grtz, RF
              En? Is er ook een alternatief?
              Firefox wilt steeds ontbrekende plugins installeren....
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                En? Is er ook een alternatief?
                Firefox wilt steeds ontbrekende plugins installeren....
                Er zijn er nog Theo en die Firefox ligt er daarom bij mij al af. Ik vond die ook niet zo handig als IE 7.
                Maar zoals gezegd heb ik de flash Player 10 eraf gezwierd en IE 7 loopt weer gesmeerd.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Er zijn er nog Theo en die Firefox ligt er daarom bij mij al af. Ik vond die ook niet zo handig als IE 7.
                  Maar zoals gezegd heb ik de flash Player 10 eraf gezwierd en IE 7 loopt weer gesmeerd.

Grtz, RF
                  ik heb er bij mij de flash 9 en 10 afgegooid en dan pc herop gestart
                  en de flash player 10 terug geinstalleerd en sindsdien "ga hout vasthouden terwijl ik dit typ" toch al 3 dagen geen probleem meer gehad.
                  laat ons hopen dat dit zo blijft
                  grtz tweetty
                  bd0379be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                    ik heb er bij mij de flash 9 en 10 afgegooid en dan pc herop gestart
                    en de flash player 10 terug geinstalleerd en sindsdien "ga hout vasthouden terwijl ik dit typ" toch al 3 dagen geen probleem meer gehad.
                    laat ons hopen dat dit zo blijft
                    grtz tweetty
                    heb te luid geroepen was net weer van da
                    grtz tweetty
                    bd0379be

Comment

Even ook mijn ervaring delen. Op mijn (onze) drie pc's sinds een tweetal weken loopt IE vast tot mijn grote
                      Ben nu sinds 3 dagen overgeschakeld naar Firefox op twee van de drie pc's en ... no problemo
                      Diegene waar ik nog op IE werk : nog steeds vodden

Tjerri

Comment

Als web applicatie ontwikkelaar kom ik het elke dag tegen, dat internet explorer crashed wanneer hij niet zou mogen crashen.. Als enige browser van alle andere (browser) alternatieven (en ja er zijn er veel). Internet explorer 8 (die nu nog in Beta is trouwens) biedt helaas op het eerste zicht ook geen soelaas.

Internet explorer handiger dan firefox? Dat is volgens mij toch een misconceptie.. Ik denk dat de meeste mensen er gewoon zo gewend aan zijn geraakt.
                        Iedereen is opgegroeid met internet explorer, hoe kan het ook anders, het zit standaard in windows en het _lijkt_ eerst vrij goed te werken..

Niet alleen is het een onhandige browser die veel crashed, ook is hij echt wel véél trager dan Firefox (of opera,...), neemt hij meer geheugen in en is hij ook meer vatbaar voor virussen, spyware, inbreuk op privacy en heel die heisa.

Maar goed, iedereen is vrij om te kiezen.
                        Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
                          Niet alleen is het een onhandige browser die veel crashed, ook is hij echt wel véél trager dan Firefox (of opera,...), neemt hij meer geheugen in en is hij ook meer vatbaar voor virussen, spyware, inbreuk op privacy en heel die heisa.
                          Maar daar gaat het hier niet om ... wij zoeken een oplossing voor IE, niet voor Firefox of andere browsers.
                          Trouwens heb ik IE 7 onder Vista of XP nog nooit weten crashen uit zichzelf ... als er geen plugins geïnstalleerd zijn loopt dat spel nooit vast.
                          Wat virussen en inbreuk op privacy betreft ... dat ligt meer aan uzelf dan aan IE. Downloadt met uw Firefox eens van alle zever van ongekende oorsprong en ook dan heb je binnen de kortste keren iets "verkeerd" binnen.

Maar goed, iedereen is vrij om te kiezen.
                          Blijkbaar niet want steeds komen deze opmerkingen terug naar de IE-gebruikers toe.

En als je ontwikkelaar bent ... dan vrees ik toch dat je een beetje aan IE gebonden zult zijn hoor. En als uw applicatie crasht onder IE ... waar ligt dat dan aan?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Maar daar gaat het hier niet om ... wij zoeken een oplossing voor IE, niet voor Firefox of andere browsers.
                            Trouwens heb ik IE 7 onder Vista of XP nog nooit weten crashen uit zichzelf ... als er geen plugins geïnstalleerd zijn loopt dat spel nooit vast.
                            Wat virussen en inbreuk op privacy betreft ... dat ligt meer aan uzelf dan aan IE. Downloadt met uw Firefox eens van alle zever van ongekende oorsprong en ook dan heb je binnen de kortste keren iets "verkeerd" binnen.
                            Geregeld moet ik mensen helpen met hun pc problemen. Elke keer opnieuw komt het probleem niet terug als ze enkel met firefox surfen, schakelen ze dan na een tijd toch weer over naar IE, hebben ze weer prijs. Trouwens dit staat al lang als een paal boven water in de IT wereld.

