Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een fles wijn...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een fles wijn...

Dat zal zeker niet in een culinair programma geweest zijn.
    Mocht je zoiets doen in Oenologie middens, dan ben je direkt gebuisd.
    Alleen al de slag(en) doet de wijn zo verschieten dat ie meteen slecht wordt.

Groetjes,
    pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      1971 - Soest - 4de Linie.

Groetjes,
      Pol.
      Pol in mijn tijd 'lag' het 5de Linie aan de overkant van de straat.
      Hoe hun kazerne noemde ben ik vergeten, maar die van de 1ste Grenadiers was "Steenstraete".

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        was het niet eerder van Lamot krijgt ge ne lange z.t?
        Dat was in 1963 Theo bij de Grenadiers is Soest.
        beetje verder off topic...
        "Van Lamot geiste kapot en van Krüger nog vruger"
        Beide biermerken zijn al een tijdje wijlen dacht ik, maar die uitspraak heb ik onthouden van mijn tijd bij een limburgse studentenclub in Gent...

Comment

17 Ra Altenrath 80' en in die tijd was er geen wijn enkel seam slip
          En die deden wij open met het enige werktuig dat we hadden,

onze aftrekker van 2 cm groot kadootje van de armee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Hoe kan je bij een fles wijn de kurk verwijderen zonder de fles de beschadigen....
            Een kurketrekker wordt uitgesloten.

Je mag zelfs kiezen:

- een schoen
            - een zwaard
            - een serviette

Proost!
            Jammer Theokus,

Eerst : Mijn beste wensen voor 2009.
            Dan: 'k Heb eerst die fles leeggedronken en dan pas over je vraag nagedacht .
            Dat efkens testen ging dus niet meer........

Groetjes
            Skitch
            " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Jammer Theokus,

Eerst : Mijn beste wensen voor 2009.
              Dan: 'k Heb eerst die fles leeggedronken en dan pas over je vraag nagedacht .
              Dat efkens testen ging dus niet meer........

Groetjes
              Skitch
              Goed dat je voor wijn hebt gekozen.
              Voor Champagne bedank ik....
              Die zijn druiven worden al jaren geteeld op afval afkomstig uit Parijs....
              van scheermesjes tot pampers.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Pol in mijn tijd 'lag' het 5de Linie aan de overkant van de straat.
                Hoe hun kazerne noemde ben ik vergeten, maar die van de 1ste Grenadiers was "Steenstraete".
                Zou het echt niet meer weten hoe die kazerne heette en dit na 9maanden verblijf aldaar.
                Maar herinner mij nog goed de inganspoort van het 1ste Grenadiers recht over het 5de Linie.

Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  Een échte wijnliefhebber zal hiervan walgen. Die wil namelijk geen bezinksel in z'n glas.
                  Inderdaad, en niet alleen omwille van het bezinksel...

Mvg,
                  Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                    Zou het echt niet meer weten hoe die kazerne heette en dit na 9maanden verblijf aldaar.
                    Maar herinner mij nog goed de inganspoort van het 1ste Grenadiers recht over het 5de Linie.

Groetjes,
                    Pol.
                    Ben daar 1 jaar geweest min 8 dagen in Turnhout en sindsdien nooit meer in Soest geweest. Dat zal er wel allemaal héél anders uit zien dan toen zeker

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Ben daar 1 jaar geweest min 8 dagen in Turnhout en sindsdien nooit meer in Soest geweest. Dat zal er wel allemaal héél anders uit zien dan toen zeker
                      Sergeant en later adjudant-chef Van Eygen daar niet gekend in Turnhout?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Sergeant en later adjudant-chef Van Eygen daar niet gekend in Turnhout?
                        Nee jong, ben er hoop en al een kleine week geweest en dan de trein op richting Soest.

Comment

Nee jong, ben er hoop en al een kleine week geweest en dan de trein op richting Soest.
                          Ah ja, natuurlijk.
                          Was voor de meeste jongens zo.
                          De "DVT" zal je dan zeker kennen
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ah ja, natuurlijk.
                            Was voor de meeste jongens zo.
                            De "DVT" zal je dan zeker kennen
                            Vanzeneigens, en in Welkenraedt uitstappen om de douane te passeren.
                            Ik heb dat maar 1 of 2 keer meegemaakt, de daarop volgende keren kwam de douane zelf op de trein. Nu ge daar van klapt herrinner ik mij ineens die worsten verkopers aan de perrons van Aachen Hbf. Van Soest tot Aachen werd de trein getrokken door een stoomlocomotief en van Aachen tot Brussel-Noord door een diesel. Die reed natuurlijk sneller dan die stomer

De leuze van de grenadiers was: "Eens grenadier, steeds grenadier".

Grtz, RF

Comment

Vanzeneigens, en in Welkenraedt uitstappen om de douane te passeren.
                              Ik heb dat maar 1 of 2 keer meegemaakt, de daarop volgende keren kwam de douane zelf op de trein. Nu ge daar van klapt herrinner ik mij ineens die worsten verkopers aan de perrons van Aachen Hbf. Van Soest tot Aachen werd de trein getrokken door een stoomlocomotief en van Aachen tot Brussel-Noord door een diesel. Die reed natuurlijk sneller dan die stomer

De leuze van de grenadiers was: "Eens grenadier, steeds grenadier".

Grtz, RF
                              Ik ken dat nog van buiten jong!
                              "pistoleeeees, aaiers...."

Achtung, achtung.
                              Gleis 7, gleis 7, bitte einsteigen und türen schliesen, vorsicht bei die abfart"
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X