Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Komt men hier op TV een half uurtje na mijn post vertellen dat het vandaag precies 100 jaar geleden is dat de eerste helletocht gereden (of gegleden) werd.
Het zou natuurlijk bijzonder leuk zijn mocht dit jubileum een nieuwe Elfstedenwinnaar kunnen opleveren.
Het kost ons dan wat meer aan verwarming, maar toch duimen we ervoor.
Trouwens, we kunnen ons dan toch enkele weken lang warmen aan de koorts uit het Noorden.
Zojuist een mini-reportage gezien op SBS, maar de ijsmeester die er het woord deed namens de 11-steden verwacht nog minimaal 10 dagen stevige vorst nodig te hebben. Voorlopig wordt er nog niet eens vergaderd over de tocht (zeker niet als je ziet hoe de ijsontwikkeling vandaag was!).
Ah, interessante vraag.
Zal ook wel een taak zijn zeker van die ijsmeesters?
En dan zou ik willen weten hoe die dat doen.
Ik vind dit prachtig: traditie, nostalgie.
Een boeiende kant van de natuur en de mens die toch wel het ganse
land in de ban houdt.
De Nederlandse Flandriens van het ijs.
Nederland
De eerste toertocht op natuurijs komt er aan.
Vandaag en morgen kunnen liefhebbers terecht op het Henschotermeer bij Woudenberg,
zo maakte de KNSB gisteren bekend.
Comment