Nog een voorbeeld: Iedereen is zo blij met de tabs van IE7, maar een opera of FF gebruiker kent dit al jaren.

Blijkbaar niet want steeds komen deze opmerkingen terug naar de IE-gebruikers toe.
                            Ik heb niemand aangespoord over te stappen, ik geef gewoon mijn mening aan mensen die het willen aanhoren.

En als je ontwikkelaar bent ... dan vrees ik toch dat je een beetje aan IE gebonden zult zijn hoor.
                            Tot mijn spijt zijn wij gebonden aan IE, inderdaad.

En als uw applicatie crasht onder IE ... waar ligt dat dan aan?
                            Om het simpel uit te leggen, door een instructie van een software pakket dat wij in onze software includen. Dit software pakket volgt de standaard en is dan ook 100% compatibel met firefox, opera, safari, chrome en camino. Maar IE besluit zijn eigen ding te doen, met als gevolg een crash (het is altijd dezelfde). Gelukkig is hier via onze kant altijd wel een mouw aan te passen.

Nog een ergere nachtmerrie is Outlook 2007, maar hierover uitweiden zou me te ver off topic brengen.

En ik ben geen Microsoft hater (even ter info).

EDIT:
                            Dit kan ook even handig zijn om te bekijken trouwens: http://www.gratissoftwaresite.nl/tes...era+vergeleken
                            Last edited by -Will-; 10 januari 2009, 01:31.
                            Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
                              Geregeld moet ik mensen helpen met hun pc problemen. Elke keer opnieuw komt het probleem niet terug als ze enkel met firefox surfen, schakelen ze dan na een tijd toch weer over naar IE, hebben ze weer prijs. Trouwens dit staat al lang als een paal boven water in de IT wereld.
                              Een verkeerde trend van de meeste IT-mensen ... rap rap iets proberen om er vanaf te zijn en een vooroordeel t.o.v. Microsoft producten.
                              Dit staat helemaal niet als een paal boven water in de IT wereld, dit is en blijft altijd het eigen oordeel en initiatief van een persoon dat liever niet zoekt naar oplossingen. Er zijn trouwens heel wat webtoepassingen die binnen bedrijven gebruikt worden die enkel op IE correct werken.
                              Al 15 jaar geef ik zelf support en kan u anders garanderen dat ik in al die tijd nog geen enkel bedrijf tegen gekomen ben waar een andere browser "verplicht" gebruikt (laat staan toegelaten) wordt dan IE.
                              Als er al eens een andere browser op een PC staat dan is dit altijd op initiatief van de werknemer en nooit met toelating van de IT-afdeling van dat bedrijf!.
                              Ik beweer niet dat dit overal zo is maar ik ben het nog nooit tegengekomen dat een IT-afdeling van een bedrijf de mensen verplicht een andere browser te gebruiken.
                              Op die 15 jaar heb ik zelf nog nooit een andere browser moeten installeren om een probleem opgelost te krijgen ... soms is het wat langer zoeken voordat de correcte oplossing geboden kan worden maar doorzetten bezorgt u altijd een oplossing.
                              Je verliest soms wat tijd maar voor al de volgenden kan je binnen de minuut de oplossing aanbieden eens je het weet.
                              Net als voor Windows of Office ... nog nooit een andere versie geïnstalleerd (buiten een update) omdat er met eentje een probleem was ... altijd gezocht naar de juiste oplossing.
                              En dat is niet altijd de snelste manier maar wel de enige dat ik zoeken naar een oplossing durf te noemen.
                              Ik ben er ook niet mee om een Ford te kopen omdat een VW eens niet start ... da's rond de pot draaien en lost niets op ... je omzeilt het alleen.
                              Natuurlijk mag het iemand zijn mening zijn dat Firefox of andere beter is of meer in de zin is zoals hij het verlangt ... gebruik dit als je wil, wees er blij mee!
                              Maar voor mij blijft het een punt ... iemand heeft met pakket A een probleem ... probeer voor pakket A een oplossing te zoeken als hij daarmee wil werken.
                              Dit probleem is een mooi voorbeeld ... het is ondertussen al duidelijk dat het probleem komt van de Flashplayer ... dat is van Adobe, niet van Microsoft, niet van Windows, niet van IE ... het is een plugin.
                              En natuurlijk dat je met Firefox dat probleem niet hebt, die zelfde plugin zit daar ook niet in, net als IE zonder die plugin ook correct werkt.
                              Als iemand hier afkomt met een alternatief voor de Flashplayer, dat zie ik dit nog als een correct voorstel tot Adobe weer met een correcte versie afkomt.
                              Waarom raad je mij niet aan om een andere PC te kopen met een AMD-processor? Het is uiteindelijk toch maar met deze met Intel-processor waarmee ik steeds dat probleem ervaar?
                              Maar IE besluit zijn eigen ding te doen, met als gevolg een crash (het is altijd dezelfde). Gelukkig is hier via onze kant altijd wel een mouw aan te passen.
                              Sorry maar als je een software maakt dat onder IE moet werken, dan moet uw software compatibel zijn met IE en niet omgekeerd hé ... jij wil trouwens iets integreren in een OS.

