Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista upgraden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vista upgraden

Hallo,
    Misschien een domme vraag maar ik waag het er toch op.

Mijn laptop draait windows vista basic.
    Zou nu een upgrade naar vista premium willen doen .
    In de software van canon zit namelijk remote capture maar vista basic erkend de camera met alle andere versies maar niet met basic; vandaar de wissel.

Is er met een upgrade gevaar dat er allerlei andere software niet meer gaat werken of dat de upgrade zich niet laat installeren.

Mijn vraag als niet IT man,afblijven of toch riskeren?

Re: Vista upgraden

Oorspronkelijk geplaatst door zina Bekijk bericht
    Is er met een upgrade gevaar dat er allerlei andere software niet meer gaat werken of dat de upgrade zich niet laat installeren.
    Normaal niet aangezien je alleen maar extra functionaliteit krijgt.
    Natuurlijk is een backup wel altijd aangeraden, ik heb namelijk zelf nog geen upgrade uitgevoerd.
    about.me/stijnv

Comment

[MOD]
      Even verplaatst naar geschikter forumdeel
      Betreft immers geen foto gerelateerde software

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zina Bekijk bericht
        Mijn vraag als niet IT man,afblijven of toch riskeren?
        Opgepast, als je computer niet gecertifieerd werd voor Premium, dan is dat meestal omdat de GPU (grafische kaart) of de algemene prestaties te laag liggen om Premium deftig te draaien. Maw pas op als je slechts 1Gb geheugen hebt, en de CPU (de procesor) pakweg een Celeron of zo is. Dus eerst even nakijken, en misschien de spececificaties er bij posten.

Comment

Als de specificaties van uw PC voldoen is er geen enkel gevaar.
          Er bestaat eigenlijk maar één versie van Vista, welliswaar eentje in 32 bit en eentje in 64 bit.
          Het enige is dat afhankelijk van de key dat ingegeven wordt meer of minder onderdelen geïnstalleerd worden.
          Alle geïnstalleerde software zal blijven werken bij een eventuele upgrade als uw PC voldoet.
          Het beste dat je kan doen is eerst eens de "Windows Vista Upgrade Advisor" draaien die je gratis kan downloaden van de site van Microsoft, dan weet je meteen waar je voorstaat.
          Nadien kan je gebruik maken van de Windows Anytime Upgrade (al is die duurder dan een nieuwe OEM-versie). Het enige voordeel is dat je met een upgrade niet alles opnieuw moet installeren t.o.v. een nieuwe installatie.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Working...
          X