Voor mij gebruikt iedereen wat hij wil en is hij tevreden van wat hij wil.
                              Last edited by VerSeg; 10 januari 2009, 02:25.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Ik denk dat jij een beetje heel het punt mist.. Je kunt IE niet zelf helemaal herschrijven.. De security leaks zijn er gewoon (raadpleeg mijn link maar, die heb ik gevonden NA mijn pleidooi). Als er een security leak gevonden wordt (dat gebeurt regelmatig) kan je in het beste geval 5 maand wachten voor een update, bij FF is dat al snel binnen de week opgelost. En aan die security leaks kan jij meestal niets veranderen, je start je IE op en bent kwetsbaar.
                                Dat IE tot 3 keer trager is, wat ga jij als persoon daar aan doen? Een script schrijven zodat IE sneller loopt? Ik denk het niet..
                                Dat IE voor elke tab VEEL meer geheugen in beslag neemt, hoe ga je dat oplossen.. Maar 1 tab tegelijk openen? Dat IE het geregeld moeilijk heeft met javascript/ajax toepassingen dat overal wel gebruikt wordt en daardoor je processor rekenkracht onnodig gaat gebruiken, daar kan jij ook NIETS aan doen. Niemand kan daar iets aan doen buiten Microsoft. Ok het is bij IE8 opgelost, maar die is nog lang niet uit..
                                Als je een Ford Fiesta (die niet start) voor niets kan vervangen BWM 4, dan zal jij natuurlijk bij een ford blijven?
                                En van die IT wereld, dat is dan toch jou woord tegen het mijne.. Bijna al mijn contacten surfen met Firefox.. Ik ken zelf verschillende mensen bij een bedrijf dat "Gold Partner" is van Microsoft waar ze met Firefox surfen..

En hoe bedoel je, die zelfde plugin zit niet in firefox?? Die zelfde abobe plugin zit WEL in firefox.. Waarom dat het in firefox niet crashed en in IE wel? Zelfde probleem als dat software pakket dat bij een bepaalde handeling (die NIET verkeerd is) ook crashed in IE.

Sorry maar als je een software maakt dat onder IE moet werken, dan moet uw software compatibel zijn met IE en niet omgekeerd hé ...
                                Inderdaad wij laten het ook werken, zoals gezegd, wij kunnen dit altijd opvangen. Maar die mensen die het software pakket geschreven hebben, die hebben niets verkeerd gedaan bij hun coderingen (volgens de standaard). Het gaat gewoon om het feit dat IE altijd moeilijk doet, het heeft zijn eigen (meestal onlogische) standaard.. Het kost dan weer extra tijd voor ons om iets te laten werken alleen voor IE door zijn koppigheid.

Jij impliceert luiheid als ik FF installeer bij mensen die problemen hebben. Jij hebt het over een internet explorer voordeel.. Mag ik dan weten wat dat voordeel is? Buiten het feit dat je geen andere browser proberen ook als luiheid kunt aanzien?

Jij zegt dat wanneer je FF installeerd, dat je dan het probleem omzeilt. Als jij hier niet met de nieuwste flash player op BD kunt, en zo een oude versie moet installeren om het te doen werken.. Is dat dan ook niet het probleem omzeilen? Tenzij je aan de broncode van IE kunt, zelf aanpassingen kunt verrichten, en daarna heel de boel kunt recompilen, doe jij ook niets anders dan problemen omzeilen.

En waarom vind je het toch zo vanzelfsprekend dat iedereen zich maar moet aanpassen aan IE? Waarom kan IE zich niet eens aanpassen aan de standaard?
                                Last edited by -Will-; 10 januari 2009, 11:00.

Comment

Working...
                                X